عملیات‌های آینده با آمادگی‌های صورت‌گرفته، با موفقیت انجام خواهد شد/ چهار کشور دارای سلاح هسته‌ای در مقابل عملیات موشکی ما آرایش گرفتند

ASATID1
سردار خادمی در دوره بسیج اساتید:

عملیات‌های آینده با آمادگی‌های صورت‌گرفته، با موفقیت انجام خواهد شد/ چهار کشور دارای سلاح هسته‌ای در مقابل عملیات موشکی ما آرایش گرفتند

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: عملیات‌های آینده با توجه به تجربیات گذشته و آمادگی‌های صورت‌گرفته، با موفقیت انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، سردار مجید خادمی، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، اظهار داشت: در حوزه‌های سخت‌افزاری مانند موشکی و پهپادی گام‌های بسیار جدی برداشته شده و این فاصله‌ها به شدت کاهش یافته است.

وی در خصوص وحشت دشمن از توان دفاعی سپاه، عنوان کرد: هیچ نقطه‌ای از دنیا مانند عملیات «وعده صادق» توان دفاعی در یکجا متمرکز نشده است.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: چهار کشور دارای سلاح هسته‌ای، از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه، در مقابل عملیات موشکی ما آرایش گرفته‌اند.

خادمی بیان کرد: دشمن به دنبال تضعیف ایمان و اعتماد جامعه از طریق تبلیغات و جنگ روانی است.

 وی هشدار داد: اگر جامعه به دلیل تبلیغات دشمن، امید خود را از دست بدهد یا به نهادها و مسئولان خود بی‌اعتماد شود، دشمن به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد.

 رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران تأکید کرد: در جنگ شناختی دشمن از وقایع رخ داده برای تحریف واقعیت‌ها و ارائه روایت‌های خود بهره می‌برد، دشمن از وقایع واقعی استفاده می‌کند تا روایت‌های تحریف‌شده خود را منتشر کند و جامعه را به سمت باور این روایت‌ها سوق دهد.

خادمی بیان کرد: جهاد تبیین یکی از راهکارهای مهم مقابله با جنگ شناختی دشمن است و باید با بررسی و ریشه‌یابی وقایع و ارائه حقایق، جامعه را از باور به روایت‌های تحریف‌شده دشمن بازداشت.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های سخت‌افزاری مانند موشکی و پهپادی گام‌های بسیار جدی برداشته شده و این فاصله‌ها به شدت کاهش یافته است.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بیان کرد: سعدی به زیبایی در حکایتی کوچک می‌گوید: «حکایتی ز دهانت به گوش جان من آمد». این حکایت نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با سخنان کوتاه و آموزنده، تاثیری عمیق بر دل‌ها و اندیشه‌ها گذاشت.

خادمی افزود: جوانان ما باید بدانند که دل خود را به کجا آویزان کنند. از نظر اندیشه‌ای، اعتقادی و اخلاقی ممکن است یک نگاه، آنها را زیر و رو کند. سعدی به این موضوع اشاره کرده که 'به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم، شمایل تو بگیرم، نه عقلم ببین چقدر بد می‌شود'. این نوع نگاه می‌تواند جوانان را در مسیر صحیح هدایت کند."

 

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که جوانان ما از حقایق دور بمانند و باید آنها را به تاریخ کشور و افتخارات ملی آگاه کنیم.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بیان کرد: در طول ۴۵ سال گذشته انقلاب اسلامی، یک سانتی‌متر از خاک این کشور از دست نرفته است. این افتخار بزرگی است که باید به جوانان انتقال داده شود. همانطور که تخت جمشید هنر دست بچه‌های ایرانی است، ما نیز باید از این هنرها و دستاوردها محافظت کنیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

 

نقش اعتماد در مواجهه با تهديدات و اهميت آينده‌نگري

سردار خادمي با اشاره به حکايت حضرت موسي و خضر، گفت: ما نمي‌توانيم به اندازه موسي به صحنه واقعه نزديک باشيم و تمامي حقايق را درک کنيم. بنابراين، اعتماد به متخصصان و تحليلگران براي فهم درست وقايع و پيش‌بيني آينده بسيار مهم است.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بیان کرد: در جوامع اطلاعاتي و امنيتي، هنر عمليات رواني اين است که ايده‌هاي خود را به گونه‌اي به افکار عمومي منتقل کنيم که خواسته‌هاي مردم تبديل به تصميمات اجرايي شوند.

خادمی افزود: اعتماد يکي از پايه‌هاي اساسي در اين فرآيند است. ما بايد به جوانان خود اعتماد کنيم و با آنها ارتباط برقرار کنيم تا بتوانيم تهديدات را شناسايي و خنثي کنيم.

شوک بزرگ به جهان اسلام و پاسخ قاطع به دشمنان

وي با اشاره به چندين عمليات و حملات دشمن به داخل کشور، از جمله حادثه کرمان و حملات به زيرساخت‌ها، افزود: دشمن تصور مي‌کرد مي‌تواند با ضرباتي به ما آسيب برساند، اما ما نشان داديم که توانمندي‌هاي ما در هر حوزه‌اي بسيار بالاست و به سرعت پاسخ مي‌دهيم.

سردار خادمي به عمليات وعده صادق نيز اشاره کرد و گفت: اين عمليات يکي از مهم‌ترين نمونه‌هاي توانمندي‌هاي نظامي ما بود. اين عمليات نشان داد که اراده ملت و نيروهاي ما در مقابله با دشمن بي‌نظير است.

 

رئيس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، حماقت رژيم صهيونيستي در حمله به سفارت ايران را نيزمورد انتقاد قرار داد و تصريح کرد: اين حمله نه تنها واکنش شديد داخلي و بين‌المللي را به همراه داشت، بلکه مشروعيت ما در پاسخ به اين حمله افزايش داد. مردم و جامعه جهاني به وضوح ديدند که ما در مقابل هرگونه تهديدي پاسخ قاطع مي‌دهيم. دشمنان ما به خوبي متوجه شده‌اند که هرگونه تهديدي از جانب آنها، با پاسخ قاطع و سريع ما مواجه خواهد شد.

دشمن از اتحاد امت و امام مي‌ترسد

  

وي افزود: هر کس با جمهوري اسلامي همراهي کرده، تا انتها پيش رفته و هر کس به آمريکا تکيه کرده، در نهايت رها شده است. اين موضوع در بسياري از نقاط جهان مشهود است و صداقت جمهوري اسلامي و مباني فکري آن براي دشمنان وحشت‌آور است.

 

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران به بررسي مطالعات نظامي آمريکا نيز اشاره کرد و گفت: مراکز مطالعات نظامي آمريکا به اين نتيجه رسيده‌اند که اصول جنگي آنها دچار اشکال است و نمي‌تواند با اصول جنگي جمهوري اسلامي مقابله کند. ما از روز اول جنگ، اصل ايمان را به اصول جنگي خود اضافه کرده‌ايم که اين اصل برتري‌ساز است.

وي با اشاره به نمونه‌هايي از برخورد نيروهاي ايراني و نيروهاي دشمن، افزود: در برخوردهاي نظامي مختلف، ديده‌ايم که نيروهاي دشمن به شدت دچار ترس و وحشت مي‌شوند. در حالي که نيروهاي ما با ايمان و اراده قوي به مبارزه مي‌پردازند.

فشارهای بین‌المللی و چالش‌های امنیتی جدید

 

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: برآوردهای آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که داده‌های اطلاعاتی جدید به شکلی است که افراد در فضای سایبری و مجازی به راحتی می‌توانند اطلاعات نادرست را با باورهای خود تطبیق دهند.

 

سردار خادمی افزود: این اطلاعات به صورت گسترده در رسانه‌های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام رد و بدل می‌شود و اغلب مردم توجهی به حقیقت یا نادرستی اطلاعات ندارند، بلکه به آنچه که با باورهایشان مطابقت دارد، توجه می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فناوری‌های نوین گفت: داده‌های اطلاعاتی و هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است و دانشگاه‌ها باید در این حوزه به روز باشند تا از عقب‌افتادگی جلوگیری شود.  

وی به وضعیت امنیتی کشور نیز پرداخت و گفت: در پی حوادث اخیر و تلاش‌های دشمن، فشارهای زیادی به افکار عمومی وارد شده است. با وجود تهدیدات و هزینه‌های ناشی از این فشارها، ما باید آماده باشیم و به قوه الهی اعتماد کنیم. عملیات‌های آینده با توجه به تجربیات گذشته و آمادگی‌های صورت‌گرفته، با موفقیت انجام خواهد شد.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.