راهبرد «هر ایرانی یک ستاد رأی»، برای ایجاد دولت انقلابی و توانمند ضرورت دارد

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور:

راهبرد «هر ایرانی یک ستاد رأی»، برای ایجاد دولت انقلابی و توانمند ضرورت دارد

استان گلستان با داشتن موقعیت مناسب جغرافیایی در دسترسی به کریدورهای حمل و نقل و بازارهای آسیای میانه، وجود تنوع اقلیمی، اکولوژیکی و خاک جهت توسعه فعالیت­‌های کشاورزی، ظرفیت توسعه صنایع تبدیلی، وجود ذخایر معدنی، صنایع دستی، گردشگری و... دارای توانمندی­‌های کم نظیری است که برای حل مسایل آن استان باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، وبینار «مسأله‌­شناسی سیاستی انتخابات ریاست­ جمهوری 1400 با تأکید بر راهبردهای توسعه استان گلستان» از سوی سازمان بسیج اساتید استان گلستان با همکاری بسیج اساتید دانشگاه گنبد کاووس و نیز کانون­‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی آن استان برگزار شد.

در این نشست،وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه­‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، نظریه نظام انقلابی را محور اصلی و کانونی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت:این نظریه بر سه محور ساختار، کارگزار و کارکرد استوارست که در آن ساختار بر پایه مردم سالاری دینی است، چرا که مشروعیت نظام اسلامی مبتنی بر مؤلفه­‌های حقانیت الهی و عقلانیت مشورتی (اقتدار جمعی و مشارکت مردمی) است و در مؤلفه اخیر مرجعیت دین اسلام برای تبیین مؤلفه­‌های مردم سالاری ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگزار باید رویکرد و روحیه انقلابی داشته باشد تا کارآمدی در کارکرد را تحقق بخشد، گفت: نظام انقلابی، نظامی است با اهداف، حرکت و جهت گیری انقلاب و برای تحقق آن نیاز به مشارکت گسترده برای انتخاب دولت انقلابی است تا موجب تشکیل جامعه انقلابی شود و در نهایت بستر را برای عینیت بخشیدن به تمدن نوین اسلامی فراهم کند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت آحاد مردم در انتخابات و نیز دعوت از دیگران برای شرکت در این عرصه سرنوشت ساز، عنوان کرد: برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باید راهبرد «هر ایرانی یک ستاد رأی» را با فضای اقناعی و تعاملی عینیت ببخشیم تا دولتی کارآمد و توانمند برای حل مشکلات داخلی ومواجهه با مسایل خارجی شکل بگیرد. 

آرایی با اشاره به سطوح، عرصه­‌ها و ابزارهای اقدام در قوه مجریه، تأکید کرد: دولت دارای اختیارات قانونی گسترده­ای برای اعمال حکمرانی است و البته می‌­بایست اضطرارها و اولویت­‌های اقدام را مشخص نماید که در اینجا نیاز به سیاست­‌پژوهی نخبگانی و دانشگاهی است.  

این استاد دانشگاه به ضرورت مسأله‌­یابی (یافتن مسایل عمومی و اصلی) و سپس مسأله­‌شناسی اشاره کرد و گفت: چرخه عمر مسأله (نهفتگی، در حال ظهور، جاری و نهادینه)، حساسیت و اثرگذاری، اهمیت اجتماعی و سیاسی و نیز میزان تخصصی بودن در شناسایی ابعاد مختلف مسأله حائز اهمیت است که برای این امر باید از عامل عقلانیت مبتنی بر اخذ دیدگاه­‌های شهروندان و استفاده از نظرات سیاست­‌پژوهان و کارشناسان بهره برد.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان با اشاره به اینکه‌برای راه­‌حل یابی مشکلات هر استان ابتدا باید قابلیت‌­ها و ظرفیت‌­های بالقوه و بالفعل آن استان را شناسایی و عرضه کرد، گفت: استان گلستان با داشتن موقعیت مناسب جغرافیایی در دسترسی به کریدورهای حمل و نقل و بازارهای آسیای میانه، وجود تنوع اقلیمی، اکولوژیکی و خاک جهت توسعه فعالیت­‌های کشاورزی، ظرفیت توسعه صنایع تبدیلی، وجود ذخایر معدنی، صنایع دستی، گردشگری و... دارای توانمندی­‌های کم نظیری است که برای حل مسایل آن استان باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.