هدف انتخابات علاج درد های مزمن کشور است

asatid
در نشست تخصصی « دولت کار آمد ،چیستی،چرایی و چگونگی تحقق آن» مطرح شد:

هدف انتخابات علاج درد های مزمن کشور است

حسین عبداللهی‌فر، معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید گفت: علاج مشکلات کشور، ایجاد دولت جوان حزب‌اللهی است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد و راهبرد رسیدن به آن نیز (انتخابات پرشور و انتخاب اصلح) است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، حسین عبداللهی‌فر در نشست تخصصی انتخابات 1400  با موضوع « دولت کار آمد ، چیستی،چرایی و چگونگی تحقق آن» که به همت سازمان بسیج اساتید استان قزوین  و بصورت وبینار  برگزار شد، گفت: یکی از اهداف اصلی انتخابات آینده شکل‌گیری دولت کارآمد می‌باشد که تنها راه رسیدن به آن حضور مردم پای صندوق های رای و انتخاب رییس‌جمهور مطلوب می‌باشد. دولت کارآمد دولتی است که بتواند به نیازهای جامعه پاسخ مثبت بدهد. کارآمدی بدون هماهنگی سه ضلع ایده و ایدئولوژی ، ساختارو کارگزار محقق نمی شود. علل ناکارآمدی نظام به ضلع کارگزار یعنی کارآمدی باز می‌گردد.

 وی بیان داشت: با مروری بر کارنامه چهار دولت توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، عدالت و مهرورزی و اعتدال حاکی از برخی اشکالات و نارسایی‌های مشترک می باشد.

سیاست ورویکرد تک بعدی در دولت های چهارگانه، برخورد گزینشی با فرامین و رهنمودهای ولایت، گرایش به غرب، فقدان روحیه انقلابی، رویکردهای افراطی و انحصاری، عدم رعایت خطوط قرمز، تکیه بیش از حد به اقشار خاکستری و عبور دادن اختلافات از سطح سلیقه به راهبرد میانی از جمله مباحثی بود که عبداللهی‌فر در ادامه بدان پرداخت.

این کارشناس مسائل سیاسی، افزود: در موضوع چگونگی تحقق دولت کارآمد سه ضلع مهم رهبری، نخبگان و مردم نقش مهم و تاثیرگذاری دارند. البته مشروط بر اینکه خواص و نخبگان انقلابی اولا فهم دقیق و بین الاذهانی از ضرورت شکل‌گیری دولت کارآمد داشته باشند و ثانیا در راستای وظیفه شرعی و ملی خویش فرصت‌ها را غنیمت بشمارند. برای رسیدن به دولت کارآمد لازم است فرمایشات معظم‌له درباره انتخابات 1400 مورد واکاوی قرار گیرد  و درک دقیق از مقصود ایشان در طرح دولت جوان و حزب اللهی صورت پذیرد .   

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور  بیان کرد: علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب اللهی است که می تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور داده و راهبرد رسیدن به آن (انتخابات پرشور و انتخاب اصلح) است.

عبداللهی‌فر گفت : جهش تولید دارای ماهیتی اقتصادی است و هرگونه پرش از مشکلات اقتصادی انباشته شده و گشایش در امر معیشت مردم مشروط به تحولاتی در رونق تولید کالای داخلی و چرخه اقتصادی است.

تبیین شاخصه های رییس جمهور

 وی  در ادامه کفایت مدیریتی ، ایمان ، ضد فساد بودن، دارای عملکرد انقلابی ، معتقد به توانمندی های داخلی ، معتقد به جوان‌ها، مردمی بودن، مایوس و ناامید نبودن  را از شاخصه‌های رییس جمهوری عنوان کرد و در ادامه به بیان برخی از مسائل کشور  و بیان اختیارات رییس جمهور و چالش‌های موجود جهت رسیدن به دولت کارآمد پرداخت.

رها بودن فضای مجازی از مهمترین چالش‌هایی بود که عبداللهی‌فر بدان اشاره کرد و گفت: نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند. 

وی همچنین بحث دوقطبی شدن انتخابات  را که باعث بدبینی مردم می‌شود مطرح کرد و بیان کرد: دوقطبی شدن باعث می‌شود دشمن به راحتی تاثیر خود را بذارد و از رای اوردن  افراد  انقلابی و کارآمد جلوگیر‌ی می‌کند.

در پایان این نشست تخصصی به الزامات دستیابی به دولت کارآمد پرداخته شد و  اساتید سوالات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.