تبیین گفتمان انتخابات 1400 و چگونگی گفتمانسازی
تبیین گفتمان انتخابات 1400 و چگونگی گفتمانسازی
به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در این نشست حسین عبداللهی فر، معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید به تفصیل اهداف و راهبردهای انتخاباتی هر یک از گفتمانهای مطرح و رقیب در انتخابات 1400 پرداخت.
در ادامه رشاد استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و مدیر بررسی و گفتمانسازی این کانون و سخنران اصلی جلسه، در خصوص موضوع "راههای تولید گفتمان و مفهوم در انتخابات 1400 " سخن گفت.
وی با اشاره ضرورت مفهومشناسی و واژهشناسی در تبیین گفتمان بر مفهوم واژههایی مانند عدالت، آزادی، برابری و استقلال تاکید کرد.
این استاد دانشگاه در ادامه ضمن تاکید بر مفهوم بازاریابی سیاسی، گفت: در این قاعده باید هر واژه را در قالب معانی متعارف خودش طراحی کرد و با رجوع به نظرات، نظریه پردازانی که بافت کار را بشناسند از آنها برای ساخت شکنی و بازآفرینی مفاهیم جدید استفاده و به تولید محتوا پرداخت.
وی افزود: اگر میخواهیم شعار انتخاباتی بسازیم، باید مترادف این شعار در هر استان متناسب با شرایط و ذائقه همان استان را تعریف کنیم.
رشاد سپس به انتخاب مفهوم و واژگان به عنوان مرحله اول کار اشاره کرد و گفت: در اتاقهای فکر، باید پس از آنالیز به بازیافت اجزاء جدید پرداخت و مآلا به تولید گفتمان دست یافت.
وی ادامه داد: در مرحله دوم لازم است به ساخت شکنی واژهها با هدف رخنه در پوسته و متن و جمعآوری حاشیهها پرداخت که در این رابطه تشکیل گروههای شناخت امری ضروری است.
مدیر بررسی و گفتمانسازی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در جمعبندی پایانی، دگردیسی در مفاهیم، ساخت شکنی، بازاریابی سیاسی، عملیات روانی و ایجاد واژگان و مفاهیم جدید را اجزای ضروری گفتمانسازی عنوان کرد و در خصوص هر یک از این مراحل سخن گفت.
گفتنی است، گل محمدی، قربانی، هاشمی، مصلح زاده، مشایخ، چینه چیان، حبیبی، شیخون، باقری و معتمدی نژاد از جمله اساتید حاضر در این نشست تخصصی، با طرح نقطه نظرات خود به نقد و بررسی مطالب مطرح شده پرداختند.
انتهای پیام/
افزودن دیدگاه جدید