نقش بسیج اساتید در مسئله آب باید میدانی و محوری باشد

asatid
در نشست هم اندیشی مسئله آب استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد تاکید شد :

نقش بسیج اساتید در مسئله آب باید میدانی و محوری باشد

معاون پژوهش و فناوری بسیج اساتید کشور در نشست هم اندیشی مسئله آب استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد که به همت بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: نقش بسیج اساتید در مسئله آب باید میدانی و محوری باشد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست هم اندیشی مسئله آب با حضور وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری بسیج اساتید کشور و مسئولان بسیج اساتید استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد به همت بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، در این نشست معاون پژوهش و فناوری بسیج اساتید کشور بر این مهم که نقش بسیج اساتید در مسئله آب باید میدانی و محوری باشد، تاکید کرد. 

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در ابتدای نشست با اشاره به مسئله آب بر نقش پررنگ اساتید بسیجی در این حوزه تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم با نگاه حل المسائلی و انقلابی راهکارهایی را به منصه ظهور برسانیم و سازمان بسیج اساتید در این سه استان باید نقش آفرینی نماید.

وحید آرایی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: طبعاً آن اهدافی که مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می باشد یعنی زمینه سازی و نیل به تمدن نوین اسلامی، قطعاً نیاز به جهاد تبیین دارد.

 وی افزود: یکی از رسالت‌های ما در نهضت استادی بسیج، جهاد تبیین است که در عرصه‌‌ها و موضوعات گوناگون  نیاز به تشریح، روشنگری و تبیین دقیق، درست و عالمانه مسایل است و یکی از اقشار مهمی که می‌تواند به خوبی از عهده این کار برآید، استادان دانشگاه بوِیژه اساتید بسیجی هستند.

 معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که هم افزایی بسیج اساتید سه استان را به فال نیک می‌گیریم، گفت: این نقش بسیج اساتید باید میدانی و محوری باشد و مقام معظم رهبری هم در دیدارهای مختلف با دانشگاهیان نقش مسئله محوری را مطالبه می نمایند که در دیدار اخیر نخبگان و دانشگاهیان با معظم له، بحث جهاد علمی مسأله محور را بیان فرمودند که یکی از آنها مسأله آب بوده است. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم کنونی کشور، تبیین عالمانه، صادقانه و هوشمندانه مسئله آب است تا ضمن هم افزایی ملی، جلوی سوء استفاده و بهره برداری سیاسی دشمنان گرفته شود که خوشبختانه شبکه اندیشگاهی بسیج اساتید در این حوزه بموقع ورود نموده است.

آرایی با اشاره به رسالت علمی و اجتماعی بسیج اساتید، اظهارکرد: دو نکته مهم این است که مسئله آب را باید از منظر حکمرانی (هماهنگی نهادها و نظام مدیریت اجرایی فرابخشی) و سیاستگذاری (مسأله شناسی درست و سیاست های عملیاتی) تحلیل کرد و البته مطالبات و تقاضاهای عمومی هم باید مبتنی بر رویکرد سیاستگذاری باشد.

این استاد دانشگاه افزود: طبعاً اگر از این دو منظر مذکور نگاه کنیم نبایستی از سیاست‌های کلی منابع آب ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 1379 از جمله ایجاد نظام‌ جامع‌ مدیریت‌ در کل‌ چرخه‌‌ آب‌ براساس‌ اصول‌ توسعه‌‌ پایدار و آمایش‌ سرزمین‌ در حوضه‌های‌ آبریز کشور غفلت شود چرا که اگر این سیاست‌ها دقیقاً رعایت و اجرا می شد الان با این مسائل دست و پنجه نرم نمی کردیم.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بحث کارشناسی و تخصصی موضوع آب نباید صرفاً به نگاه های کارشناسی و نخبگانی سه استان منحصر کنیم بلکه اقدامات خوبی در این حوزه در دانشگاه‌های استان‌های دیگر کشور انجام شده که بایستی در این موضوع استفاده شود تا گزارش سیاستی تدوین شود که ریشه، علل و راهکارهای مسئله بررسی شده باشد و برای ارائه به مراجع سیاستگذار و قوای سه گانه ارسال گردد.

وی تأکید کرد: استادان بسیجی متعهد و متخصص و دغدغه‌مند نظام و اولویت های جامعه می بایست ورود میدانی داشته باشند.

در ادامه دهقانی مسئول بسیج اساتید استان یزد به ارائه گزارشی از میزان نیاز آبی این استان در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت اشاره و بر نقش بسیج اساتید در موضوع جهاد تبیین و حضور میدانی تاکید کرد.

بسیج اساتید چهار محال  بختیاری هم به این موضوع که برای این که بتوانیم به تعادل سرزمینی برسیم باید به قوانین پایبند باشیم، تاکید کرد.

مصوبه نهایی نشست هم اندیشی بسیج اساتید سه استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد که با حضور آرایی معاون پژوهش و فناوری بسیج اساتید کشور برگزار شد، تشکیل قرارگاه آب با اعضای اصلی مسئولان بسیج اساتید سه استان است که ذیل این قرارگاه کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی قرار خواهد گرفت، زمان افتتاح این قرارگاه با حضور محمدرضا مردانی رئیس محترم بسیج اساتید کشور متعاقبا اعلام خواهد شد.  

 انتهای پیام/

دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.