نشست « نقش زنان در انتخابات ۱۴۰۰ »

asatid
به همت بسیج اساتید استان اذربایجان غربی برگزار شد:

نشست « نقش زنان در انتخابات ۱۴۰۰ »

نشست هیات اندیشه ورز بسیج اساتید خواهران استان آذربایجان غربی با موضوع نقش زنان در انتخابات ۱۴۰۰ بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست هیات اندیشه ورز بسیج اساتید خواهران استان آذربایجان غربی با موضوع نقش زنان در انتخابات ۱۴۰۰  روز چهارشنبه ۱۲ خرداد 1400 بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در این نشست، مجرد مسوول هیات اندیشه ورز بانوان استان اظهار داشت: متاسفانه با پیدایش رسانه‌های بیگانه  فارسی زبان برخی از مردم ما تبلیغات آنها را باور و قبول می کنند و این اعتماد به رسانه‌های بیگانه باعث شده است کشور ما در این سال‌ها بسیار متضرر شود.

وی ادامه داد: مردم ما نباید فریب حرف‌های برخی از نامزدها را بخورند که در شرایط سخت منافع خودشان را به مصلحت  و اینده مردم ترجیح می‌دهند.

مسوول هیات اندیشه ورز بانوان  اظهار داشت: ما در این سال‌ها کاهش شدید ارزش پول ملی و فشارهای اقتصادی  ظالمانه زیادی را تجربه کردیم  که متاسفانه این‌ها باعث دلسردی بخشی از جامعه نسبت به نظام شده است وریشه و عامل همه این‌ها  در کنار فشارهای خارجی دولت‌هایی بوده است که در دوره‌های قبلی حضور داشتند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروزه بسیاری از جوانان فارغ التحصیل شده ما  جویای شغل سالم ، ازدواج سالم و رفاه نسبی هستند، باید حداقل ها را در اختیار جوانانمان قرار دهیم تا شاهد عملکرد جهادی آنها باشیم .

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت سیزدهم علاوه بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، اصلاح وضعیت اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و اجتماعی کشور است.‌

وی اضافه کرد: مسئله مشارکت در انتخابات مسئله آبروی نظام است و باید ‌روشنگری لازم در راستای حضور حداکثری مردم صورت گیرد. نباید بگذاریم خون شهیدان و خون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی پایمال گردد،  به همین منظور باید با آگاهی سازی  و روشنگری تلاش کنیم افرادی  انتخاب شوند که دلسوز نظام و مردم باشند.
 

در ادامه  این مراسم خدادادی مسوول بسیج اساتید خواهران استان نیز گفت: دشمن برای دلسرد کردن مردم در انتخابات برنامه ریزی کرده  است و ما باید برای رفع شبهات و کمک به انتخاب آگاهانه مردم  برنامه داشته باشیم. اساتید دانشگاهی باید با نگاه مسئله محور مسائل را مورد تحلیل و واکاوی قرار دهند.

وی افزود:  برای اینکه بتوانیم تاثیر بیشتری در عرصه انتخابات داشته باشیم لازم است شبکه منسجم و قوی داشته  تا بتوانیم مسائل و موضوعات مختلف را رصد کنیم.
در بخش  دیگری از این برنامه، پور حیدر از اساتید دانشگاه الزهرا، گفت: نقش و جایگاه زنان در قبل و بعد از انقلاب فرق کرده است. نگاه افراطی و تفریطی نسبت به زنان در گذشته وجود داشته  و در کل نظرات خوبی نسبت به زنان در گذشته نبود  اما امام خمینی(ره) نوع نگاه به نقش زنان را در جامعه تغییر داد.

وی افزود:حضور زنان در عرصه انتخابات یکی از این موارد است و باید مقدمات حضور بانوان در جامعه فراهم باشد. ما پای شعار استقلال که اول انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند ایستاده ایم تا نیروهای زبده و خدوم را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

پور حیدر تاکید کرد: باید از ظرفیت اساتید خواهر استفاده کرده و مسائل و مشکلات استانی را در جلسات مورد تحلیل قرار دهیم تا در قالب طرح‌های علنی مطالبه گرایانه به مسوولین کشوری ارائه شده و در صورت نیاز با کمک نمایندگان استانی در  مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
در بخش دیگری از این برنامه فاطمه واعظ جوادی رییس مرکز تحقیقات راهبردی زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور با تقدیر از حضور اساتید جوان، با ایمان و قوی در استان آذربایجان غربی، گفت: اینکه یک مجموعه پر قدرت، عالم و دانا در جهت حل مشکلات رو به جلو حرکت می کند خیلی خوب است.

وی افزود: تقوا و ولایت مداری برای یک رییس جمهور خوب، لازم است در برخی مواقع مدل رفتاری خود را تغییر داده و موضوعاتی  را که برای مردم مهم و دغدغه است برایشان روشن کرده و رفع ابهام کنیم .

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبق فرمایشات حضرت آقا کارآمدی معیار مهمی برای یک رییس جمهور است. پس اساتید لازم است، در خصوص معیارها و چگونگی تشخیص کارآمدی رییس جمهور سیزدهم با مردم صحبت کنند. باید برای همه سوال‌هایی که در ذهن مردم هست پاسخ داشته باشیم و مردم را برای حضور پر شور پای صندوق های رای تشویق و قانع کنیم.

وی ادامه داد: باید امید آفرینی را در احاد جامعه ایجاد کرده و با سازوکارهای منطقی هم میهنان را متقاعد به  شرکت در تعیین سرنوشت خودشان کنیم و علل ناکارآمدی دولت فعلی را برای مردم در همه جنبه ها  توضیح دهیم.

وی تاکید کرد: مسئله نفوذ را  باید جدی گرفت چرا که نفوذی‌ها برای براندازی نظام و ایجاد نارضایتی در بین مردم به هر کاری دست می‌زنند. حضرت آقا فرمودند" باید کسی را انتخاب کنید که امید را در مردم زنده کند".

انتهای پیام/

دفتر رسانه نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.