مدیریت و تفکر سیاسی جهادی و انقلابی با رویکرد حل‌المسایلی عامل عزت و پیشرفت کشور است

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور:

مدیریت و تفکر سیاسی جهادی و انقلابی با رویکرد حل‌المسایلی عامل عزت و پیشرفت کشور است

جنبش استادی می بایست با نقطه زنی میدانی بر مدار ظرفیت نمایی، مزیت نمایی و استعدادنمایی مبتنی بر سند راهبردی توسعه ملی و استانی حرکت کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد مسایل سیاستی بدخیم، صورتبندی انتخابات ریاست جمهوری را برای مطالبه گری عمومی شکل دهند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، وبینار تخصصی دولت جوان حزب‌اللهی با عنوان «دولت انقلابی کارآمد؛ رمز عبور از مشکلات» با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی آن استان و با سخنرانی وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برگزار شد.

 در ابتدای این نشست، ایمان خنکدار مسوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و علی عباس‌زاده مدیر پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید استان ضمن بیان اهداف این جلسه، بر اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مشارکت پرشور و انتخاب درست برای حل مسایل و مشکلات کشور تأکید کردند. 

وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و تهنیت آغاز زعامت و ولایت مقام معظم رهبری، قیام 15خرداد سال 1342 را به عنوان سرآغاز و بسترساز انقلاب اسلامی دانست که برخاسته از خاستگاه مذهبی و مردمی علیه استبداد و ظلم و ستم داخلی و استعمار خارجی و منشأ تحولات وسیع داخلی و بین‌المللی بوده است. 

 وی به برکات بزرگ انقلاب اسلامی از جمله؛ ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، پیشرانی کشور در عرصه‌ علم و فنّاوری، ایجاد زیرساخت‌های حیاتی اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و خدمت‌رسانی، ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، ایجاد عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و نیز ایستادگی روزافزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی و انقلابی عامل عزت و پیشرفت کشور در همه‌ عرصه‌ها و رمز عبور از مشکلات کنونی کشور است. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بر چشم انداز دولت انقلابی کارآمد مبتنی بر هفت سرفصل پایانی بیانیه گام دوم انقلاب در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده تأکید کرد و گفت: علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، سبک زندگی و عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن با مدیریت جهادی (نه تفکر لیبرال) محقق می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور تغییر در قوه مجریه را از الزامات اصلی فعلی برای حل مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط، نگاه به بیرون و انفعال کارگزاران اجرایی دانست و گفت: بدون تردید این تغییر با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی و نیز هنرنمایی اساتید و نخبگان دانشگاهی برای تنظیم گفتمان سیاستی عملی خواهد بود. 

آرایی ضمن تبیین معیارهای انتخاب آگاهانه و اصلح بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: گره کار کشور در نارسایی مدیریتی نهفته است که راه‌حل آن با انتخاب درست و هوشمندانه مردم محقق می‌شود و البته تشخیص انتخاب اصلح به کمک نخبگان و اساتید مسأله محور نیاز دارد. 

این استاد دانشگاه به جریان‌های اصلی در انتخابات شامل؛ گفتمان سیاستگذاری (مسأله‌شناسی تحلیلی و سیاست‌پژوهی) و گفتمان سیاسی (بصیرت نمایی) اشاره کرد و گفت: جنبش استادی می‌بایست با نقطه زنی میدانی بر مدار ظرفیت نمایی، مزیت نمایی و استعدادنمایی مبتنی بر سند راهبردی توسعه ملی و استانی حرکت کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد مسایل سیاستی بدخیم، صورتبندی انتخابات ریاست جمهوری را برای مطالبه گری عمومی شکل دهند.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان به زیرساخت‌ها، توانمندی‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران در بخش‌های مهم از جمله گردشگری، کشاورزی، معدن، صنعت، معدن، آب، انرژی اشاره نمود و گفت: این قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود باید در سیاستگذاری توسعه استان در اولویت قرار گیرد تا از وقوع مسایل سیاستی بدخیم جلوگیری شود.  

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.