سناریوی اغتشاش و ناآرامی در پرتو انفجار در لبنان توسط آمریکا

asatid-ghadiri

سناریوی اغتشاش و ناآرامی در پرتو انفجار در لبنان توسط آمریکا

هفتمین نشست شورای تبیین مواضع معاونت بررسی و گفتمان سازی جنبش استادی بسیج ایران با موضوع تحولات اخیر لبنان و پیامدهای آن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای جنبش استادی بسیج ایران (جابا)، معاونت بررسی و گفتمان سازی جنبش استادی هفتمین نشست شورای تبیین مواضع را با موضوع تحولات اخیر لبنان و پیامدهای آن در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید برگزار کرد.

 

 دکتر مصلح زاده استاد دانشگاه و کارشناس مسائل منطقه، در این نشست با اشاره به چگونگی و مقطع زمانی و مکان حادثه بندر بیروت، به بیان نقشه و سناریوی آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی برای زمین‌گیر کردن جریان مقاومت در منطقه پرداخت.

 

وی با اشاره به شکست‌هایی که حزب الله به رژیم صهیونیستی در سال‌های 2000 و 2006 تحمیل کرده که منجر به عقب نشینی این رژیم  از خاک لبنان شده است، گفت: لبنان تنها کشور عربی بود که توانست داغ شکست را بر دل این رژیم کودک کش بنشاند و از همین رو رژیم جعلی صهیونیستی همواره مترصد انتقام از لبنان بوده است.

 

دکتر مصلح زاده در ادامه فرضیه‌های چهارگانه‌ای را برای انتقام از لبنان  مورد بررسی قرار داده و بیان کرد: فرضیه اول آنست که؛ انتخاب بندر بیروت به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تنفسی جریان مقاومت و از شاهرگ‌های حیاتی اقتصادی بوده است.  فرضیه دوم؛ زدن ضربه وسیع برای زمین گیر کردن حزب الله است . فرضیه سوم؛ نقطه ضعف دولت لبنان در عدم تعیین تکلیف برای دپوی نیترات آمونیوم در هفت سال گذشته و بهره برداری آمریکا از این نقطه ضعف است و در نهایت  می‌توان فرضیه چهارم را  ضرورت برخورد آمریکا با حزب الله عنوان کرد.

 

وی در پایان هوشمندی و درایت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را در سخنرانی وی پس از انفجار، بسیار راهبردی و در جهت خنثی کردن توطئه دشمنان لبنان ارزیابی کرد و گفت: لبنان باز هم از این آزمون سرافراز بیرون خواهد آمد و بازیچه قدرت های غربی نخواهد شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.