ضمیمه شماره (4) نشریه الکترونیکی بصائر منتشر شد

asatid
به همت معاونت تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور؛

ضمیمه شماره (4) نشریه الکترونیکی بصائر منتشر شد

نشریه الکترونیکی بصائر ضمیمه شماره (4 ) با موضوع «انتخابات و آینده‌ انقلاب اسلامی» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، در بخشی از متن این شماره آمده است:

اساسی‌ترین نکته در مورد آینده‌پژوهی آن است که برخلاف تصور رایج، آینده‌پژوهی در پی پیش‌بینی آینده نیست، بلکه هدف از آینده‌پژوهی، تحلیل، طراحی و ساختن آینده بر پایه‌ی ارزش‌های جامعه است؛ زیرا در پیش‌بینی، منفعلانه با آینده برخورد می‌شود، اما آینده‌پژوهی درصدد تسلط بر آینده است. بنابراین، می‌توان گفت که مسأله آینده‌پژوهی، ارائه راه‌حل‌هایی برای زمان حال است تا در بستر آن بتوانیم آینده‌ی مطلوب خود را بسازیم. از این نظر، آینده‌پژوهی یکی از مهمترین الزامات ماندگاری انقلاب اسلامی است. براین اساس می‌توان گفت که تلاش برای تحقق آینده‌ی مطلوب انقلاب باید براساس واقعیت‌ها و شرایط فعلی باشد. 

می‌توان گفت که مهمترین واقعیتی که بیش از سایر واقعیت‌ها بر آینده‌ی انقلاب تأثیر می‌گذارد، انتخابات است؛ زیرا بسته به نتیجه‌ی انتخابات، وضعیت کشور در ابعاد و حوزه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. از این‌رو، در ادامه تلاش می‌شود تا به آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی براساس واقعیت‌ها و روندهای سیاسی و فرهنگی کشور پرداخته شود و در عین حال، نقش انتخابات در کیفیت رقم خوردن آینده‌ی انقلاب و سرنوشت کشور باتوجه به واقعیت‌های مذکور بررسی و تحلیل شود. 

متن کامل این شماره در لینک زیر آمده است:
https://www.basijasatid.ir/node/85443

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.