۱۵ اقدام راهبردی در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی نهضت استادی بسیج

asatid
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد:

۱۵ اقدام راهبردی در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی نهضت استادی بسیج

نشست وبیناری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با موضوع هماهنگی در امور ستادی صبح امروز و با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

 به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، کیامرث جهانگیر معاون فرهنگی و جتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست بیان کرد: در نظام‌های گوناگون، دانشگاه‌ها و به خصوص استادان دانشگاه به عنوان مرجع فکری جامعه ارتباط تنگاتنگی با دولت دارند، چرا که با این قدرت عظیم هر نظامی می‌تواند از کارآیی بالایی برخوردار شود. از این رو دولت اسلامی از اساتید توقع بیشترین کمک و یاری را به دولت برای اداره هر چه بهتر  امور دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور، افزود: کمک و یاری استادان و نخبگان دانشگاهی به دولت یعنی کمک و یاری آنان به همه آحاد و اقشار مردم. بنابراین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با این رویکرد در افق کاری جدید خود تحقق این خواسته ملت و مسئولین را هدف اصلی خود قرار داده است.

جهانگیر

این استاد دانشگاه سپس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، در حکم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که فرهنگ را جهت دهنده به همه اقدامات اساسی و زیربنایی جوامع بشری دانسته و فرهنگ‌سازی در هر یک از اجزای تمدنی را برترین وسیله پیشرفت عنوان کردند، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب ۶ ماموریت راهبردی را مطرح کردند که از جمله آن سازماندهی وضعیت فرهنگی کشور، سازماندهی وضعیت دانش در کشور، سیاستگذاری در این دو حوزه، هدایت دستگاه‌های متصدی به سمت حفظ ارزش‌های انقلاب و برآوردن نیازهای فکری دستگاه‌ها و نهادها و تلاش برای ظاهر شدن در نقش یک قرارگاه فرهنگی است. ایشان نظم را شاکله فرهنگ در همه بخش‌های گسترده آن دانسته‌اند. از این رو معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور نیز در افق کاری خود علاوه بر تهیه محتوای انقلابی، در صدد سازماندهی منظم ساختار خود در رده‌های مختلف از مرکز تا سطح معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی در سراسر کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌هاست.

وی سپس ۱۵ اقدام راهبردی در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی را بیان کرده و از جمله آن‌ها از؛ تدوین اساسنامه، تکمیل ساختارهای زیرمجموعه، فعالسازی مدیریت‌های فرهنگی ۸ گانه در استان‌ها، ایجاد شبکه مجازی از معاونین فرهنگی بسیج اساتید استان‌ها به منظور هم‌افزایی، رقابت سالم و نظارت بر عملکرد، انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری فرهنگی با نهادها و دستگاه‌های عالی کشور و پیگیری‌های مربوطه تا انجام، سازماندهی گروه‌های علمی، تشکیل جبهه علمی فرهنگی در شهرهای زیرمجموعه استان‌ها ، تکمیل مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها، بهره جویی علمی از استادان متعهد و انقلابی برای ارائه کمک‌های علمی به وزارتخانه‌ها از طریق شناسایی و فعالسازی اندیشکده‌های فرهنگی اجتماعی، پیگیری مباحث مربوط به امور فرهنگی در دانشگاه‌ها و ایجاد تحول فرهنگی همچنین، تلاش در افزایش امتیازهای فرهنگی استادان در آئین‌نامه ارتقا، برگزاری مناسبت‌های ملی شامل مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقدام در به راه اندازی سامانه جدید معاونت فرهنگی در شش حوزه معرفی شده در پورتال سازمان بسیج اساتید کشور و در نهایت تاکید بر جایگاه رفیع معاونت فرهنگی و لزوم صرف وقت بیشتر مسئولان در این حوزه نام برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور همچنین تاکید کرد: انقلاب اسلامی اصولا انقلابی فرهنگی است، بنابراین این معاونت جزو مهمترین معاونت‌ها محسوب می‌شود و از این رو مسئولان این حوزه باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش بیشتری نموده و وقت زیادی را به این امر اختصاص دهند.

جهانگیر در این نشست از مسئولین معاونت فرهنگی و اجتماعی استان‌هایی که مدیریت‌های فرهنگی اجتماعی خود را تکمیل کرده و نیز معاونین استان‌هایی که در  شبکه‌سازی معاونت‌های فرهنگی خود فعال بودند تقدیر کرد.

وی همچنین از معاونین فرهنگی خواست ضمن برگزاری نشست‌های فرهنگی به صورت هفتگی و ماهانه با مسئولان نهادها و بخش‌های مختلف اجرایی استان‌های خود تفاهمنامه‌های همکاری، مشابه با اقداماتی که در سازمان مرکزی صورت گرفته منعقد کنند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود گفت: اکنون دشمن از طریق  فرهنگ به صورت نرم و بی صدا در حال انجام اقداماتی برای تغییر فرهنگ ملت و سوق دادن آن به سمت فرهنگ غربی است و تلاش دارد همه ارزش‌هایمان را تحت‌الاشعاع قرار دهد و این بسیار خطرناک است و باید همه ما با برنامه ریزی دقیق و منظم و قوی و با زیربنای علمی محکم برای مقابله با این تهاجم خطرناک استکبار جهانی به میدان بیاییم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.