نقطه زنی دقیق ۱۳ آبان ۵۸

asatid
یادداشت روز:

نقطه زنی دقیق ۱۳ آبان ۵۸

نظام انقلابی در این ۴۱ سال پس از تسخیر لانه جاسوسی لحظه‌ای از دشمن شناسی غافل نبوده و در ورای دستکش مخملی همواره دست چدنی را روئیت کرده و با اقتدار در ۴۲ سالگی خود باطل‌السحر تمام اقدامات شیطان بزرگ برای براندازی از از بیرون و فروپاشی از درون بوده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، ابوالحسن سلطانی‌زاده تحلیل‌گر مسائل سیاسی در یادداشتی به رویداد سیزدهم آبان پرداخته است. در متن این یادداشت آمده است:

"سیزدهم آبان  اگرچه محل تلاقی چند حادثه است تبعید امام بزرگوار، کشتار دانش‌آموزان در خیابان های تهران، لکن آن چیزی که این روز را برجسته کرده است حادثه تصرف و تسخیر سفارت آمریکا یا به معنای درست آن لانه جاسوسی است". آن چه خواندید بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در بزرگداشت سه‌گانه سیزدهم آبان در تاریخ دوازدهم آبان سال ۹۵ بود که طی آن به برجستگی تسخیر لانه جاسوسی  اشاره داشتند.

به راستی علت این برجستگی و اهمیت ویژه آن در چیست؟ در یک کلام قطع آخرین رشته ارتباط بین انقلاب اسلامی و آمریکا که امام راحل از آن به انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کردند . تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ آنقدر سنگین بود که پژواک آن پس از ۴۱ سال هنوز طنین انداز است و مقامات مستکبر آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه تمامی اقدامات خصمانه خود علیه نظام اسلامی در ۴۱ سال گذشته را معطوف به این رخداد می‌کنند رخدادی که همچنان با انعکاس تصویر جاسوسان آمریکایی پس از تسلیم شدن و دست بر پشت گردن نهادن بر تارک سپهر سیاسی کشور، منطقه و نظام بین‌الملل می‌درخشد.

 این حادثه خیلی بزرگ است و هر چه به آن پرداخته شود همچنان  ابعاد فراوان و زوایای ناگفته بسیاری دارد که البته در مجال این مقاله نیست اما به همین مقدار می توان بسنده کرد که تمام نهضت‌های  پیشین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ در یک تحلیل تاریخی و بصیرتی متذکر این معنا می شود که اگر نهضت تنباکو در سال  ۱۲۶۹به  برچیده شدن مطلق سلطه انگلستان (و نه صرفاً لغو انحصار  دخانیات) منجر نشد علت آن بود که ۱۳ آبانی وجود نداشت که بساط استعمار را از بنیان برچیند و یا اگر نهضت مشروطه در سال 1۲۵۸پس از فراز و نشیب فراوان در سال ۱۳۰۴ در نهایت به روی کار آمدن استبداد رضاخانی منجر شد علت آن بود که ۱۳ آبان نداشت که پس از پیروزی اولیه در برابر استبداد، ریشه استعمار را قطع کند و اجازه ندهد برخی از مشروطه خواهان در سفارت انگلیس بست بنشینند و روشنفکران فرنگ رفته انگلیسی، نهضت را منحرف کنند یا اگر در نهضت صنعت نفت با ملی شدن نفت بساط استعمار در این موضوع برچیده شد اما نهضت نتوانست به نظام تبدیل شود و در تمام زمینه‌ها این خلع ید و قطع نفوذ را ایجاد کند علت آن بود که در واقع ۱۳ آبانی در کار نبود اما وقتی  به نهضت ۱۵ خرداد ۴۲ می رسیم می‌بینیم که امام خمینی(ره) چگونه برای ادامه مبارزات ملت ایران و به ثمر رساندن زحمات علمای پیشین و توده‌های مردم برای تشکیل حکومت اسلامی علیه کاپیتولاسیون موضعگیری می کند و وقتی او را پس از بازداشت  به زندان قزل حصار منتقل می‌کنند به ایشان می گویند   در منبرهایت از شاه ،آمریکا و اسرائیل حرفی نزن و امام می‌فرماید اگر از اینها نگویم دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند همه حرف‌های ما همین ها است. زیرا امام به درستی در یک تحلیل تاریخی همراه و همزمان نبودن مبارزه علیه استبداد و استعمار را یک آفت بزرگ برای تکمیل زنجیره پیروزی و تبدیل نهضت به نظام می‌دانست و لذا این تجربه را در نهضت خود به تمام و کمال عینیت بخشید و با پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷  از ۱۳ آبان ۵۸ به عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کرد.

 اکنون سوال این است که ضرورت پاسداشت و گرامیداشت این روز چیست؟. در پاسخ به شرح ذیل در ۱۳ نکته با تاکید بر رفتار امریکا در ۴۱ سال گذشته به تبیین این رفتار می پردازیم .

1- آمریکا هرگز در این ۴۱ سال حتی برای لحظه‌ای از اندیشه رویارویی و تقابل با انقلاب اسلامی ایران برای مهار و کنترل و تحمیل تغییر رفتار و در نهایت تغییر ساختار انقلاب فارغ و غافل نبوده است و همواره به دنبال تعبیر و پیاده‌سازی خواب های آشفته خود برای ایران اسلامی بوده است.

2-  آمریکا در رفتار و عمل نیز برای براندازی از بیرون و یا فروپاشی و استحاله از درون لحظه‌ای را نیاسوده است.

3- در شیوه و تاکتیک نیز با به راه انداختن یک جنگ هیبریدی پیچیده و هوشمند و تمام عیار در ابعاد سخت، نیمه سخت و نرم برای حذف ماندگاری انقلاب دریغ  نداشته است و برای خاموش کردن چراغ انقلاب از هیچ فرصتی فروگذاری نکرده است .

4- در تمام عرصه های پنج گانه زمین ،دریا، هوا، فضا و سایبر تهاجم خود را برای تحقق راهبرد مرگ  با هزاران ضربه چاقو که راهبردی آمریکایی-عبری  است به کار گرفته است.

5- در تحمیل تحریم‌های ظالمانه، فشار را حداکثری کرده و با قرار دادن زانوی خود بر گلوی ملت ایران از فشردن آن ،رویای تعبیر نشدنی خفه کردن انقلاب را در سر پرورانده است.

6-  همچنان نفوذ فردی و جریانی را با استفاده از ظرفیت های داخلی و بیرونی در دستور کار خود دارد و با هزار و یک ترفند تلاش می‌کند جای پایی برای خود ایجاد کند.

7- ایجاد تشنج و تنش در محیط پیرامونی کشورمان با تقویت داعش و تحریک برخی همسایگان برای ایجاد اختلاف همچنان از اولویت های منطقه‌ای او می باشد.

8-  به مذاکرات برجامی به مثابه ابزاری برای مهار و کنترل ایران و تعمیم موضوع هسته‌ای به سایر مولفه‌های قدرت مانند موشکی و منطقه نگاه می‌کند .

9- برای بر هم زدن توازن قوا در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی، راهبرد عادی‌سازی روابط همسایگان با این غده سرطانی و فشار به جبهه مقاومت در منطقه را با هدف ضربه زدن به عمود خیمه جبهه مقاومت یعنی انقلاب اسلامی دنبال می‌کند و همچنان از این دشنه برای فشردن درقلب جان اسلام استفاده می‌کند.

10- با تکرار جمله همه گزینه ها روی میز است سایه جنگ بر سر ملت ایران  را به عنوان شمشیر داموکلیوس با هدف ایجاد رعب و هراس دنبال می کند و اگرچه هیچ گاه تفسیر روشنی از این گزاره به دست نمی دهد.

11- هرگز در قبال اقدامات و اشتباهات فاحش خود از ملت ایران عذرخواهی نکرده است مانند هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری بندرعباس بر فراز خلیج فارس و یا تحمیل تحریم در بخش معیشت و سلامت و  البته گستاخانه ملت ایران را ملت تروریست خطاب می‌کند.

12-  در سطح بین‌المللی برای ایجاد سیاه‌نمایی و تضعیف اعتبار و کاهش منزلت کشورمان از هیچ اقدامی مانند حق وتو یا.... کوتاهی نمی کند.

13- دست زمخت و چدنی خود را در تمام این سال‌ها به اقتضای شرایط با روکش مخملی تزیین کرده و با عملیات ادراکی و شناختی به دنبال ایجاد دوقطبی های کاذب برای تفرقه و خدشه در صف منسجم مسئولان و مردم بوده است و حال آن که از نظر ملت ایران این دسته چدنی همان تروریست های بغداد و دستکش مخملی همان مذاکره‌کنندگان در وین و بروکسل هستند. اما علیرغم همه تلاشها و اقدامات آمریکا باید گفت 13 آبان ۵۸ و تبعات آن نشان داد این هدف به درستی و در زمان مقرر به عنوان یک هدف دقیق توسط فرزندان انقلابی ملت ایران رهگیری شد و بغض فروخفته یک  ملت در گذر از حوادث عبرت آموز نهضت‌های تاریخ معاصر به مثابه یک موشک بالستیک و با نقطه زنی دقیق لانه جاسوسی را به گونه ای در هم کوبیدکه هرگز قابل بازسازی و ترمیم نخواهد بود. نظام انقلابی در این ۴۱ سال پس از تسخیر لانه جاسوسی لحظه ای از دشمن شناسی غافل نبوده و در ورای دستکش مخملی همواره دست چدنی را روئیت کرده و با اقتدار در ۴۲ سالگی خود باطل‌السحر تمام اقدامات شیطان بزرگ برای براندازی از از بیرون و فروپاشی از درون بوده است اگرچه در این مسیر و فراز و فرودها قصه‌های پرغصه‌ای مانند برجام نیز داشته است اما هیچگاه اسیر مقهور قدرت پوشالی او نشده و در تمام عرصه‌های پنجگانه به مصداق و اعدوالهم ما استطعتم من قوه خود را همواره آماده نگاه داشته است . خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در رویکرد جدید برآمده از دولت قوی انقلابی رفع مشکلات کشور را به مذاکرات برجامی گره نزده است و در سطح منطقه‌ای با تقویت رویکرد نگاه به شرق و به ویژه همسایگان ، تعامل و همکاری را پیشه خود ساخته و انشاءالله با رویکردی جهادی و انقلابی و عظمی جازم و بهره‌گیری از توان دولت مردمی و انقلابی در فورجه های زمانی کوتاه، میان و بلندمدت راه‌های برون‌رفت کشور از مشکلات را طی خواهد کرد. 

انتهای پیام/

 

نویسنده: ابوالحسن سلطانی زاده

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.