آثار علمی اساتید باید معطوف به حل مسائل و نیازهای نظام حکمرانی، آموزش عالی و جامعه باشد

asatid
معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور:

آثار علمی اساتید باید معطوف به حل مسائل و نیازهای نظام حکمرانی، آموزش عالی و جامعه باشد

دکتر آرایی در نخستین گردهمایی مدیران گروه های تخصصی و پژوهشی سازمان سمت: مطالبه مقام معظم رهبری از استادان، کار علمی مسأله محور است و باید آسیب شناسی نسبت به وضعیت موجود علمی برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب و متناسب با اسناد بالادستی داشته باشیم. 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر وحید آرایی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور و مدیر گروه تخصصی سیاست پژوهی تحول در علوم انسانی سازمان "سمت" در نخستین گردهمایی مدیران گروه های تخصصی و پژوهشی آن سازمان که با حضور رئیس سازمان برگزار شد، گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از استادان، کار علمی مسأله محور است و باید آسیب‌شناسی نسبت به وضعیت موجود علمی برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب و متناسب با اسناد بالادستی داشته باشیم. 

دکتر آرایی تأکید کرد: علم موجود در دانشگاه و آثار علمی منتشره از سوی اساتید باید مسائل و نیازهای سه مخاطب اصلی را برطرف کند که آن سه مخاطب شامل؛ نظام حکمرانی و سیاستگذاری کشور، نظام آموزش عالی و نیز جامعه است.

مدیر گروه تخصصی سیاست پژوهی تحول در علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) عنوان کرد: باید مسئولیت اجتماعی اساتید را جدی بگیریم تا استاد دغدغه حل مسائل کشور در سطوح مختلف داشته باشد و سهم علمی و سیاستی خود را ادا کند تا سیاست پژوهی در خدمت به سیاستگذاری باشد.

دکتر آرایی در پایان از همه اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور دعوت کرد، آثار علمی‌ خود را در قالب کتاب از طریق پست الکترونیکی به نشانی pth.samt@gmail.com به گروه تخصصی ارسال نمایند تا فرایند ارزیابی و انتشار آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.