وظیفه بسیج در شرایط کنونی جهاد تبیین و مقابله با جنگ نرم است/ جهاد تبیین در کنار جهاد مدیریتی رمز بقاء نظام اسلامی است

asatid
معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در اردبیل مطرح کرد:

وظیفه بسیج در شرایط کنونی جهاد تبیین و مقابله با جنگ نرم است/ جهاد تبیین در کنار جهاد مدیریتی رمز بقاء نظام اسلامی است

حسین عبدللهی‌فر معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در مراسم هفته بسیج در اردبیل بر ضرورت جهاد تبیین و جهاد مدیریتی سخن گفت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، مراسم  بزرگداشت هفته بسیج با حضور مسئولین کانون‌های بسیج اساتید استان اردبیل در نخستین روز از آذر ماه برگزار شد.
 در این مراسم معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به نقش بسیج در گام نخست انقلاب اسلامی و جهاد اصغر این نهاد مقدس اظهار داشت: سه نوع جهاد بر مسلمین و حتی بر هر انسان  فرض شده است که اول جهاد اکبر است یعنی جنگ در مقابل تهدید نرم که جنگ در مقابله با خواست و وسوسه‌های نفس، شیطان، انسان‌های شیطان صفت و دولت‌های شیطانی است. دوم جهاد کبیر (که آن هم ذیل و دنباله جهاد اکبر است) مقابله با تهدید نیمه سخت مثل مذاکره است و سوم جهاد اصغر که آن زمانی است که جهاد اکبر و کبیر جواب نداد.

عبداللهی‌فر افزود: اساس پیروزی در هر سه جهاد آگاهی و روشنگری است زیرا بدون داشتن آگاهی لازم امکان شناخت دشمن و نوع تهدید وجود ندارد. 

وی سپس به بیان ضرورت و الزامات جهاد تبیین در شرایط کنونی پرداخت و گفت: دغدغه اصلی امام رحمت الله علیه، حفظ  پیرزوی انقلاب بود و به همین خاطر فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمود تا در واقع خود مردم  از انقلابشان دفاع کنند و بسیج این قابلیت را داشت تا در مقابل هر نوع تهدیدی جبهه بگیرد. از این رو وظیفه بسیج در شرایط کنونی جهاد تبیین و مقابله با جنگ نرم می‌باشد که در کنار جهاد مدیریتی رمز بقاء نظام اسلامی است. جهاد مدیریتی یا مدیریت جهادی یعنی کارآمدی نظام توسط خود مردم که جهاد امروز خواص و نخبگان و اساتید بسیجی ، چرا که دشمن بعد از ناکامی در جنگ سخت تمام توانش را روی جنگ نرم  علیه انقلاب گذاشت  که از نظر خودشان تا حدودی موفق عمل کرده‌اند و به پیروزی در این جنگ امید بسته‌اند. اما تاکنون ناکام مانده‌اند. اما امروز، در صورتی که باور بسیجی و حرکت جهادی به عنوان یک نرم افزار در سخت افزار نیروی انسانی و مدیران نصب شود این سخت افزار کارکرد حل مشکلات مردم را پیدا خواهد کرد. گسترش این تفکر بسیجی در تمامی اقشار جامعه با هر لباس، جایگاه و منصب سبب افزایش کارآمدی آنها خواهد شد. از این رو،حفظ انقلاب راهبرد اصلی کارآمدسازی دولت و راهکار جهاد با تلاش و کوشش در اداره مملکت برای کسب رضای الهی و جهاد تبیین است.

گفتنی است در ابتدای این نشست، رئیس بسیج اساتید استان اردبیل معضل کنونی مدیریت کشور از جمله سازمان‌ها را عدم اعتماد متقابل مسئولان و منصوبان دانسته و خواستار اصلاح این روند شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.