فراخوان مشارکت در پویش سراسری حمایت استادان دانشگاه‌های کشور از مردم مظلوم فلسطین

asatid

فراخوان مشارکت در پویش سراسری حمایت استادان دانشگاه‌های کشور از مردم مظلوم فلسطین

استادان دانشگاه‌های کشور در پویشی سراسری با صدور بیانیه‌ای از اندیشمندان و دانشگاهیان جهان بویژه اساتید جهان اسلام دعوت کردند، ضمن اتخاذ مواضع مشترک در محکومیت جنایات هولناک رژیم صهیونیستی، صدای مردم مظلوم فلسطین در عرصه‌های مختلف بوده و مسئولیت روشنفکری خود را در دفاع از آنها را فراموش نکنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، استادان دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای ضمن ادای احترام به روان پاک شهدای فلسطینی، خود را هم‌درد آنها دانسته و بر حق ذاتی و قانونی شان برای دفاع از خود در برابر وحشیگری‌ها و جنایات شنیع رژیم اسرائیل تاکید کردند. همچنین بر ضرورت عزم و اقدام عاجل جهانی برای توقف اقدامات ضدبشری این رژیم تأکید کرده و معتقدند برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز با پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی و با حضور همه فلسطینی‌ها و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، به سرانجام نخواهد رسید.

در این فراخوان از اندیشمندان، صاحب نظران و دانشگاهیان جهان بویژه اساتید جهان اسلام دعوت شده است، ضمن اتخاذ مواضع مشترک در محکومیت این جنایات هولناک، صدای این مردم مظلوم در عرصه‌های مختلف بوده و مسئولیت روشنفکری خود را در دفاع از آنها را فراموش نکنند و اجازه ندهند، وحشیانه‌ترین فجایع بشری در برابر دیدگان آنها به وقوع پیوندد.

همچنین در بخشی از این بيانيه آمده است؛ امروز دانشگاه در معرض امتحان است، اعتراض یا عدم ایستادگی دانشگاهیان، اندیشه ورزان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در برابر این غده سرطانی در تاریخ ثبت خواهد شد. دنیا باید بداند که مردم غزه تنها نیستند و فلسطین همواره جزئی از پیکره جهان اسلام بوده، ‌هست و خواهد بود.

اساتید و فرهیختگان دانشگاهی از طریق آدرس زیر می‌توانند در این پویش سراسری مشارکت کنند؛

متن کامل بیانیه و لینک امضا

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.