افکار عمومی، عوامل شکل‌گیری و مدیریت آن

asatid
معرفی کتاب؛

افکار عمومی، عوامل شکل‌گیری و مدیریت آن

کتاب "افکار عمومی، عوامل شکل‌گیری و مدیریت آن " نوشته دکتر علی مرادزاده، در 182 صفحه و 6 فصل تدوین گردیده و به یکی از مهم‌ترین پدیده‌های مؤثر در تحولات فرهنگی و اجتماعی یعنی «افکار عمومی» پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران(ناب)، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور کتاب " افکار عمومی، عوامل شکل‌گیری و مدیریت آن" را جهت استفاده اساتید و علاقه‌مندان معرفی کرد.

کتاب افکار عمومی به یکی از مهم‌ترین پدیده‌های مؤثر در تحولات فرهنگی و اجتماعی یعنی «افکار عمومی» پرداخته است. مطالب کتاب در 182 صفحه و 6 فصل تنظیم و در سال 1397 منتشر گردید است.

افکار عمومی پدیده شگفت‌انگیزی است که در جهان کنونی به‌ویژه در حکومت‌های مردم‌سالار مانند جمهوری اسلامی حرف اول و آخر را می‌زند و حضورش تمام‌کننده خواهد بود. افکار عمومی یعنی مجموع عقاید، نقطه‌نظرها و گرایش‌های بخش بزرگی از جامعه پیرامون یک موضوع مشخص در یک زمان معین می‌گردد. تعاریف، ویژگی‌ها و متغیرهای اصلی افکار عمومی به همراه اهمیت و حساسیت آن اقتضا می‌کند تمامی عناصر و دستگاه‌های اداره کننده کشور و نظام حکمرانی بدان عنایت و اهتمام خاص داشته باشند.

گفتنی است، نویسنده این کتاب دکتر علی مرادزاده در فصل دوم به تبیین عوامل مؤثر در شکل‌گیری افکار عمومی، بحث شایعات و تأثیر اعتقادات در افکار و رفتار مردم در آن پرداخته است و  در فصل سوم ارکان تأثیرگذار بر مدیریت افکار عمومی ازجمله رهبری، رسانه‌ها، جریان‌ها، گروه‌های مرجع سنتی و مدرن و عوامل ذی‌نفوذ را موردبحث قرار داده است.

 فصل چهارم  مسائل و دغدغه‌های افکار عمومی که باید همواره موردتوجه همه نهادهای حاکمیتی و رسانه ملی قرار گیرد؛ تبیین شده و در ادامه به بررسی ضرورت و راهبرد اقناع و متقاعدسازی افکار عمومی و نقش تبلیغات و روابط عمومی‌ها و دیپلماسی عمومی با همه ظرافت و اهمیتی که دارد پرداخته شده و درنهایت به مقوله مهم سنجش افکار عمومی و شیوه‌های نظرسنجی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و یافته‌های آن اشاره کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره 09122174822 با نویسنده کتاب ارتباط برقرار کرده و نیز از طریق شماره  ناشر 02177680056 نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.