همایش معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید

asatid
به صورت مجازی برگزار شد؛ 

همایش معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید

 همایش معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید با موضوع (انتخابات) برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت همایش معاونین فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با موضوع ( انتخابات) و به صورت وبیناری و با حضور مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید و معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید در کانون‌های مراکز استان‌ها برگزار شد.

مجتبی زارعی در این همایش  ضمن بیان اهداف و سیاست‌های کلی بسیج اساتید در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: در این مدت باقیمانده تا انتخابات همه معاونین به ویژه معاونین فرهنگی و اجتماعی لازم است بر موضوع انتخابات متمرکز شوند.

وی دو هدفگذاری یکی مشارکت حداکثری مردم و دوم تبیین ویژگی‌های انتخاب اصلح را از جمله برنامه‌های نهضت استادی در راستای تحقق منویات رهبری عنوان کرده و افزود: بسیج اساتید ضمن اینکه از هیچ گروه و حزبی حمایت نخواهد کرد، همواره در راستای سیاست‌های رهبری در جهت شناخت ویژگی‌های منتخب اصلح و ویژگی‌های رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و منافع ملی جمهوری اسلامی گام برداشته است.


وی گفت:  سیاست کلی نهضت استادی در بحث انتخابات نه سیاسی بلکه سیاستی است. منظور از مباحث سیاستی یعنی توسط گروه‌های علمی مساله محور و اندیشکده‌ها در دانشگاه‌های  سراسر کشورظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار داده و برای بالفعل شدن ظرفیت‌ها و پیشرفت حداکثری شهرها  اقدام شود.

وی افزود: لازم است یک کار علمی صورت گیرد و از اساتید توقع می‌رود که قابلیت‌ها برای بالفعل شدن راه حل‌های عملیاتی نتایج تحقیقات را در کف اخلاص  در اختیار تصمیم سازان و مجریان قرار دهند.

وی با اشاره به آنکه در این بستر شناخت قابلیت‌های استانی برای پیشرفت حداکثری کشور به طور علمی شناخته شده و ویژگی‌های انتخاب اصلح در رده‌های مختلف مشخص می شود ادامه داد: کسی که در راس مدیریت اجرایی قرار هست  قرار گیرد، باید توان مدیریتی بالایی داشته باشد تا بتواند از راهکارهای ارائه شده استفاده کرده و با مدیریت بالای اجرایی و قوی آن ظرفیت‌های بالقوه را به فعل برساند. هر کسی چنین توان مدیریتی را نداشته باشد قطعا برای این مسوولیت یا مسوولیت ‌دیگر در این راستا و برای انتخاب مناسب نیست.

در ادامه این همایش کیامرث جهانگیر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید با تاکید بر آنکه بسیج جایگاه اساتید متخصص و متدین و عاشق انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است گفت: بسیج مدرسه عشاق است و بسیج اساتید سازمان اساتید عاشق انقلاب است.


وی افزود: همواره این تذکر برای همه اساتید بسیجی هست که در امور مربوط به سازمان بسیج اساتید باید عاشقانه کار کنند و وقت بگذارند چرا که این جایگاه ، عشق و علاقه و همدلی را طلب می کند .

وی ضمن قدردانی از اساتیدی که معاونت فرهنگی و اجتماعی را در کانون‌های دانشگاهی سراسر کشور بر عهده گرفتند،تاکید کرد: با توجه به آنکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب معنوی است و زیر بنای آن فرهنگی است، معاونین فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید با این رویکرد مهم ترین جایگاه را باید در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته باشند، چرا که از اساتید که نخبگان هستند مردم این انتظار را دارند که بیشترین نقش را در تصمیم سازی‌های بنیادین و نظام‌های علمی تخصصی در جهت حسن اجرای  تصمیم‌های کشور داشته باشند.


این استاد دانشگاه در ادامه بر جایگاه و منزلت ویژه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید و لزوم توجه تلاشگران این حوزه به اهمیت این جایگاه تاکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج  اساتید کشور در ادامه  عنوان کرد: معاونین فرهنگی در نشست‌هایی که با استادان دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند، باید نقش سیاستی ( و نه سیاسی ) بسیج اساتید و نقش ارشادی _علمی برای برخورد با مسائل به صورت ایجابی را سرلوحه همه کارهای خود قرار دهند و نیز در راستای دو محور مشارکت حداکثری و تبیین ویژگی‌های انتخاب اصلح عمل نمایند.


انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.