شهید نوجوانی که رهبر نامیده شد تا برای همیشه الگو باشد

asatid
یادداشت روز:

شهید نوجوانی که رهبر نامیده شد تا برای همیشه الگو باشد

ما نوجوانان غزه می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که راه شهیدان دانش آموز ایرانی و شهید فهمیده ادامه دارد. می خواهیم به همه نوجوانان دنیا بگویم که راه عزت راه آزادی راه استقلال همان راهی است که نوجوانان ایرانی رفتند.  

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر حسین عبداللهی‌فر معاون تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در یادداشتی به مناسبت روز دانش‌آموز آورده است:

 

نوجوان ایرانی! سلام 
سلام نوجوان ایرانی! روزت مبارک. روز نوجوان، روز دانش‌آموز بسیجی، روز شهادت نوجوانی که از سوی رهبرش، رهبر نامیده شد تا برای همیشه الگو باشد. شهید حسین فهمیده که ما امروز در غزه و محاصره تانک های «مرکاوا» عظمت کار او را درک می کنیم. البته ما در اینجا متاسفانه نارنجک نداریم که به خود ببندیم و زیر تانک برویم اما تفکر شهادت طلبی، ایثار و از خودگذشتگی را از شما آموخته ایم.  

امروز ما نوجوانان غزه با تمام وجود می فهمیم که شما برای بدست آوردن چنین روزی چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته اید. روزهایی که تعدادش به 2887 رسید! فقط ما می فهمیم که این اعداد چه معنا و مفهومی دارند؟ 300 هزار شهید یعنی چه! 25 هزار مفقودالاثر چه معنایی دارد!320 هزار جانباز چه مفهومی دارد! 3500 حمله شیمیایی و صد هزار جانباز شیمیایی چه پیامدهایی دارد.  

اگر چه پانزده سال بیشتر ندارم اما با تمام وجود معنای حمایت جنایتکاران از متجاوز را می فهمم. طعم تلخ سکوت مرگبار سازمان های بین المللی را می چشم. چه سخت مقابل دنیا ایستادن و چه دشوار است مقاومت در تنهایی، امروز ما نوجوانان غزه می فهمیم که چرا شما از اعماق وجودتان از آمریکا و انگلیس متنفر هستید و به هر مناسبتی بر آنها مرگ می فرستید.  

امروز فقط غزه می فهمد که شهادت 36 هراز نوجوان دانش آموز چه معنایی دارد و شهید فهمیده چه کرده تا روز شهادتش به نام نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است. این روزها فقط ما که در محاصره  تانک های دشمن وحشی خود قرار داریم، با تک تک سلول هایمان حس می کنیم که رفتن زیر تانک دشمن چه شجاعت و چه ایثاری نیاز دارد؟  

می خواهم از همه نوجوانان ایرانی خواهش کنم تا قدر این روزتان را بدانید. به خود افتخار کنید که آزادترین کشور جهان هستید. ما که سال هاست در این زندان روباز گرفتار شده ایم ارزش آزادی و استقلال را از اعماق وجودمان حس می کنیم. اگر می خواهید ارزش استقلال را بدانید خوب به ما نگاه کنید. ما یک میلیارد و نیم هم آیین و هم نژاد داریم اما همه آنها دست روی دست گذاشته و منتظر ایرانیانی هستند که تعدادشان به یکصد میلیون نفر هم نمی رسد. لذا ما هم چشم امیدمان به شماست. چون شما هستید که شجاعانه و آزادانه تصمیم می گیرد. بله غزه این روزها سخت ترین روزهایش را می گذارند اما بیش از 70 سال است که زندگی ما بدتر از مرگ است.

بخدا شهادت برای ما آغاز زندگی است و یقین داریم که غزه آسمان ها بهتر از هر جای زمین است. اما ما هم وظیفه ای داریم. وظیفه ای از جنس ایثار و گذشت، مقاومت و شجاعت، جنس کاری که حسین فهمیده کرد. شهدای دانش آموز ایرانی کردند. بسیجیان عالم در برابر متجاوزان بعثی و داعشی انجام دادند. لذا بی صبرانه منتظریم تا غزه را به گور غاصبان قدس تبدیل کنیم. ما نوجوانان غزه می خواهیم به دنیا نشان دهیم که راه شهیدان دانش آموز ایرانی و شهید فهمیده ادامه دارد. می خواهیم به همه نوجوانان دنیا بگویم که راه عزت راه آزادی راه استقلال همان راهی است که نوجوانان ایرانی رفتند.  

یقین دارم که اگر 36 سال پیش 36 هزار نوجوان ایرانی برای دفع اشغال و تجاوز تا پای جان مقاومت نمی کردند هنوز باید تحت فرمان و سلطه زندگی می کردید. آنها آینده کشورتان را بیمه کردند. اگر امروز در شرایطی هستید که مدعیان گنبد آهنین و بمب های هسته ای با تمام سلاح های آمریکا و پشتوانه اروپایی از نام شما به هراس می افتند، به خاطر آن ایستادگی و مقاومت است. ما هم از شما آموخته ایم که می شود زیر بمب و موشک ماند اما تسلیم نشد. می شود خانه و خیابان نداشت و مقاومت کرد.

می شود داغدار برادر و خواهر بود و مبارزه کرد. می شود روز و شب نداشت و امید داشت. ما به امید نابودی اشغال گران به امید آزادی قدس، به امید پایان صهیونیزم، به امید روز نوجوان در دولت فلسطین آزاد تا پیروزی نهایی استقامت خواهیم کرد و دنیا خواهد دید که اسرائیل چگونه 25 سال دیگر را نخواهد دید.

 

 حسین عبداللهی فر

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.