ارائه ظرفیت‌های بسیج اساتید به معاونین رئیس جمهور و وزرا با هدف کمک به دولت سیزدهم

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد:

ارائه ظرفیت‌های بسیج اساتید به معاونین رئیس جمهور و وزرا با هدف کمک به دولت سیزدهم

نشست هم اندیشی تبیین ماموریت‌ها و سیاست‌های علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج اساتید مبتنی بر اسناد بالادستی با حضور مهدی رحیمی معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج و با حضور وبیناری معاونین پژوهش و فناوری مراکز استانی و دفاتر هماهنگی و مدیران شبکه اندیشگاهی و اندیشکده‌های بسیج اساتید سراسر کشور در سالن شهید شهریاری این سازمان برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست ضمن بیان اهمیت علم پژوهی در بیانیه گام دوم انقلاب به سیاست‌های حاکم بر علم و فناوری، سند جامع علمی کشور، سند اعتلای 10ساله بسیج و نقشه جهاد علمی بسیج اشاره کرد و گفت:  در معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید به صورت مکتوب به همه وزرا و معاونین رئیس جمهور ظرفیت‌های بسیج اساتید ارائه شده و در حال حاضر با وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور خارجه در مسیر مذاکره هستیم. باید اندیشکده‌ها و گروههای حل‌مساله را متناسب با حوزه تخصصی خود با  بخش‌های اجرایی که ماموریت‌گرا هستند ارتباط دهیم و بیش از گذشته در مرکز، با اقتدار بستر تحقق مرجعیت علمی را  فراهم نماییم.

وی دستیابی به آرمان‌ها و اهداف نظام را مستلزم تلاش همه‌جانبه در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی دانسته و گفت: علم و فناوری از مهم‌ترین زیرساخت‌های پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه‌های مختلف است. پیشرفت همه‌جانبه درعلم نافع که دارای سه شاخصه عدالت، عقلانیت و معنویت است.

این استاد دانشگاه در ادامه به برخی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنبش نرم‌افزایی و نهضت تولید علم و به‌ویژه علم‌پژوهی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده و به موضوع جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و اهمیت دانش به‌عنوان آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور و لزوم عبور از مرزهای کنونی دانش در رشته‌های مهم پرداخت.

جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی، بهینه‌سازی عملکرد و ساختن نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور، حاکمیت مبانی اسلامی در دانشگاه‌ها و تقویت عزم ملی برای افزایش درک اجتماعی نسبت  به تولیدات علمی و فناوری از دیگر مواردی بود که معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور بدان اشاره کرد.

گفتنی‌است در پایان این نشست مسئولان اندیشکده‌های استانی برخی مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.