تولید بسته‌های سیاستی از سوی اندیشکده‌های بسیج اساتید

asatid
معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:

تولید بسته‌های سیاستی از سوی اندیشکده‌های بسیج اساتید

فلسفه تشکیل اندیشکده‌ها در بسیج اساتید مبتنی بر رویکرد مسأله‌یابی و مسأله شناسی و نیز ارائه راه حل‌های سیاستی برای کمک و مشاوره به نظام سیاسی و اداری کشور بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، وحید آرایی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در نشست وبیناری با مدیران اندیشکده‌های بسیج اساتید سراسر کشور گفت: فلسفه تشکیل اندیشکده‌ها در بسیج اساتید مبتنی بر رویکرد مسأله‌یابی و مسأله شناسی و نیز ارائه راه حل‌های سیاستی برای کمک و مشاوره به نظام سیاسی و اداری کشور بوده است. 

آرایی تأکید کرد: اندیشکده‌های بسیج اساتید در ذیل کانون‌های بسیج اساتید در دانشگاه‌ها تعریف شده‌اند که صرفاً خروجی علمی و پژوهشی ندارند بلکه سیاست پژوهی و اقدام سیاستی می‌کنند. 

عضو اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: اندیشکده‌های بسیج اساتید در سال گذشته، بسته‌های سیاستی از جمله با عناوینی مانند؛ مقابله با فساد از منظر فرهنگی و اجتماعی، نظام مسائل آب، کشاورزی و منابع طبیعی، رسانه و تهدیدات برون زا، مسائل مربوط به پتروشیمی بندر امیرآباد مازندران و نیز سواحل مکران تدوین و به مراجع ذیربط ارسال نموده اند.  

آرایی با اشاره به اهمیت حمایت از اندیشکده ها عنوان کرد: در دو سال گذشته اندیشکده هایی که بسته های سیاستی ارائه داده اند مورد حمایت مالی قرار گرفتند و البته از اندیشکده های برتر در اولین جشنواره علمی شهید چمران تقدیر شد. 

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست خواستار بهره گیری بیشتر دستگاه های اجرایی از خروجی اندیشکده‌های بسیج اساتید شد و گفت: در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و نیز تعاملاتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی برقرار شد تا از نقش آفرینی اندیشکده های بسیج اساتید استفاده مؤثری داشته باشند.

آرایی در پایان تأکید کرد: در سال جاری نیز اندیشکده‌های بسیج اساتید در سراسر کشور مبتنی بر تحقق شعار سال و نیز اولویت های کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسته های سیاستی برای کمک به حکمرانان و سیاستگذاران ملی، استانی و محلی ارائه خواهند داد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.