نشست هماهنگی امور ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور

asatid
به صورت وبیناری برگزار شد:

نشست هماهنگی امور ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور

نشست هماهنگی در امور ستادی ویژه معاونین فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در نخستین روزهای کاری سال 1401 برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست هماهنگی در امور ستادی ویژه معاونین فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور قائم مقام اسن سازمان و معاون فرهنگی و اجتماعی و به صورت وبیناری با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی مراکز استان‌ها روز سه شنبه در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در این نشست تخصصی تحقق راهبردهای 15 گانه معاونت فرهنگی و اجتماعی پیگیری شد و در خصوص برخی برنامه‌های آتی این معاونت از جمله تکمیل معاونین فرهنگی در کانون‌ها و فعال‌سازی مدیریت‌های 8 گانه، تشکیل شبکه معاونین فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی و ساماندهی ساختار این معاونت صحبت شد. همچنین استان‌های فعال در معاونت فرهنگی و اجتماعی معرفی شدند.

محمدرضا ابن‌الدین حمیدی، قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست بر ماموریت اصلی بسیج اساتید برای کمک به نظام حکمرانی کشور تاکید کرده و با بیان وظایف 3 معاونت مهم در سازمان از جمله معاونت پژوهش و فناوری ، معاونت بررسی و گفتمان‌سازی و معاونت فرهنگی عنوان کرد: معاونت پژوهش و فناوری با تشکیل گرئه‌های حل مسئله ،مسائل زیست بوم  را شناسایی کرده و برای رفع آنها سیاست‌های راهبردی تدوین کرده و آن را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد و مطالبه‌گری می‌نماید.ماونت سیاسی  ماموریت رصد حکمرانی را بر عهده داشته و در نهایت با حضور معاونت فرهنگی و از طریق برگزاری  نشست‌های دوره‌ای منظم و با درایت معاونین فرهنگی و اجتماعی استادان در شهرهای کشور دور هم جمع شده و نتایج کارهای معاونت پژوهش و سیاسی آنجا باید مشخص شود. و گزارش‌ها باید آنجا ارائه شده و اعلام گردد. معاون فرهنگی چکیده فعالیت‌ها را ماهانه به دیگر اعضای بسیج ارائه می‌کنداین کار را جبهه علمی فرهنگی نامیده‌اند.

وی افزود: لازم است همه گروه‌های نخبه و خبره ماهانه از این موارد مطلع شده و در جریان مشکلات نظام حکمرانی قرار بگیرند. یکی از ماموریت‌های مهم فرهنگی در هر شهر مطالبه‌گری است. از جمله دیگر ماموریت‌های جدی این سازمان ایجاد ارتباط میان استاد و مسجد است.

در ادامه این نشست از اهمیت رسانه‌ای کردن این نشست‌ها سخن گفته شد، همچنین بر اهمیت اردوهای راهیان علم و فناوری و راهیان نور ترکیبی تاکید شد و از لزوم ارائه تحلیل  در دفاع مقدس به جای روایتگری صرف، پیوند آن با مهدویت  و مسائل منطقه و خاور میانه نیز صحبت شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.