محور همکاری بسیج اساتید و پلیس ناجا کارهای زمین مانده نظام و موضوع سبک زندگی اسلامی است

asatid
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

محور همکاری بسیج اساتید و پلیس ناجا کارهای زمین مانده نظام و موضوع سبک زندگی اسلامی است

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در جلسه هم اندیشی و تعاملات با پلیس (ناجا)، گفت: محور همکاری و تعاملات بسیج اساتید استان و معاونت اجتماعی ناجا کارهای زمین مانده نظام و بویژه بحث سبک زندگی اسلامی در مسائل مختلف است.

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در جلسه هم اندیشی و تعاملات با پلیس (ناجا)، گفت: مجموعه سازمان بسیج اساتید از سال 1382 در سطح استان اصفهان شکل گرفته و اکنون فعالیت خود را در چهار محور و چهار حوزه در بیش از 80 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در سطح استان برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: در این نهضت استادی بسیج اصفهان تلاش کرده‌ایم، نگاه ویژه به مرجعیت علمی در سطح استان و اندیشکده‌های علمی راهبردی همچنین گروه‌های مسئله محور را شکل دهیم و نزدیک به 35 مسئله اولویت‌دار استان تا کنون احصا شده است. در موضوعات سبک زندگی و معماری اسلامی، جامعه سازی و شهر سازی نیز نتایج ارزشمندی حاصل شده است.  

باقری در ادامه گفت: همچنین در این سازمان گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری پیگیری می‌شود. موضوع ویژه دیگر که در حال پیگیری و اقدام است، نگاه معنوی به مسائل دانشگاهی است. کارگروه پیوست نگاری فرهنگی نیز اقدامات خوبی داشته و انشاالله بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ موجود در مراجع علمی بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات را رفع کنیم که در این مسیر کمک و همراهی نیاز است تا بتوانیم قدم‌های ویژه‌ای برداریم.

بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید در ادامه گفت: در محورهای اشاره شده، ایده و آمادگی زیادی داریم که برای هرکدام از بخش‌ها بصورت میدانی وارد شویم.

وی با یادآوری این که مقام معظم رهبری از اواخر دهه شصت به مسئله هجوم فرهنگی و غربگرایی اشاره فرمودند، گفت: از مصداق‌های جنگ نرم تغییر باور و فرهنگ است، برای نمونه آثار و تبعات تهاجم فرهنگی دشمن، از سال‌ها قبل شروع شده و اکنون در جامعه نتایج منفی داشته است.

مجتبی جعفری عضو کارگروه مطالبه‌گری بسیج اساتید استان در ادامه، بر روشنگری و مطالبه‌گری تاکید کرد و افزود: در نگاه معنوی باید دوره های تربیتی و اخلاق و معنویت برگزار شود.

مصری نژاد معاون بررسی و گفتمان‌سازی بسیج اساتید نیز به انگیزه نداشتن خانواده‌ها برای آگاه سازی فرزندان اشاره کرد و گفت: این ناشی از عدم آگاهی یا  تاثیر فضای مجازی می‌تواند باشد.

وی با بیان این که دشمن در بحث فرهنگ نگاه بلند مدت داشته و امروز شاهد آسیب‌ها هستیم، گفت: ما بایستی یک مجموعه کار فرهنگی آموزشی و انتظامی داشته باشیم چرا که به تنهایی هیچ کدام جواب نخواهد داد.

مصری نژاد تصریح کرد: در بسیج اساتید در بحث  فضای مجازی بویژه در مدیریت افکار عمومی اقدامات خوبی از دو سال پیش آغاز شده و زیرساخت‌هایی خوبی هم ایجاد شده است.

 وی گفت: اندیشکده در همین راستا پیگیری می‌شود و آسیب شناسی و تولید محتوا با اهداف تاثیرگذاری بلند مدت صورت گرفته است. در بیانیه گام دوم به سبک زندگی ایرانی به معنویت اخلاق اشاره شده که باید محور تولید محتوا باشد.

 علی اکبر جعفری معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان نیز در ادامه با اشاره به این که استادان دانشگاه در جمع یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، گفت: این ظرفیت‌ها باید در داخل کشور استفاده شود و دغدغه در راستای حل مسائل داخل کشور پیگیری شود.

انتهای پیام/

 

نویسنده: مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.