اساتید بسیجی در بحث پدافند غیر عامل نقش کلیدی دارند

asatid
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اساتید بسیجی در بحث پدافند غیر عامل نقش کلیدی دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید که 31 خردادماه در دانشگاه برگزار شد، بر نقش کلیدی اساتید بسیجی در پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: ما از طریق علم، فناوری و نوآوری باید قدرتی بیابیم که توان پیش بینی، پیش گویی و پیش گیری بحران‌ها را داشته باشیم.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، دکتر زلفی گل در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس، شهدای عرصه سلامت و امام شهیدان، انتخاب حکیمانه روز بسیج اساتید به نام شهید فرهیخته، شهید علم و فرهنگ دکتر مصطفی چمران را اقدامی شایسته برشمرد و گفت: بسیج و بسیجی دو ویژگی اصلی دارد. یکی وجهه ی جهادی و دیگری وجهه ی عملی است. من همواره شهید چمران را در عرصه علمی و جهادی الگوی خود می دانم و در عرصه عملی و جهادی نیز سردار شهید سلیمانی را به عنوان الگو برگزیده ام.

وی افزود: اساتید بسیجی علاوه بر اینکه باید در عرصه عملی و جهادی الگو باشند، باید در عرصه علمی و فرهنگی نیز الگوی نسل جوان باشند. اساتید نه فقط وظیفه علم آموزی بلکه وظیفه فرهنگی نیز بر عهده دارند. وزیر علوم بر نقش اساتید بسیجی در افزودن به سرمایه‌های اجتماعی نظام تاکید کرد و افزود: این وظیفه ی اساتید بسیجی است که قدرت نرم نظام را افزایش دهند. افزایش قدرت سخت که بر دوش نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش و سپاه است که به بهترین شکل ممکن انجام می شود اما قدرت نرم نظام را اساتید آگاه بسیجی باید افزایش دهند. اساتید بسیجی با مدارا، محبت، ایجاد تعامل، اجرای کار مشترک و... می توانند به جذب بیشتر اساتید بپردازند و از این طریق نیز سرمایه های اجتماعی نظام را افزایش دهند و در نهایت موجب پیشرفت کشور شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها که با نسل جوان و آینده ساز کشور سروکار دارند باید دانشجویان را مانند فرزندان خود بدانند و از تمام ابعاد برای آن ها الگو باشند. قدرت اساتید برای افزایش قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: دشمن همواره در تلاش است تا دانشگاه‌ها را از نظام جدا کند. اما ما سربازان ولایت در دانشگاه‌ها در خط نظام هستیم و با علم، دانش و فناوری، با در اختیار داشتن نسل جوان و استعدادهای بیشمار ایرانی که دل در گرو نظام دارند، در مقابل دشمن هم مقابله و هم دفاع می کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به نقش کلیدی اساتید بسیجی در پدافند غیر عامل اظهار داشت: ما از طریق علم، فناوری و نوآوری باید قدرتی بیابیم که توان پیش بینی، پیش گویی و پیش گیری بحران‌ها را داشته باشیم. ما اساتید بسیجی دانشگاه‌ها باید در سطح کلان در بحث پدافند غیر عامل وارد شده و مدیریت کنیم.

زلفی گل در پایان پنج اولویت اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برون داد هدفمند؛  نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگردپروری، فناور پروری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش نام برد.

گفتنی است در خاتمه این مراسم، شرکت کنندگان ضمن حضور در جوار آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه، از نمایشگاه نخستین جشنواره دستاوردهای دانش بنیان سینا بازدید کردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.