آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور در استان آذربایجان شرقی دایر شد

asatid
معاون علمی و پژوهشی بسیح اساتید استان آذربایجان شرقی:

آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور در استان آذربایجان شرقی دایر شد

بر اساس مصوبه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از این پس مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز نیز در امر آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور فعالیت خواهد نمود.

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، به همت اساتید بسیجی آذربایجان شرقی آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور در استان آذربایجان شرقی دایر شد. 
جلال شیری، معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از این پس مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز نیز در امر آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور فعالیت خواهد نمود.
به گفته وی تاکنون فقط دانشگاه صنعتی شریف در سطح کشور در این امر با وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته است و با این احتساب مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز که به همت اساتید بسیجی در سال گذشته افتتاح شده است، دومین مرکز دانشگاهی در سطح کشور است که در این روند فعالیت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس، تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری اعم از قطره چکان، نوارهای آبیاری، تجهیزات ایستگاه کنترل مرکزی، آبپاش‌ها، ماشین‌های آبیاری تحت فشار و ... از کلیه استان‌ها می‌توانند از ظرفیت موجود در این مرکز جهت اخذ مجوزهای فنی لازم بهره‌مند گردند.

سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت آب کشور، مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب این دانشگاه مصمم است در جهت نیل به نوآوری های جدید در صنعت آب قدم بردارد، تصریح کرد: در این راستا واحد تحقیق و توسعه این مرکز با بهره گیری از پتانسیل علمی موجود همکاران اقدام خواهد نمود و بزودی شاهد افزایش و تنوع انواع آزمون ها در این مرکز خواهیم بود و چشم انداز پنج گساله مرکز بر طراحی و بومی سازی کلیه ادوات مورد نیاز آبیاری است تا از این طریق بر تقویت تولید ملی و حمایت از نخبگان داخلی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اهتمام ورزد.

انتهای پیام/

 

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.