لزوم عملیاتی نمودن برنامه‌ها و انجام آتش به اختیار کارهای روی زمین مانده

admin
تقوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد :

لزوم عملیاتی نمودن برنامه‌ها و انجام آتش به اختیار کارهای روی زمین مانده

آنقدر کار روی زمین مانده زیاد هست که به جای اینکه بایستیم و نقد و انتقاد کنیم باید یک گوشه‌ی کار را بگیریم و حرکت کنیم آتش به اختیار به این معناست.

 به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، تقوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در نشست هم اندیشی شورای بسیج اساتید این دانشگاه که صبح چهارشنبه 17 شهریورماه1400 برگزار شد، در خصوص مسئله و دغدغه‌‌ی مسئولان این دانشگاه در بحث همسان‌سازی حقوق، عنوان کرد: در رفع این مشکل در کنار معلمان هستیم و از آنان حمایت می‌کنیم، البته لازم است این موضوع از مسیر درست و منطقی و قانونی خودش پیش برود تا این موضوع خوراک به بیگانگان نگردد. ممکن است یک زمان این مطالبه‌ی بحق، در مسیری غیراصلی قرار بگیرد و اصلاً از دور خارج شود و یا دچار تأخیر گردد و یا نتایجی غیر از آن نتیجه‌ی دلخواه اتفاق بیفتد. حتماً ما هم در کنارشان هستیم و پیگیری می‌کنیم و انشاءالله به عدالت آموزشی برسیم.

وی افزود:  دکتر رئیسی در شرایط خیلی سختی دولت را تحویل گرفتند و با یک بدهی بسیار زیاد مواجهند. از طرفی بر جامعه باید آرامش حاکم بشود. انشاءالله از مسیر قانونی این کار طی می‌شود و به نتیجه هم خواهد رسید

تقوی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری با دانشجویان تشکل‌ها، بیان کرد: رهبری فرمودند"  ما برخی از کارها را در ابتدای انقلاب فکر می‌کردیم که به آسانی اتفاق می‌افتد، اما بعد از گذشت چند سال دیدیم که نه کار خیلی پیچیده و سخت است. مثل اسلامی شدن در دانشگاه‌ها که فکر می‌کردیم کار راحتی است اما دیدیم نه یک نظام فکری و یک عقبه‌ی فکری که از دوره‌ی طاغوت شکل گرفته تا آمده و به اینجا رسیده است. شاکله‌ی کار دانشگاه اصلاً اصل طراحیش طراحی ما که نبوده است.

وی ادامه داد: طراحی کاملاً غربی بوده، حالا ما باید این را بومی سازی کنیم. بهینه‌سازی کنیم، کار سخت است". می‌خواهم این را بگویم که در مسیری که ما هم قرار داریم، کار، کارسختی است و به مجاهدت نیاز دارد و با برنامه‌ریزی‌های ساده روی کاغذ خیلی فکر نکنیم اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد. ما کم سند نداریم کشور ما کشور اسناد است. بیاییم یک مقدار برنامه‌هایمان را عملیاتی کنیم و جدی‌تر وارد صحنه کار بشویم. خیلی کار روی زمین مانده است.

تقوی با اشاره به بحث آتش به اختیاری که حضرت آقا فرمودند، تاکید کرد: آنقدر کار روی زمین مانده زیاد هست که به جای اینکه بایستیم و نقد و انتقاد کنیم باید یک گوشه‌ی کار را بگیریم و حرکت کنیم آتش به اختیار به این معناست. حضرت آقا می‌فرمایند کارهای زیادی در مباحث فرهنگی دینی و ارزشی است که روی زمین مانده و کسی نیست انجام بدهد و ما مثلاً به دولت می‌گوییم که چرا تو انجام نمی‌دهی؟ اکنون در شرایط سختی هستیم. کشورما دربحث تحریم است. یأس و ناامیدی روی عده‌ای و متاسفانه بعضاً در دانشگاه‌ها، اساتید تحصیل‌کرده‌ی غرب یأس و ناامیدی را به بچه‌های ما تزریق می‌کنند.

وی سپس به آیه  وَ لا يَجِدُونَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَ لا نَصيراً  اشاره کرده و گفت: غیر از خدا ما ولی و نصیری نداریم. این آیه برای ما خیلی امیدبخش است. که گول شرایط ظاهری را نخوریم. گول هیمنه‌ی دشمن را نخوریم. دشمن در افغانستان 2 هزار میلیارد دلار هزینه کرد. چه نتیجه گرفت و چکار کرد؟ آبادانی آورد؟ مردم افغانستان سرافراز شدند؟  اینگونه نبود. در عراق در جاهای دیگر نیز همینگونه پیش رفت. اکنون ما وظیفه‌ سنگینی داریم، باید دانشجوی ما این مسیر توحیدی را یاد بگیرد. استاد ما باید با این بینش توحیدی برود سر کلاس درس. ولیکن گاهی استادانید داریم که در سر کلاس درس هویت ملی ما را زیر سوال می‌برند.

تقوی عنوان کرد: بی هویتی نشان دادن جوان‌ امروزی ضعف است ولی نباید اینها باعث بشود که جبهه‌ی حق تضعیف شود. جبهه‌ی حق با قدرت با صلابت با همین نگاه توحیدی به اراده‌ی الهی است باید پیش برود . هر سال و هر لحظه که جلوتر می‌رویم، بیشتر شکست دشمن را می‌بینیم. دشمن ما آمریکا، غرب، کشورهای عربی وابسته و اسرائیل 40 سال هر چقدر تلاش کردند کمتر نتیجه گرفتند و کشور ما مقتدرتر شده است. اینها اراده‌ی الهی است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: الحمدالله در یکی دو سال اخیر مردم بخوبی متوجه شده‌اند که جریان غرب‌گرا چیزی برای گفتن ندارند و غرب قرار نیست چیزی به ما اضافه کند. و به ما چیزی بدهد. او اصلاً آمده اینجا که بگیرد و ببرد. استثمار کند. غارت کند و تمام حرفهایش دروغ است. دروغ محض است و مردم ما در این چند سال بهتر متوجه شدند که نه نباید فریب غرب را بخوریم.

وی همچنین به فعالیت‌های بسیج اشاره کرده و بر لزوم تقویت فعالیت‌ها در صف همچون فعالیت قوی موجود در ستادها اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد، با ایجاد یک همگونی و نظام وارگی در برنامه‌ها در صف و دانشگاه‌ها این جریان تقویت شود.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.