سپاه نقطه اتکاء نظام و حاکمیت است و انگلیس دقیقا این نقطه اتکا را می‌خواهد هدف قرار دهد

asatid
نایب رییس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

سپاه نقطه اتکاء نظام و حاکمیت است و انگلیس دقیقا این نقطه اتکا را می‌خواهد هدف قرار دهد

نایب رییس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنرانی که در چهل‌نهمین شماره نشریه تحلیل بصائر منتشر شده است به موضوع طرح مجلس انگلیس (قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی) و تصویب احتمالی آن پرداخته است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، حیدری نایب رییس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنرانی که در چهل‌نهمین شماره نشریه تحلیل بصائر منتشر شده است به موضوع طرح مجلس انگلیس  (قرار دادن نام سپاه در لیست  گروه‌های تروریستی)  و تصویب احتمالی آن پرداخته است.

در بخشی از متن سخنرانی نایب رییس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمده است:

بحثی که در دستور کار این جلسه قرار گرفته در این مقطع تاریخی بسیار مهم است، یک اتاق فکری، حرکت مجلس انگلیس را پشتیبانی می‌کند و در شرایطی که خاورمیانه (منطقه غرب آسیا) دچار تنش است، فضای داخلی آمریکا ملتهب  و انتخابات پیش روی جمهوری اسلامی در  1400چنین اقدامی از طرف انگلیس در حال انجام می باشد؛ آقای دکتر کریمی به خوبی پیشینه تاریخی دشمنی های این کشور علیه ایران را مطرح کردند. در واقع انگلیس نسبت به خیلی از کشورها این گونه عمل می کند. اگر این چیزی که در مجلس انگلیس در جریان است به قانون تبدیل شود تبعات خطرناک داخلی و خارجی زیادی به همراه خواهد داشت، در حوزه خارجی، پشتیبانی برای اقدامات خصمانه نرم و سخت آمریکا و انگلیس و کشورهای عرب خلیج فارس خواهد بود ولذا نباید از اینها غافل بود؛ اینها در دو سه سال اخیر فعالیت های مضر بسیاری بر علیه ما صورت دادند از جمله مشروعیت دادن به حضور رژیم صهیونیستی در اطراف مرزهای ایران، حضور گسترده سرویس های جاسوسی در مرزهای کشورمان که حدود 72 سرویس جاسوسی در اطراف مرزهای ما مشغول به فعالیت هستند، که منشا و ریشه این مسائل، کشورهای غربی و در راس آنها رژیم صهیونیستی و انگلستان هستند که به لحاظ مالی از طرف کشورهای عربی ( عربستان، بحرین و امارات) حمایت می شوند. لذا با توجه به شرایط موجود انگلیس در مجلس خود چنین حرکتی را انجام می دهد و بنابراین امروز باید تقسیم کاری انجام دهیم اگر این جلسه تشخیص داد که همین امروز طرح مقابله در چارچوب مجلس با محوریت کمیسیون امنیت ملی به عنوان یک طرح راهبردی با یک عنوان مشخص آماده گردد ( برای طرح در مجلس) پیشنهاد می کنم که ما پیشدستانه این کار را انجام دهیم با قید دو فوریت، به عنوان هشدار به اتحادیه اروپا، البته ، دولتی ها می گویند شما صبر کنید  ولی این صبر زمان و وقت را از ما می گیرد دولتی ها از این موضوعات راحت عبور می کنند. زیرا مصالح دولت را در نظر می گیرند و نه منافع ملی را.  ولی ما به عنوان نمایندگان ملت یک پاسخ قاطع خواهیم داد.

اگر سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار دهند یعنی ملت ایران را در لیست تروریست ها قرار داده اند، این چه معنی دارد؟ مگر سپاه ازبطن مردم برنخاسته است؟ سپاه نقطه اتکاء نظام و حاکمیت است و انگلیس دقیقا این نقطه اتکا را می خواهد هدف قرار دهد و جامعه و حاکمیت ما را زیر سوال ببرد.

انگلیسی ها زمان شناس هستند در لحظه ای این اقدام را انجام می دهند که اثراتش بیشتر باشد. در چنین وضعیتی اگر یک تحلیل کوتاه پیرامون منطقه خودمان و رویکرد جهانی داشته باشیم در چنین شرایطی حرکت انگلیس خطرناک است و باید بلافاصله در مقابلش موضع اتخاذ کرد؛ بنده به نیابت از کمیسیون امنیت ملی مجلس الان خدمت شما عرض می کنم که اگر دوستان موافق باشند این موضوع را برای طرح در مجلس ثبت می کنم و به 50 الی 60 نفر از نمایندگان مجلس می دهم که امضا کنند و برای هفته آینده که مجلس شروع به کار می کند مطرح شود. از طرف دیگر کمیسیون امنیت ملی می تواند با بخش های سیاسی ما رایزنی کند و به هر شکل در خدمت عزیزان خواهیم بود که از ظرفیت مجلس استفاده کنیم و باید اقدامی انجام داد تا انگلیس متوجه شود ما در مقابل دسیسه هایش اقدام اساسی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.