چهارمین همایش تخصصی مسئولان و جانشینان بسیج اساتید کشور

asatid
به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد:

چهارمین همایش تخصصی مسئولان و جانشینان بسیج اساتید کشور

چهارمین همایش مشترک مسئولان و جانشینان مراکز بسیج اساتید استان‌ها و دفاتر هماهنگی کانون‌های استادی و شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج(ناب)، چهارمین همایش مشترک مسئولان و جانشینان مراکز بسیج اساتید استان ها و دفاتر هماهنگی کانون های استادی و شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور، روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۹ و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج(ناب)، چهارمین همایش مشترک مسئولان و جانشینان مراکز بسیج اساتید استان ها و دفاتر هماهنگی کانون های استادی و شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور، روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۹ و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این نشست مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری ایرانیان در انتخابات و تشکیل کمیته صیانت از همبستگی گفتمانی انتخابات در جبهه انقلاب اسلامی، از سیاست‌های بنیادین نهضت استادی ایران است. 

در دامه حسین عبداللهی‌فر معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت به تشریح مدل مشارکت نهضت استادی در انتخابات 1400 پرداخت.


وی گفت: طرحی تحت عنوان جهاد تبیین با سه راهبرد و با هدف تحقق مشارکت حداکثری و کمک به گفتمان انقلاب اسلامی در دستور کار این معاونت قرار دارد. 

عبداللهی‌فر بیان کرد: گفتمان انتخابات پیش‌رو گفتمان تغییر است. تغییری از جنس انقلاب اسلامی و برای حفظ انقلاب اسلامی، که به یاری خداوند منتج به کارآمدی و شکل‌گیری دولت جوان حزب‌اللهی خواهد شد.
معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید ادامه داد: به عنوان مسلمان ایرانی انقلابی و به عنوان استاد بسیجی و حافظ انقلاب اسلامی، وظیفه ما کمک به این گفتمان است. این طرح مشارکت که با عنوان طرح جهاد تبیین نامگذاری شده با 3 راهبرد تبیینی، تجویزی و تهذیبی در ۵ جامعه مخاطب؛ شامل اقشار نخبه، گروه‌های انقلابی، نیروهای انقلابی، خواص و عموم جامعه تعریف شده است.
عبداللهی‌فر، اولین اقدام جهاد تبیین را تشکیل کمیته ستاد اجرای طرح و کمیته تولید محتوا عنوان کرد و گفت: برای برآورد وضعیت انتخابات محتوایی تنظیم شده است.

وی دومین اقدام را تبیین دولت جوان عنوان کرد و از صدور بیانیه‌هایی در تبیین شرایط افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴برای معرفی ویژگی‌ها و شاخصه‌های دولت  و رئیس جمهوری متناسب با این شرایط  به عنوان اقدام سوم جهاد تبیین نام برد .

تهیه چک لیست‌های انتخاباتی اقدام پنجم جهاد تبیین بود که معاون بررسی و گفتمان‌سازی به آن اشاره کرد.

وی از مسئولان بررسی و گفتمان‌سازی کانون‌های استانی خواست متناسب با نیاز استان در چک‌ لیست‌های انتخاباتی مشخص کنند که رئیس جمهور و دولت آینده باید به چه سوالاتی قبل از حضور در این مسند پاسخ دهند و نیز بیان کنند در مناظره‌ها و مطالبات مردمی چه سوالی باید محور کار قرار گیرد.


عبداللهی‌فر در پایان، ششمین اقدام جهاد تبیین را برگزاری کمیته‎‌هایی روان شناختی، سیاسی و جامعه‌شناسی برای کمک به نامزدهای انتخاباتی در  شناسایی شرایط جامعه و نیز کمک به رسانه‌‎ها  و احزاب و گروه‌ها و نیز  شورای نگهبان و ارکان نظام برای ترسیم ابعاد پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی و برگزاری استارت آپ‌های انتخاباتی با کمک استان‌ها عنوان کرد.

خانی‌زاد رئیس اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست تخصصی از جمله اهداف این اندیشگاه را انسجام بخشی به شبکه اندیشکده‌ها و گروه‌های مساله‌محور اساتید و نخبگان در سراسر کشور و نیز ایجاد شبکه استانی عنوان کرد.

وی گفت: به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا کسانی که در اندیشکده‌ها و گروه‌های مساله‌محور حضور دارند، بتوانند آمادگی لازم برای نقش‌آفرینی در دولتی جوان و حزب اللهی که در آینده به فضل خدا خواهیم داشت را، کسب کنند.

این استاد دانشگاه مطرح کرد:  بر این مبنا در صدد ایجاد رویکردی برای شناسایی مجموعه ظرفیت‌های استانی و ظرفیت‌های منابع انسانی و  در کنارش شناسایی مسائل مختلف استان هستیم تا در چند ماه باقی‌مانده تا تشکیل دولت جدید، سیاست‌هایی را برای آینده تدوین کنیم.

خانی‌زاد همچنین در حوزه  پژوهش و آموزش، گفت: تلاش داریم تا با همکاری نخبگان و استادان، ظرفیت‌های پژوهشی را  تقویت کرده و آنها را به صورت پیشنهادهای راهبردی در حوزه حکمرانی مطرح کنیم و نیز در حوزه آموزش تلاش داریم ظرفیت استان را با قابلیت‌های حوزه‌های راهبردی و سیاست پژوهی همراه کنیم تا زمینه برای تخصصی‌سازی حکمرانی فراهم شود و در این مسیر به دنبال شناسایی روندها هستیم.

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.