اندیشکده‌های بسیج اساتید باید کارویژه مسأله شناسی و تصمیم سازی داشته باشند

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور :

اندیشکده‌های بسیج اساتید باید کارویژه مسأله شناسی و تصمیم سازی داشته باشند

اندیشکده‌های نهضت استادی بسیج باید با شناسایی و احصای مسائل فوری، مهم و ضروری کشور بعنوان نهاد تصمیم ساز در ارائه راهکارهای عملیاتی نقش آفرینی کنند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در افتتاحیه اندیشکده آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری و نیز اسناد بالادستی کشور در حوزه علم و فناوری مبتنی بر نیل به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با رویکرد مسأله محوری است.

آرایی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علمی پس از انقلاب اسلامی تأکید کرد: علم و فناوری موجب اقتدار ملی و بین المللی کشور در عرصه‌های مختلف می شود که البته نباید به موفقیت‌های موجود بسنده کرد و لازم است محصولات علمی را با نگاه دانش بنیان به سمت فناوری سوق داد.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه با اشاره به کارویژه اندیشکده‌ها، افزود: اندیشکده‌های نهضت استادی بسیج باید با شناسایی و احصای مسائل فوری، مهم و ضروری کشور بعنوان نهاد تصمیم ساز در ارائه راهکارهای عملیاتی نقش آفرینی کنند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان ضمن اشاره به مأموریت مهم سند راهبردی ده ساله بسیج مستضعفین در خصوص دستیابی به جایگاه مرجعیت فکری و علمی و تصمیم‌سازی برای نهادهای قانونگذار و سیاستگذار گفت: اندیشکده آموزش عالی در ذیل مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی که بعنوان کانونی ترین اتاق تفکر و سیاست پژوهی نظام آموزش عالی می باشد، باید وارد سازوکار آسیب شناسی نظام آموزش عالی در ابعاد قانونگذاری، سیاستگذاری و برنامه ریزی شود و گام های اثربخشی در این زمینه بر دارد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.