تبیین گفتمان انتخابات 1400 و چگونگی گفتمان‌سازی

asatid
در نشست شورای تبیین مواضع بسیج اساتید بررسی شد:

تبیین گفتمان انتخابات 1400 و چگونگی گفتمان‌سازی

بیست‌و‌دومین نشست شورای تبیین مواضع معاونت بررسی و گفتمان‌سازی با موضوع راه‌های تولید گفتمان و مفاهیم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در این نشست حسین عبداللهی فر، معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید به تفصیل اهداف و راهبردهای انتخاباتی هر یک از گفتمان‌های مطرح و رقیب در انتخابات 1400 پرداخت.

در ادامه رشاد استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و مدیر بررسی و گفتمان‌سازی این کانون و سخنران اصلی جلسه،  در خصوص موضوع "راه‌های تولید گفتمان و مفهوم در انتخابات 1400 " سخن گفت.

وی با اشاره ضرورت مفهوم‌شناسی و واژه‌شناسی در تبیین گفتمان بر مفهوم واژه‌هایی مانند عدالت، آزادی، برابری و استقلال تاکید کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه ضمن تاکید بر مفهوم بازاریابی سیاسی، گفت: در این قاعده  باید هر واژه را در قالب معانی متعارف خودش طراحی کرد و با رجوع به نظرات، نظریه پردازانی که بافت کار را بشناسند از آن‌ها برای ساخت شکنی و بازآفرینی مفاهیم جدید استفاده و به تولید محتوا پرداخت.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار انتخاباتی بسازیم، باید مترادف این شعار در هر استان متناسب با شرایط و ذائقه همان استان را  تعریف کنیم.

رشاد سپس به  انتخاب مفهوم و واژگان به عنوان مرحله اول کار اشاره کرد و گفت: در اتاق‌های فکر، باید پس از آنالیز به بازیافت اجزاء جدید  پرداخت و مآلا به تولید گفتمان دست یافت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم لازم است به ساخت شکنی واژه‌ها با هدف رخنه در پوسته و متن و جمع‌آوری حاشیه‌ها پرداخت که در این رابطه  تشکیل گروه‌های شناخت امری ضروری است.

مدیر بررسی و گفتمان‌سازی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در جمعبندی پایانی، دگردیسی در مفاهیم، ساخت شکنی، بازاریابی سیاسی، عملیات روانی و ایجاد واژگان و مفاهیم جدید را اجزای ضروری گفتمان‌سازی عنوان کرد و در خصوص هر یک از این مراحل سخن گفت.

گفتنی است، گل محمدی، قربانی، هاشمی، مصلح زاده، مشایخ، چینه چیان، حبیبی، شیخون، باقری و معتمدی نژاد از جمله اساتید حاضر در این نشست تخصصی، با طرح نقطه نظرات خود به نقد و بررسی مطالب مطرح شده پرداختند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.