رشد و تعالی بی‌نظیر زنان ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی/ تبیین الگوی سوم زن مسلمان در اولویت جهاد تبیین بانوان معتقد به نظام جمهوری اسلامی

asatid
مردانی در نشست وبیناری بانوان:

رشد و تعالی بی‌نظیر زنان ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی/ تبیین الگوی سوم زن مسلمان در اولویت جهاد تبیین بانوان معتقد به نظام جمهوری اسلامی

محمدرضا مردانی در نشست وبیناری مرکز تحقیقات راهبردی بانوان وخانواده سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که می‌بایست در جهاد تبیین به آن پرداخته شود همین الگوی تعریف شده از زن مسلمان ایرانی است که باید در سطح اول در اولویت جهاد تبیین بانوان معتقد به نظام جمهوری اسلامی به ویژه اساتید ارزشمند بسیجی باشد و به نوعی با مطالعات تطبیقی و پژوهش‌های میدانی روشنگری را برای فرزندان این کشور ایجاد نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، نشست وبیناری با عنوان تشریح برنامه‌های ۱۴۰۳ مرکز تحقیقات راهبردی بانوان وخانواده سازمان بسیج اساتید کشور باحضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در تاریخ 30 اردیبهشت 1403 برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های معصومه مقیمی سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده و همکاران وی و نیز تشکر از زحمات فاطمه واعظ جوادی در دوران خدمت در این مسئولیت افزود : الحمدلله جامعه بانوان بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور ما جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و زنان ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف رشد و تعالی بی‌نظیری داشته‌اند.

مردانی وبینار بانوان

وی افزود: این پیشرفت‌ها چه در حوزه علمی چه در حوزه اجتماعی و نیز نقش آفرینی‌ها در عرصه سیاسی و فرهنگی و سایر عرصه‌هایی که شاهد آن هستیم بسیار ارزشمند است.

مردانی همچنین عنوان کرد: امروز به معنای واقعی ایران اسلامی بیش از هر کشور دیگری برای جامعه زنان و بانوان فرصت و بستر حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی را فراهم کرده است. امروز شاهدیم زنان در سطوح بالای مدیریتی حضور فعالانه داشته، پزشکان متخصص بسیاری از بانوان داریم و بسیاری از مهندسان و افراد تاثیرگذار در حوزه‌های علمی و در مراکز مهم تکنولوژی‌های نوین و نوظهور و مراکز علمی و آموزش از بانوان هستند. 

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: امروز بستر حضور بانوان ایران اسلامی نسبت به گذشته در عرصه‌های مختلف و موثر کشور افزایش چشمگیری یافته است، این در حالی است که دشمنان سعی می‌کنند با پروپاگاندای رسانه‌ای و انگاره‌سازی، جمهوری اسلامی ایران را نسبت به فراهم کردن بستر حضور بانوان کشوری عقب مانده معرفی کنند در حالی که در نگاه واقع بینانه کشورمان به حوزه حضور و نقش آفرینی زنان با معیارهای اسلامی با نگاه الگوی سوم زن مسلمان که مقام معظم رهبری فرمودند نه زن شرقی خانه نشین و نه زن غربی که به عنوان کالای مصرفی و بدون توجه به کرامت وجایگاه زن معرفی شده، توجه داشته است. 

وی افزود: ما این دو نگاه غربی و شرقی به زن را در نظام اسلامی به رسمیت نشناخته‌ایم بلکه به الگوی سوم زن مسلمان که هم اعتقادات و معنویت هم اخلاق و انسانیت و منزلت انسانی و قرآنی و حضور زن در جامعه و مهم‌ترین عرصه‌های نقش آفرینی مدیریتی در همه سطوح را مدنظر دارد معتقدیم که به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است.

مردانی- وبینار

مردانی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که می‌بایست در جهاد تبیین به آن پرداخته شود همین الگوی تعریف شده از زن مسلمان ایرانی است که باید در اولویت جهاد تبیین بانوان معتقد به نظام جمهوری اسلامی به ویژه اساتید ارزشمند بسیجی باشد و به نوعی با مطالعات تطبیقی و پژوهش‌های میدانی این روشنگری را برای فرزندان این کشور ایجاد نماید.

این استاد دانشگاه گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا این مسئله که جمهوری اسلامی توانسته شأن و منزلت بانوان را به معنای واقعی حفظ کند در حال شناخته شدن و معرفی است. با این حال دشمنان سعی می‌کنند این موضوع را به شکل وارونه جلوه دهند، بنابراین ضروری است به معرفی الگوی سوم زن مسلمان پرداختن شود. لازم است در پرداختن به این موضوع، بحث فمنیست و آثار زیانبار آن به عنوان یک دستاورد نامیمون غرب معرفی شده و مباحثی جدی در این موضوع مطرح شود.

مقیمی_ وبینار بانوان

معصومه مقیمی سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این وبینار با تاکید بر لزوم تشکیل شبکه ملی قدرت نرم بانوان در همه کانون‌ها در سراسر کشور و ساماندهی فعالیت‌ها و حل مسائل در قالب بسته‌های سیاستی و ارائه به دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: احصای مسائل مختص بانوان در استان‌ها توسط بسیج اساتید استان با همکاری اساتید نخبه، جزو ماموریت‌های ویژه در سند اعتلای سازمان بسیج است که انتظار داریم بانوان بسیجی به این امر اهتمام ورزند.

وی همچنین بر اهمیت و ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات راهبردی بانوان در همه استان‌ها و تشکیل ساختاری منسجم با حضور اساتید بانوی استان‌ها تاکید کرد.

 مقیمی در ادامه از برنامه‌ریزی برگزاری نکوداشت الگوی سوم زن مسلمان و اعلام فراخوان آن در کانون‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: مطابق با شاخص‌های معرفی شده از هر استان ۳ استاد بانوی برتر قرار است به سازمان مرکزی معرفی شوند و بعد در تیرماه سال جاری نکوداشت ملی الگوی سوم زن مسلمان سازمان بسیج اساتید کشور انشاالله برگزار خواهد شد. در راستای همین امر اجلاسیه بین المللی الگوی سوم زن مسلمان نیز در راستای تئوریزه کردن این نظریه برگزار خواهد شد که لازمه آن برگزاری نشست گفتمان‌سازی الگوی سوم زن مسلمان است که همزمان با نکوداشت ملی، این نشست نیز برگزار می‌شود.

وی پیرامون بحث‌های پژوهشی عنوان کرد: از اساتید بانو انتظار می‌رود پیرامون احصای نظام مسائل مختص بانوان چه در قالب پایان‌نامه چه در قالب مقاله و چه در قالب تالیف کتب، طرح پژوهشی ارائه دهند.

مقیمی در موضوع مباحث آموزشی به برنامه‌ریزی پیرامون برگزاری وبینارهای آموزشی مختص موضوعات بانوان در راستای توانمند سازی اساتید جهت پاسخ به شبهات اشاره کرده و از معاونین بانوان استان‌ها خواست در این زمینه اطلاع رسانی جهت حضور حداکثری اساتید را در دستور کار قرار دهند.

 برگزاری اردوهای یک روزه به منظور پاسداشت عفاف و حجاب با حضور بانوان بسیجی محجبه و با حجاب برتر در اماکن تفریحی، ورزشی وفرهنگی دراستان‌ها و برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگی و ورزشی برای اساتید بانو در استان‌ها و ستاد مرکزی  از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

ابن‌الدین- وبینار بانوان

گفتنی است محمدرضا ابن‌الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست بر ضرورت خودسازی معنوی وانسجام بخشی تشکیلاتی و نیز تعریف کارویژه بانوان و بازنگری در ساختار، ارتباط اساتید در گروه‌های علمی و ارتباط موثر با دانشجویان دختر و تشکیل حلقه‌های علمی با حضور دانشجویان و اساتید، هدایت و راهنمایی اساتید بسیجی بانو برای تشکیل گروه‌های علمی مساله محور، برگزاری جلسات گفتگوی معنوی حضوری و مجازی، جهاد تبیین و نقش آفرینی عمومی و تخصصی اساتید تاکید کرد.

معاونین- وبینار بانوان

در ادامه این نشست معاونین علمی و پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی و تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به تشریح برنامه‌های مرتبط با بانوان در معاونت‌های مربوطه پرداخته و حوزه‌هایی که بانوان در آن می‌توانند نقش‌آفرین باشند را تشریح نمودند.

انتهای پیام/

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.