نمایشگاه طراحی لباس با رویکرد مشاغل در دانشگاه الزهرا برگزار شد

asatid
با حضور رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور:

نمایشگاه طراحی لباس با رویکرد مشاغل در دانشگاه الزهرا برگزار شد

نمایشگاه طراحی لباس با رویکرد مشاغل از ۲۱ آذرماه الی ۴ دی ماه در نگارخانه هنر دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد. 

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نمایشگاه طراحی لباس با رویکرد مشاغل از ۲۱ آذرماه الی ۴ دی ماه در نگارخانه هنر دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد. 

فاطمه واعظ جوادی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور، امامی دبیر شورای فرهنگی عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد ولباس، خسروی کارشناس شورای فرهنگی عمومی، بلغانی نماینده وزارت علوم و تحقیقات و فناوری،  میرشفیعیان  مسئول بانوان  بسیج اساتید کشور، ایزدی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ، صنعتگر نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر،  صادقی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و  فریده طالب پور رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س)، اصلانی معاون مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س)،  مونسی مدیرگروه طراحی لباس و پارچه و ربابه غزالی عضو هیات علمی گروه طراحی پارچه و لباس و مسئول علمی و اجرای  نمایشگاه طراحی لباس  از این نمایشگاه در نگارخانه دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) بازدید کردند.

 دبیر شورای فرهنگی عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی  مد ولباس عنوان کرد: مسئله مد و لباس زنجیره ای است از نوع آوری، طراحی و دانش،  که هیچ اتفاقی در نظام لباس در جامعه نمی افتد مگر اینکه از طراحی و دانشگاه شروع شود که در دانشکده‌های طراحی پارچه و لباس متوجه این جمله معروف حضرت امام می شویم که می‌فرمایید دانشگاه مبدا تحولات است.سپس افزودند در صورتی که لباس های طراحان به  دامنه تولید نرسد میدان لباس نه ایرانی و نه اسلامی است.

امای افزود: اتفاق خوبی که بر اساس ساماندهی کارگرو مد  و لباس سال ۱۳۸۵ باید می افتد و قدم های در این زمینه هم برداشته شده این است که طراحان و طراحی و دانشکده‌های مدو لباس  به لایه‌های ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور وصل شوند. این لایه‌ها، ۱۴ لایه است یعنی ۱۴ گام دیگر باید اتفاق بیفتد در مورد طرح های که در این نمایشگاه دیده می شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از کار دانشجویان و اساتید گروه طراحی پارچه و لباس و دانشکده هنر، اظهار کرد:  دانشگاه الزهرا(س) در موضوع طراحی پارچه و لباس دانشگاه مادر و مرجع است و اصلی ترین کانون  اعتبار بخشی به رشته طراحی پارچه و لباس در کشور  دانشگاه الزهرا است  که تلاش کارگروه مد و لباس این است که با محوریت دانشگاه الزهرا(س) و توسعه این رشته و پژوهش های این حوزه کمک کنیم موانع برداشته شود تا  ژورنال لباس ایران از دانشگاه الزهرا(س) بیرون بیاد و طراحان دانشگاه با  صنعت، وزارت بهداشت و وزارت گردشگری  وصل شوند.

 امامی افزود: ویژگی دوره جدید شورای فرهنگ عمومی که مجمع همه دستگاه های فرهنگی است مسئولیت عرصه های عمومی فرهنگ بازدید، لباس و آموزش زبان و ... را به عهده دارد که این ارتباط گیری باید از طریق این کارگروه انجام شود و اعلام آمادگی برای همکاری همه جانبه با دانشگاه و نهادهای مربوطه نمود. 

گفتنی است در ادامه این برنامه  صادقی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز عنوان کرد:  در جلسات آینده  با کارگروه مد و لباس کشور به بررسی مسئله چطور به صنعت پوشاک  کمک کنیم، پرداخته خواهد شد و  دانشگاه الزهرا(س) دانشجویان و اساتید توانمندی دارد که هم نیروی کار و هم فکر و ایده خوب با هم در دانشگاه الزهرا(س) دارد و اظهار امیدورای کردند که با کمک کارگروه مد و لباس حلقه گمشده بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، حله شود.

 در بخش پایانی این برنامه از کادر اجرایی و طراحان نمایشگاه مد و لباس تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.