جانشین سازمان بسیج اساتید كشور:بسیج اساتید پذیرای پیشنهادات سازنده در حوزه علمی است

asatid

جانشین سازمان بسیج اساتید كشور:بسیج اساتید پذیرای پیشنهادات سازنده در حوزه علمی است

ابن‌الدین حمیدی گفت: بسیج اساتید پذیرای حرف نو و انتقادات و پیشنهادات سازنده در حوزه علمی و حكمرانی و نوآوری هاست و علاقه مندان می‌توانند به پورتال بسیج اساتید مراجعه كرده و اعلام آمادگی كنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، برنامه «گفتگوی علمی» رادیو گفت وگو با دكتر محمدرضا ابن الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید كشور مصاحبه كرد.

حمیدی گفت: شاید بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب این سوال در ذهن مردم باشد كه با وجود دستگاه‌های حاكمیتی و ساختار یافتن نظام جمهوری اسلامی چه ضرورتی به وجود بسیج است؟ پاسخ این است كه حاكمیت و دستگاه‌های حاكمیتی برای تماس با مردم نیازمند واسط هستند.

وی افزود: بسیج به عنوان یگ گروه مردم پایه بزرگ در اقشار ۱۹ گانه، نقطه تماس حاكمیت جمهوری اسلامی ایران با مردم است و قشر بسیج اساتید نیز با ظرفیت علمی و توان تخصصی بالا باید پاسخگوی نیازهای علمی كشور و صدای گویای مردم به حكمرانان به ویژه حكمرانی نهاد علم باشد.

جانشین سازمان بسیج اساتید كشور، از بسیج اساتید به عنوان اعتلا دهنده و كمك كننده به نظام حكمرانی دینی و مطالبه گر از نظام حكمرانی دینی و نقاد و ناصح نسبت به آن تعبیر كرد و گفت: بسیج اساتید به عنوان دست و بازوان و فكر مردم ایفای نقش می‌كند.

حمیدی با اشاره به اینكه ما ۸۸ عضو هیئت علمی در كشور داریم و شاید به همین میزان هم استاد مدعو و حق التدریس وجود دارد اظهار كرد: از این تعداد اعضای هیئت علمی در كشور، ۳۲ هزار نفر در سازمان بسیج اساتید دارای پرونده و سابقه هستند و داوطلبانه حاضرند بخشی از وقت خود را در راه اهداف انقلاب و بسیج هزینه كنند.

وی متذكر شد: اساتیدی كه كارت بسیج ندارند به این معنا نیست كه فاقد ارزش هستند بلكه از نظر ما همه اساتیدی كه دل در گرو ایران اسلامی دارند و حاضرند خدمات خود را در ایران ارائه دهند بسیجی هستند ولو اینكه كارت بسیج هم نداشته باشند.

جانشین سازمان بسیج اساتید كشور در تأیید این موضوع به اغتشاشات سال گذشته و بیانیه‌ای با امضای ۱۰ هزار استاد بسیجی در محكومیت اغتشاشات و سازماندهی بودن آن از طرف اجانب استناد كرد.

حمیدی با طرح سوالی دیگر گفت: نهاد حكمرانی علم یعنی وزرات علوم و حوزه علمیه و مجموعه آموزش رسمی كشور در دانشگاه‌ها چه مشكلی دارند كه بسیج اساتید می‌تواند آن را حل كند؟ پاسخ این است كه یكی از مشكلات علم در ایران نافع نبودن است و بسیج اساتید در حوزه علمی هم دقیقاً برای پوشش دادن به این نقطه ضعف علمی كشور حضور دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) از تشكیل گروه‌های علمی مسئله محور در بسیج اساتید خبر داد و عنوان كرد: حدأقل سه استاد بسیجیِ هم رشته در یك كانون دانشگاهی می‌توانند گروه علمی تشكیل دهند و موضوعی از زیست بوم را بر اساس انتخاب خود و یا سفارش مسئولان حكمرانی شهر دنبال و مطالبه گری كنند.

وی یادآور شد: بسیج اساتید توافقنامه‌های متعددی با مركز مطالعات استراتژیك ریاست جمهوری، مركز پژوهش‌های مجلس، شهرداری، وزارت كشور و معاونت علم و فناوری ستادكل نیروهای مسلح امضا كرده تا به این نهادها خدمت رسانی كند.

حمیدی با بیان اینكه پژوهش‌های علمی زمینه تصمیم سازی برای تصمیم گیران و مدیران را فراهم می‌كند گفت: اساتید بسیجی در این زمینه رتبه یك را دارند چراكه یك استاد بسیجی باید بتواند در حوزه تخصصی خودش به دستگاه حكمرانی كشور مشورت علمی و تخصصی دهد.

جانشین سازمان بسیج اساتید كشور با بیان اینكه سازمان حدود ۱۰۰ اندیشكده در ۱۰۵۰ كانون دانشگاهی تأسیس كرده است افزود: در حال حاضر تقریباً هر استانی ۳ اندیشكده دارد.

وی مسئله محوری را ممیزه اصلی یك استاد بسیجی در مقیاس با سایر اساتید عنوان كرد و گفت: برگزاری اردوهای راهیان علم و فناوری تفسیر فرمایشات مقام معظم رهبری است كمااینكه اخیراً هم فرمودند شاه كلید اصلی انقلاب اسلامی باور «ما می‌توانیم» است.

حمیدی در رادیو گفت وگو تأكید كرد: ما در بسیج اساتید نه به دنبال استاد با ریش هستیم و نه استاد با چادر بلكه از نظر ما هر كسی كه دغدغه اسلام و یا جمهوری اسلامی یا دغدغه ایران را داشته باشد بسیجی است و تنها كسانی بسیجی نیستند كه معاند شمشیر از رو بسته‌ی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران هستند.

جانشین سازمان بسیج اساتید كشور گفت: بسیج اساتید پذیرای حرف نو و انتقادات و پیشنهادات سازنده در حوزه علمی و حكمرانی و نوآوری هاست و علاقه مندان می‌توانند به پورتال بسیج اساتید مراجعه كرده و اعلام آمادگی كنند.

انتهای پیام/

خبرنگار : مژگان مهدوی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.