پیام تسلیت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله‌ محمد محمدی ری شهری

asatid

پیام تسلیت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله‌ محمد محمدی ری شهری

نهضت استادی بسیج با صدور پیامی ضایعه درگذشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، در پی ارتحال مرحوم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری  نهضت استادی بسیج  در پیامی ضایعه فقدان این عالم مجاهد را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم عزیز تهران، روحانیت محترم، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ


مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله).

مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است.


ضایعه رحلت عالم برجسته، مجاهد، انقلابی و فرزانه حضرت آیت‌الله محمد محمدی ری شهری از یاران امین و شجاع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که سال‌ها در تولیت حرم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منشأ خدمات بسیار بودند و در حوزه علوم قرآن و حدیث، طلاب و دانشجویان بسیاری تربیت کرده‌اند موجب  تألم و ثأثر شد.

ایشان در درس خارج اصول از محضر آیات عظام محمدعلی اراکی و حسین وحید خراسانی و در درس فقه از استادانی چون میرزا علی مشکینی، جواد تبریزی، سید محمدرضا گلپایگانی و مرتضی حائری یزدی بهره برده‌ و میزان الحکمه معروف‌ترین اثر این عالم مجاهد است . ایشان کتاب‌های متعددی با تکیه بر احادیث شیعه نگاشته اند. چند مجموعه مانند دانشنامه امیرالمومنین، دانشنامه امام حسین، دانشنامه امام مهدی و دانشنامه قرآن و حدیث نیز زیر نظر ایشان تألیف شده است. 

تأسیس دانشکده علوم حدیث و نیز تاسیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث که صدها طلبه و استاد را در زمینه علوم حدیث تربیت نموده است و خیرات و برکات فراوان به همراه داشته و همچنین ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث که شامل پژوهشکده‌های علوم و معارف حدیث، پژوهشکده تفسیر اهل بیت(علیهم السلام)، پژوهشکده کلام اهل بیت(علیهم السلام)، پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی است، از جمله خدمات و فعالیت‌های مرحوم آیت الله ری شهری است.

نهضت استادی بسیج فقدان این عالم گرانقدر، روحانی شیعه و حدیث‌پژوه  را که ضایعه‌ای  بسیار تلخ و اندوهبار است  به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم عزیز تهران، روحانیت محترم، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت گفته، از درگاه خداوند رحیم رفعت مقام و مغفرت الهی را برای ایشان و صبر را برای بازماندگان محترم  خواستار است.

 

سازمان بسیج اساتید

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.