سفر رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور به خراسان جنوبی

asatid
در آغاز هفته دفاع مقدس:

سفر رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور به خراسان جنوبی

فاطمه واعظ جوادی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور در آغاز هفته دفاع مقدس به استان خراسان جنوبی سفر کرده و در یادواره شهید "معصومه محمودی سرتنگی" تنها بانوی شهید دوران دفاع مقدس این استان در دانشگاه پیام نور بیرجند شرکت کرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، فاطمه واعظ جوادی روز چهارشنبه 31 شهریور 1400 در یادواره "معصومه محمودی سرتنگی" تنها بانوی شهید استان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس که در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، در تشریح دکترین نیروهای نظامی آمریکا با رویکرد جایگاه بانوان گفت: نظام سلطه هزینه‌های زیادی را در سال‌های گذشته در کشورهای اسلامی پرداخت کرده است و این هزینه‌ها حتی شناخت ویژگی‌های انقلابیون از نظر اعتقادی، رفتاری و گفتاری را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ هاروارد ۲۷۶ رساله و پایان نامه را درخصوص شناخت مسئولین جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱٣۹۱ گذرانده است، تصریح کرد: در همین راستا سندی ۳۵۳ صفحه‌ای با موضوع دکترین نیروهای نظامی آمریکا با همکاری پنتاگون از محرمانگی خارج شد و در سال ٢۰۰٧ منتشر گردید، اما به سرعت از دسترس خارج شد.

واعظ جوادی ادامه داد: این‌ها مدل فکرشان این است که جهان منابع محدودی دارد و آنها کدخدای جهان هستند و این جهان تک قطبی را باید آمریکا اداره کند.

وی بیان کرد: برای این تسلط برخی اوقات کِشتی‌های گندم را به دریا می‌ریزند. وقتی که مردم در آفریقا از گرسنگی می‌میرند تا قیمت را بالا نگه دارند و در کنیا سفارت آمریکا با سه هزار کارمند کار می‌کند که بشر دوستانه این کشور را چپاول کنند و در افغانستان یک کوه بزرگ معدنی را بریدند و به صورت هوایی بردند و هدفشان برای تسلط بر جهان است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: در این دکترین نظامی گفتند برای اینکه به این هدف برسیم باید در این دهکده کوچک‌ جهانی، ساز و کاری با عنوان سازمان ملل متحد راه اندازی شود و ذیل آن نهادها و سازمان‌های متعددی را طراحی کردند.

وی ادامه داد: یکی از آن سازمان‌ها برنامه محیط زیست جهانی است در حالی که آمریکا خودش در ردیف اول کشورهای آلوده کننده‌ی جهانی قرار دارد. کشورهایی همچون جمهوری اسلامی چندین میلیون دلار حق عضویت پرداخت می‌کنند در حالی که از طریق غذا و کشاورزی اعمال تحریم می شوند. این‌ها با راه اندازی کنسرسیوم‌ها و شرکت‌هایی همچون راکفلر، مونتسانتو و سین ژرتا بر روی بذر و کشاورزی و غذای جامعه جهانی مسلط شده اند. همچنین شرکت‌های کنسرسیومی فایزر و مدرنا را  راه می‌اندازند که از طریق دارو در کشورهای دیگر مداخله کنند و سلامتی مردم را به عنوان ابزار فشار بر دولت‌ها در دست بگیرند.

واعظ جوادی گفت: سازمان انرژی اتمی را راه اندازی کردند و قلب راکتور ما را بتن ریختند در حالی که قول داده بودند طبق برجام که آن را بروزرسانی می‌کنند، حتی اطلاعات دانش هسته ای به روز را هم در قبال حق عضویت‌ها ندادند.

وی گفت: در سازمان‌های فرهنگی و به ظاهر صلح آمیز همچون یونیسف و یونسکو تفکرات تربیتی و منشی را اشاعه می‌دهند و به ظاهر متاسف و نگران از برخی موضوعات هستند اما قطعا از برخی مسایل همچون کودکان یمن خوشحالند.

واعظ جوادی تصریح کرد: این سازمان‌ها از کمبود غذا برای کودکان افغانستانی ابراز نگرانی می‌کنند اما همان‌هایی هستند که پتوهای آلوده را میان سرخ پوست‌ها فرستادند و عده زیادی را کشتند و اولین برنامه عقیم‌سازی را روی آنها اعمال کرده و بچه‌ها را برای آموزش تمدن جدید از پدران و مادران آنها جدا کردند ولی دیدیم که بعدها گورهای دست جمعی آنها زیر برخی کلیساهای وابسته به آنها سردرآورد.

وی تاکید کرد: همه این‌ها یک برنامه دارند و اینکه چه رئیس جمهوری در آمریکا بیاید فرقی نمی‌کند. زیرا اولین راهبرد و استراتژی آنها این است که کشورهای پرجمعیت به کشورهای کوچک تجزیه شوند زیرا اینطور راحت‌تر می‌توانند کار کنند، ترکیه، رم و یونان را تجزبه کردند و در این ۴۰ سال سودان را با اعتراضات مدنی و سپس به نام دموکراسی تجزیه کردند.

واعظ جوادی با بیان اینکه در ایران هم بعد از انقلاب به دنبال جدایی ۶ استان از ایران بودند یادآور شد: به سراغ سوریه و اوکراین هم رفتند و آمریکا پایگاه خود را در آنجا تاسیس کرد و در نهایت کریمه جدا شد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید ادامه داد: به نظر می‌رسد نوبت افغانستان شده و سر از آنجا در آوردند. بنا دارند به نوعی این دکترین تجزیه را در آنحا اِعمال کنند. پشتوها امروز به سمت پاکستان و پنجشیر و هرات را هم می‌خواهند به طرفی دیگر بکشانند، اما آنچه مهم است رییس دولت کنونی طالبان، ‌کرزای و اشرف غنی در آمریکا درس خواندند که خیلی جای سوال است زیرا این‌ها از قبل طراحی می‌کنند.

وی گفت: پاکستان در همین روند به طالبان کمک کرد اما متوجه شد که ممکن است پشتون‌های پاکستان هم جدا شوند که یکباره ترمز حمایت را کشید و متوجه ماجرا شد.

واعظ جوادی اظهار داشت: دومین دکترین ایجاد فشار در کشورهای در حال توسعه به ویژه اسلامی بود، عده‌ای که تحت تاثیر این دکترین قرار گرفتند نزد امام خمینی(ره) رفتند و گفتند جمعیت ما افزایش پیدا می‌کند و مدارس جا ندارد، ۲ میلیون و۶۰۰ هزار خانم کشور در اجرای قانون تنظیم خانواده و جمعیت در سنین خوب بارداری عقیم شدند و ۶۰۰ هزار مرد را عقیم کردند. عده‌ای در کشور به بهانه این قانون تحت تاثیر این دکترین غرب قرار گرفتند.

وی گفت: قرار بود در حقوق "به نژاد گران" به تراریخته شدن گیاهان کمک کنند و آدم‌هایی در دولت گذشته در هفته آخر اسفند ماه سه سال پیش این موضوع را به صحن علنی بردند که به آن مجلس رأی نداددر هر حال، نظام استکباری و سلطه جوی آمریکا هماره درصدد غارت و تسلط بر منابع انسانی و طبیعی و مادی کشورهاست و ما باید هوشیار و در صحنه باشیم.

گفتنی است فاطمه جوادی در سفر خود به خراسان جنوبی همچنین در جمع شورای بانوان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی حضور یافته و در این نشست به مسائل زنان و خانواده بویژه به مشکلات حاصل از عملکرد دولت یازدهم اشاره کرده و رسالت قشر بسیجی بویژه اساتید را در شرایط حاضر  بسیار سنگین عنوان کرده است.

حضور در مراسم غبار روبی مزار پاک شهدای گمنام دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی، حضور در نشست هم‌اندیشی و احصای مشکلات و اولویت‌های حوزه بانوان در استانداری خراسان جنوبی و دیدار با مادر  شهید حمیدرضا سیاح  در آخرین دقایق حضور در بیرجند بود از جمله برنامه‌های رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور در استان خراسان جنوبی گزارش شده است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.