سیاست‌های کلی بیانیه حمایت‌آمیز نهضت استادی بسیج درباره خروج کشور از پروتکل الحاقی

پ, 11/30/1399 - 14:22

سیاست‌های کلی بیانیه حمایت‌آمیز نهضت استادی بسیج درباره خروج کشور از پروتکل الحاقی

باسمه تعالی

استادان انقلابی و وطن‌خواه

 سلام علیکم


با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و تقدیم احترام؛ نظر به اهمیت تحولات پیش روی، نهضت استادی بسیج بر آن است تا با کمک شما و هزاران استاد و مدارس دیگر دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام جمهوری اسلامی برای خارج شدن از پروتکل الحاقی، بیانیه‌ای را خطاب به ملت و دولت صادر نماید که بخش‌های مهم آن به شرح زیر می‌باشد.


سیاست‌های کلی بیانیه:


1- در صدمین سالگرد کودتای ننگین سوم اسفند ۱۲۹۹، قوای سه‌گانه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر آن شده است تا مطابق نص صریح برجام از پروتکل الحاقی سازمان انرژی اتمی سازمان ملل خارج شود تا شاید دولت‌های پیمان شکن غربی را به اجرای تعهدات خویش در توافقنامه هسته‌ای با ملت ایران وادار سازد.
۲- بر اساس بندهای ۲۴ و ۲۶ برجام، دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تو‌اند در اعتراض به نقض تعهدات طرف غربی از کلیه تعهدات و پیمان نامه‌هایی مانند پروتکل الحاقی که بصورت داوطلبانه اجراء می‌نمایند، خارج شده و مانند بسیاری از کشورهایی که آنرا نپذیرفته‌اند، عمل نماید.
۳- بدون تردید این اقدام به منزله خروج کشورمان از برجام نیست اما طرفين غربی تلاش خواهند کرد تا به این بهانه به افزایش فشارهای اقتصادی افزوده و ایران را عامل تشدید فشارهای اقتصادی و مشکلات مردم معرفي کنند. از این رو، اطلاع رسانی و روشنگری در این رابطه می‌تواند نقش بسزایی در کند شدن سلاح دشمن ایفاء نماید.
۴- احتمالا برخی از جریان‌های سیاسی با نگاه جناحی و انتخاباتی به موضوع نگریسته و این اقدام را حاصل حاکمیت تفکر انقلابی بر مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند کرد تا با بهره برداری انتخاباتی، رقیب خود را عامل افزایش قیمت ها در داخل معرفی نمایند، لذا اقدامات بصیرتی در این رابطه نقش تعیین کننده ای در تحلیل درست وقایع و جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها دارد.


نهضت استادان بسیج ایران اسلامی

 

 

**لطفا در صورتی که با مقصود و سیاست کلی این بیانیه موافق هستید، مشخصات خود را در فرم زیر ثبت فرمایید. بدیهی است متن کامل وفق سیاست‌های اعلام شده با اسامی شما اساتید محترم به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.**

فرم ثبت‌نام