ضمیمه شماره (5) نشریه الکترونیکی بصائر منتشر شد

asatid
به همت معاونت تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور؛

ضمیمه شماره (5) نشریه الکترونیکی بصائر منتشر شد

نشریه الکترونیکی بصائر ضمیمه شماره (5) با موضوع «حماسه چهاردم » به بیان چهارده گفتار درباره انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، در بخشی از متن این شماره آمده است:

در ویژگی کارگزار تراز اولین اصل کارآمدی است. چنانچه پیامبر(ص) با وجود تکریم شخصیت بزرگی، مانند ابوذر غفاری، از دادن مسئولیت به او امتناع می‌فرمود. طق بیانات رهبر معظم انقلاب «حضرت به او {ابوذر} فرمود... اِنی اَراکَ ضَعیفا من جنابعالی را در مدیریت، ضعیف می‌بینم. خیلی آدم خوبی هستی، مجاهد فی‌سبیل‌الله، رُک‌گو، و آسمان بر راست‌گوتر از او سایه نیفکنده، زمین راست‌گوتر از او را بر خودش حمل نکرده؛ اینها همه به جای خود محفوظ، اما شما آدم ضعیفی هستی. فَلا تُؤَمرَن عَلی اِثنَین حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی! یعنی پیدا است آن ضعفی هم که حضرت فرمودند، ضعف در مدیریت است؛ یعنی تو آدمی هستی که مدیریت نداری؛ اگر چنانچه بر دو نفر یا بیشتر ریاست پیدا کردی، نمی‌توانی کار آنها را به سامان برسانی... وَ لا تَوَلیَن مالَ یَتیم هیچ مال یتیمی را هم شما به عهده نگیر. نه از باب اینکه احتمال این وجود دارد که خدای نکرده مثلاً ایشان دست‌درازی می‌کند به مال یتیم. خب مقام ابی‌ذر خیلی بالاتر از این حرف‌هاست، نزدیک مقام عصمت است مقام او؛ پس این احتمال در او نیست. علت اینکه می‌گویند تولیت مال یتیم را قبول نکن، این است که نمی‌توانی حق یتیم را به او بدهی؛ دیگران می‌آیند دست‌درازی می‌کنند، جناب‌عالی هم آدم ضعیفی هستی، تدبیر لازم را نداری و نمی‌توانی. برجستگی‌های نظام اسلامی و نظام ارزش‌های اسلامی اینها است؛ یعنی در درجه‌ اول، من و شما خودمان مسئولیم که ببینیم این کار را قبول بکنیم؟ نکنیم؟ می‌توانیم؟ نمی‌توانیم؟ این بسیار مسئله‌ مهمی است.»

متن کامل این شماره در لینک زیر آمده است:
https://www.basijasatid.ir/node/85440

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.