تقویت جبهه علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی یكی از كارهای بسیج اساتید است

asatid
معاون تربیت و آموزش بسیج سازمان بسیج اساتید كشور:

تقویت جبهه علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی یكی از كارهای بسیج اساتید است

مرادزاده در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: یكی از كارهای بسیج اساتید تقویت جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی است كه برای این امر ساز و كار پیش‌بینی شده و سازمان بسیج اساتید در هر استان تلاش كرده جبهه علمی فرهنگی را سازماندهی كند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ دكتر علی مراد زاده، معاون تربیت و آموزش بسیج سازمان بسیج اساتید كشور با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی»‌ در مورد اهداف و رسالت‌های بسیج اساتید بیان داشت: سازمان بسیج اساتید در این راستا همه عوامل دخیل در این زمینه را دعوت كرده و این جبهه شكل گرفته و بسیج اساتید به عنوان دبیر آن ایفای نقش می‌كند.

وی افزود: با توجه به اینكه امروزه دانشگاه‌ها مراكز عالی و پژوهشی كشور در معرض یك سری تهدیدات شناختی است و سطح و جنس این تهدیدات با تهدیدی كه در پایگاه‌های مقاومت مساجد و ادارات و.. احساس می‌شود تفاوت دارد لذا بسیج اساتید وظیفه دارد در دانشگاه‌ها از اندیشه انقلاب اسلامی صیانت كند.

مراد زاده تصریح كرد: امروز جغرافیای ذهن نخبگان در معرض تهدید است و دشمن وقتی در زمینه فیزیك شكست می‌خورد تلاش می‌كند در زمینه فكر ایفای نقش كند و در همین راستا سرزمین فكر جوانان و نوجوانان ما را تسخیر كند كه در اینجا الزام و ضرورت یك جهاد علمی، فكری و از جنس اندیشه را احساس می‌شود.

معاون تربیت و آموزش بسیج سازمان بسیج اساتید كشور در بیان اهداف و رسالت‌ها و رئوس وظایف بسیج اساتید بیان داشت: اساتید بسیجی در یك‌بخش نقش مكتبی دارند تا از اندیشه انقلاب اسلامی صیانت كنند و در‌بخش دیگر رسالت تولید فكر، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی را بر عهده دارند كه این مهم را در دانشگاه، كتابخانه‌ها، فصلنامه‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی انجام می‌دهند.

*** یكی از نقش‌های استاد بسیجی روشنگری و شفاف‌سازی و پاسخگویی به شبهات و ابهامات است

وی با بیان اینكه در حال حاضر بیش از هزار استاد بسیجی در سراسر كشور آماده شده‌اند تا در مساجد حضور یافته و در مورد مسائل و مشكلات فرهنگی و اجتماعی طرح مسئله و در راستای حل آنها راهكار ارائه دهند گفت: یكی از نقش‌های استاد بسیجی روشنگری و شفاف‌سازی و بیان اندیشه ناب و پاسخگویی به شبهات و ابهامات است.

مراد زاده تصریح كرد: استاد بسیجی باید در مورد دست‌های پشت پرده كه مخالف پیشرفت و عزت ایران هستند بصیرت زایی كند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاكید دارند كه اساتید دانشگاه در دانشگاهها بایستی جریان‌سازی گفتمان‌سازی كنند تا فضای دانشگاه فضای انقلابی باشد.

مراد زاده اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر حضور به هنگام اساتید تاكید دارند و می‌گویند استاد طراز انقلاب اسلامی استادی است كه به هنگام بوده و شناخت به وضع موجود داشته باشد و در تعریف بسیج هم می‌فرمایند بسیج یعنی متن مردمی كه در صحنه هستند

وی در تشریح برنامه‌های تربیتی و آموزشی بسیج اساتید اذعان داشت: هر ساله آموزش‌های دانش افزایی و توانمند‌سازی اساتید برگزار و همچنین در مورد القائات دشمن برای اسلتید بسیجی شفاف‌سازی و آموزشهای معرفتی بصیرتی و مهارتی اساتید برگزار و در جلسات حلقه‌های معرفتی بصیرتی نیازهای دانشگاه بررسی می‌شود.

مراد زاده ادامه داد: سازمان بسیج اساتید كارگروه‌های تخصصی تشكیل داده و اساتید را در این كارگروه‌ها سازماندهی كرده تا به تناسب نیاز‌های قوای سه‌گانه بتواند به نظم حكمرانی كمك كند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.