اعلام آمادگی بسیج اساتید برای رفع مشکلات استان آذربایجان شرقی

asatid
معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی خبر داد:

اعلام آمادگی بسیج اساتید برای رفع مشکلات استان آذربایجان شرقی


گفتمان بسیج اساتید مبتنی بر دو محور ظرفیت‌نمایی و سیاست‌پژوهی است و این دو رکن اساسی می‌تواند راهبردنگاری اصولی برای حل مسائل استانی را تضمین نماید.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان شرقی و به نقل از آناج، جلال شیری معاون علمی‌پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم نگاه جدی به نظام احصاء مسایل استان با رویکرد سیاست پژوهی و مساله محوری، از آمادگی کامل نهضت استادی بسیج برای کمک به استاندار و دستگاه‌‌‌های اجرایی در این خصوص خبر داد.

وی با اشاره به رسالت، هدف و نقش ویژه نهضت استادی بسیج در خصوص ورود حل‌المسائلی به موضوعات، مشکلات و مسائل جاری کشور، کمک به احصاء مسایل و مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه همه جانبه استان به لحاظ پشتیبانی علمی، پژوهشی و فناوری را از جمله اهداف مهم سازمان بسیج اساتید عنوان نمود.

شیری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در نهضت استادی بسیج به لحاظ حضور نیروهای متخصص، متعهد و کارآمد افزود: گفتمان سیاستی اساتید مبتنی بر دو محور ظرفیت‌نمایی و سیاست‌پژوهی است و این دو رکن اساسی می‌تواند ضمن جهت دهی به پژوهش‌‌‌های موجود و آتی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و اندیشکده های راهبردنگاری اصولی برای حل مسائل استانی (و حتی کشوری) را تضمین نماید.

دانشیار دانشگاه تبریز با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص مسائل علمی‌و فناوری، پیشرفت همه جانبه علمی‌در تمامی‌حوزه‌‌‌های موضوعی را از الزامات اساسی تمدن نوین اسلامی‌عنوان کرده و افزود: مطابق منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل علمی‌ و مرجعیت علمی‌ دانشمندان ایرانی در حوزه‌‌‌های مختلف، هدف نهضت استادی بسیج نیز در این خصوص انجام ماموریت مهم مساله محوری است که این امر می‌تواند راهکارهای سیاستی لازم و منطبق بر نیازهای جامعه را در اختیار مسئولین محترم اجرایی و سیاستگذاران قرار داده و بدین ترتیب دانشگاه‌ها نیز به سمت دانشگاه‌‌‌های ماموریت محور حرکت کرده و پژوهش‌‌‌های دانشگاهی در راستای نیازسنجی‌ها حرکت نمایند.

شیری با اشاره به پتانسیل‌‌‌های فراوان موجود در استان آذربایجان‌شرقی و تنوع کثیر فعالیتهای کشاورزی، صنعتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و … در این استان، به پیگیری جدی موانع موجود بر سر راه توسعه و تقویت این فعالیت‌ها به لحاظ علمی‌تاکید نموده و پشتیبانی علمی‌و پژوهشی از صنایع و فعالیت‌‌‌های اقتصادی را از جمله موارد بسیار مهم جهت تحقق مانع زدایی از تولید عنوان کرد.

وی در خاتمه ضمن تبریک به استاندار جدید و آرزوی توفیقات الهی برای وی در این سمت، افزود: بحمدالله استاندار محترم فردی با تقوا، مردمی، تلاشگر و دارای روحیه جهادی و انقلابی بسیار بالایی هستند و تاکنون نیز منشا اثرات خیر فراوانی برای استان بوده‌اند. همچنین ایشان با شناخت جامعی که از مسائل، مشکلات و فرصت‌‌‌های موجود در استان دارند می‌توانند مسیر توسعه و تعالی استان را با همکاری سایر نهادهای مرتبط در سریع‌ترین زمان ممکن هموار سازند و البته در این میان انتظار می‌رود تمامی‌دستگاه‌ها و تشکل‌ها و آحاد مردم عزیز استان نیز با همراهی نمودن و حمایت از استاندار عزیز، ایشان را در تحقق این مهم یاری نمایند. 

انتهای پیام/

 

نویسنده: مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.