نشست روسای بسیج اساتید استان یزد و اصفهان به منظور چاره جویی و مشکلات اخیر حوزه آب

asatid

نشست روسای بسیج اساتید استان یزد و اصفهان به منظور چاره جویی و مشکلات اخیر حوزه آب

روسای بسیج اساتید استان یزد و اصفهان بر تاسیس قرارگاه مشترک تبیین و فرهنگ سازی حوزه آب تاکید نمودند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)،  نشست روسای بسیج اساتید استان یزد و اصفهان به منظور چاره جویی و مشکلات اخیر حوزه آب برگزار شد.

در این نشست که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس بسیج اساتید استان یزد و محمد باقری رئیس بسیج اساتید استان اصفهان به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه مذکور پرداختنه و تاکید کردند: حل مشکل آب از مسیر فرهنگ‌سازی و استفاده از راهکارهای خلاقانه دانش‌بنیان و در قالب همدلی و همراهی مسئولان می گذرد.

در این بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اهمیت مسئله آب حل مشکلات کنونی را در قالب دو گام بیان نمود.  

وی گام اول فرهنگ سازی در این حوزه با کمک از دانشگاه و بهره برداری از ظرفیت‌های این مجموعه‌ها با تهیه و اجرای طرح‌های خلاقانه دانش بنیان و شناسایی منابع نوین آبی و گام دوم را توجه به راه حل‌های کوتاه مدت در این حوزه و توجه به ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی با تاکید بر تامین امنیت و جلوگیری از سوء استفاده مغرضان نظام دانست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد همچنین ضمن تأکید بر مطالبه حق مردم به ویژه کشاورزان، در ادامه به نقش مهم بسیج اساتید در ارتباط با مسئولین استانی و کشوری در حل مسئله آب اشاره نمود.

دهقانی عزم ملی در مسئله آب و مدیریت آب در بخش صنعت بهینه نمودن بهره‌برداری از آب به ویژه در حوزه خانگی را از دیگر راهکارهای حل این مهم بیان نمود.
رئیس بسیج اساتید استان اصفهان نیز به بیان پیچیدگی مسئله مدیریت آب در استان‌های اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری پرداخت و با رصد بحران‌های پیش‌آمده بخشی از شایعات و حوادث را هدفمندانه و مغرضانه دانست و گفت: برخی در این مسیر ضمن همراهی ناآگاهانه آب در آسیاب دشمن می ریزند.
باقری در ادامه به ضرورت وجود گروه‌های جهادی در تبیین مسائل مرتبط با آب به ویژه در استان‌های یزد و اصفهان اشاره نمود. همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشگاه و بسیج اساتید در این مسیر تاکید کرد.
در ادامه سیدعلیرضا مذهب مسئول حلقه‌های صالحین بسیج اساتید و نماینده این مجموعه در حوزه آب بر اهمیت جلوگیری از استفاده بخش صنایع از آب قابل شرب و جایگزین نمودن آن با آب های خاکستری و موجود تاکید نمود .
باقری ابراز امیدواری کرد در دولت سیزدهم با نگاه علمی و استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی بتوان قدم‌های موثری در این خصوص برداشت.
در پایان مصوب گردید قرارگاه جهادی تبیین و فرهنگ‌سازی حوزه آب در قالب یک تیم مشترک و با حضور نمایندگان سه استان درگیر در این حوزه تاسیس گردد. همچنین طرح‌های حوزه آب در بخش مدیریت و بهینه سازی بهره‌برداری آب‌های سطحی، آب‌های خاکستری و آب‌های زیرزمینی جهت رفع مشکل استان‌های مذکور اجرایی شود.
از دیگر مصوبات این جلسه میتوان به راهکار توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، مدیریت خاک و کشت‌های دانش بنیان اشاره کرد.
در جمع بندی جلسه  دهقانی اشاره کرد: به منظور مدیریت و حل مسئله آب ایجاد امنیت فکری در جامعه برای بسترسازی جهاد تبیین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این مهم با ایجاد قرارگاه مشترک بین کانون‌های بسیج اساتید استان‌های اصفهان و یزد و چهارمحال و بختیاری قابل اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج یزد

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.