یازدهمین شماره نشریه بصائر علمی

asatid
به همت معاونت بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور منتشر شد؛

یازدهمین شماره نشریه بصائر علمی

یازدهمین شماره نشریه "بصائر علمی " ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم، هفته چهارم دی‌ماه ۹۹ منتشر شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، یازدهمین شماره نشریه بصائر علمی ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم و به همت معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور و با تمرکز و تاکید بر مباحث  علمی، تحقیقی و پژوهشی، هفته چهارم دی‌ماه ۹۹ منتشر شد.

گفتنی است، نشریه علمی بصائر به صورت موضوعی منتشر می شود؛ یعنی هر شماره آن به موضوعی خاص در حوزه علم، تحقیق و پژوهش اختصاص دارد.

در یازدهمین شماره این نشریه علمی، متن کامل سخنرانی  « منوچهر محمدی استاد دانشگاه و عضوهیات علمی دانشگاه تهران »  و نیز مقاله‌ای با عنوان  « منطق حکمرانی در اندیشه و سیره‌ی مقام معظم رهبری به قلم مصطفی قربانی محقق و پژوهش­گر » آورده شده است .

نظر به اهمیت مباحث و موضوعات مطرح شده به ویژه برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور این معاونت بر آن شد تا این مباحث را در اختیار مدیران و اعضای شبکه ملی و قدرت نرم سازمان قرار دهد. 

در بخشی از متن این نشریه چنین آمده است:

« من با خدای خود عهد بسته ام که تا نفس دارم در خدمت این انقلاب الهی باشم و یقین هم دارم که این انقلاب روزبه‌روز متعالی تر و به ظهور امام زمان علیه السلام انشاالله وصل خواهد شد و با اینکه آفتاب لب بام هستم ولی هنوز دست از کار و تلاش بر نداشتم و هم اکنون دو پروژه تکمیلی دارم که مشغول آنها هستم، یک پروژه به نام "مقاومت اسلامی تنها راز و رمز پیروزی مستضعفین جهان" و پروژه دیگری هم به نام "انقلاب اسلامی ایران و عالم معنا" که در حال تئوریزه کردن این مسئله هستم که بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) حکومت‌ها و دولت‌ها حتی حکومت هایی که به نام اسلام بودند عالم معنا را فراموش کردند و به دنبال مادیات رفتند ولی انقلاب اسلامی بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) اولین پدیده ای بوده و هست که عالم معنا را مجدداً احیا کرد و بر اساس نگاه عالم معنا با دست خالی به پیروزی رسید و هم چنان این عالم معنا است که در حال حکومت بر جامعه ما می باشد و به همین علت است که می‌بینیم دست غیبی پشت این انقلاب بوده و هست و نگاه و عنایات اهل بیت علیهم السلام پشت این انقلاب هست و خواهد بود .

بنده به عنوان یک خادم ضعیفی از این انقلاب، آن چه را که توان و مزاجات بنده بوده تلاش کردم و همواره توصیه کردم و می کنم که عزیزان من، دانشگاهیان عزیز، به این صحنه وارد شوید به این صحنه برای انجام کار وارد بشوید که کار خیلی زیاد است کار برای نظریه پردازی خیلی زیاد است و فریب این تبلیغات غربی ها را هم نخورید مطمئناً شما می توانید به عنوان نظریه پردازان جدید اسلامی وارد شوید، من این کتاب را به دست یک آدم دکتر سکولار دادم گفت، آقا! این ها چیست که نوشته ای! ما این ها را نمی فهمیم، گفتم چون شما دریچه نگاه تان مادی و سکولاریستی است.

شما عزیزان دانشگاهی بدانید یک دریچه گسترده‌تر دیگری وجود دارد آن دریچه نگاه اسلامی است مطالب من مستند بر اساس آیات شریف قرآن کریم است همچنین مستند به نظریات اندیشمندان و واقعیت هایی است که اتفاق افتاده است، وقتی در این کتاب می گوییم منبع قدرت ما خدا است، ما این موضوع را در این مدت انقلاب، تست و تجربه کردیم و دیدیم. وقتی می‌گوییم ولایت و رهبری منحصر به فرد داریم شما ببینید کجای دنیا ولایت فقیه دارند؟ ولایت فقیهی که وصل به خداوند است و رابطه امت و امامت را برقرار می کند مثل وجود یک انسان که عقل و جسم و روح را با هم دارد.»

متن کامل بصائر علمی 11

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.