گروه‏‌های مقاومت؛ بلای جان تروریست‌های آمریکایی

asatid
معاونت بررسی و گفتمان‌سازی نهضت استادی بسیج ایران مطرح کرد:

گروه‏‌های مقاومت؛ بلای جان تروریست‌های آمریکایی

عراق، نقطه راهبردی حضورآمریکا در منطقه است. به عبارت روشن‏‌تر اگر آمریکا بتواند در عراق بماند جای پای خود را در منطقه محکم‌‏تر خواهد کرد اما خروج آمریکا در عراق، خروج دومینووار او ازغرب آسیا را رقم خواهد زد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران (ناب)، معاونت بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید در مقاله‌ای، به چیستی و چرایی فعالیت و بروز و ظهور روزانه گروههای کوچک مقاومت که خواب را از تروریست‌های بدنام آمریکایی گرفتهاند، پرداخته است.

در متن این مقاله تحلیلی آمده است: 

اشاره: تروریستهای آمریکایی این روزها در عراق با گرفتاریهای زیادی مواجه هستند. شاید مهمترین این گرفتاریها، بروز و ظهور روزانه گروههای کوچک مقاومتند که خواب را از تروریستهای بدنام آمریکایی گرفتهاند. در باره چیستی و چرایی فعالیت این گروهها نکاتی وجود دارد که این مقاله بدان میپردازد.

رویای آشفته‌ی آمریکاییها در عراق

اکنون یکسال از راهاندازی فتنه و آشوب در عراق میگذرد. آشوبهایی که برای تضعیف کشورهای محور مقاومت در عراق و لبنان و ایران طراحی شد و علیرغم تمام هزینههای سنگین چندین ساله استکبار، آشوبهای نیابتی که جایگزین جنگهای نیابتی تکفیریها شده بود به نتیجه دلخواه آمریکا و عربستان نرسید.

با تلاشهای سنگین انجام شده در عراق و به قدرت رسیدن الکاظمی که با اجماع نسبی جناحهای عراقی انجام شد. ترامپ فکر میکرد به نتیجه مطلوباش رسیده است. آمریکا تصور میکرد با حضور الکاظمی در منصب نخستوزیری و استفاده از ظرفیت او میتواند با اختلافاندازی بین گروههای متنوع حشدالشعبی، آنان را به جان هم بیندازد و از طرف دیگر با عملیات پرحجم رسانهای و روانی آنان را در مقابل مردم و مرجعیت عالی عراق قرار دهد تا سرانجام بتواند به هدف اصلیاش که انحلال حشدالشعبی است، برسد.

غافل از این که خون پاک دو سردار مقاومت، سلیمانی و ابومهدی، سرزمین عراق را صفحه شکستهای تروریسم آمریکایی خواهد کرد و عرصه را برای ماندن در عراق تنگ خواهد نمود . اکنون مردم و دولت عراق و بیش از همه تروریستهای آمریکایی شاهد تولد پدیده ی گروههای کوچک مقاومت هستند که با سلاح‌های نیمه سنگین چون خمپاره و مینی کاتیوشا و موشکاندازهای دستساز در هر منطقه و در نزدیکی هر پایگاه و در مسیر حرکت آنان سبز میشوند و بلای جان سربازان تروریست آمریکایی میشوند.

این اتفاق آنقدر بر آمریکاییها سنگین آمده است که در هر سفر مسئولان عراقی به ایران، تقاضای قطع حملات مجاهدان عراقی را مطرح میکنند. اخیرا نیز تهدید به تعطیلی سفارت آمریکا را با برهم صالح مطرح کرده و در یک شوی تبلیغاتی قصد خود برای عزیمت به اربیل و برقراری سفارت آمریکا در آن شهر را اعلام کردند که با هدف قرار گرفتن پایگاه التاجی در اربیل، بیش از همیشه خود را در تیررس حملات نیروهای مقاومت اسلامی در عراق دیدند. اکنون آمریکا در مخمصهای عجیب گرفتار آمده است، از سویی با مصوبه خروج از عراق مواجه است که مطالبه مردم عراق است و از دیگر سو عراق؛ نقطه راهبردی حضور آمریکا در منطقه است که نمیتواند از آن دست بردارد و از سوی سوم با حملات روزانه و بعضاً ساعتی گروههای کوچک مقاومت روبروست که هر زمان و هر مکان احتمال حمله آنان به پایگاهها و نیروهای آمریکایی وجود دارد! این شرایط برای آمریکا بسیار ناگوار و دردناک است، چرا که معادلات و توافقات پشت صحنه با عوامل نفوذی و فریبخورده را در عراق برهم زده است، مضافا این که پدیدهی گروههای کوچک مقاومت می‏تواند الگویی برای مقاومت نامتقارن بر علیه دشمن مطرح شده و توسط گروههای دیگر مقاومت در عراق و دیگر کشورهای دیگر مورد استفاده واقع شود.

چرایی تشکیل گروه‏‌های کوچک مقاومتدر باره این که چرا چنین گروه‌هایی در عراق تشکیل شده و دست به عملیات میزنند نظرات مختلفی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم:

یک- گروهی بر این باورند که این هستههای مقاومت، جمعی از جوانان حشدالشعبی هستند که با باور عمیق به حقانیت مسیر مقاومت به عنوان تنها راه نجات و نیز اعتقاد قلبی به این که آمریکا شیطان اکبر است، به شکل آتش به اختیار، احساس مسئولیت کرده و به میدان آمدهاند.

دو- برخی معتقدند، این گروهها در واقع تدبیر جدید حشدالشعبی در فاز جدید مقابله با آمریکا است از آنجا که حشدالشعبی وابسته به نیروهای مسلح عراق و تحت فرماندهی نخست وزیر است، نمیتواند خارج از مقررات مرسوم عمل کند. لذا بخشی از فعالیت مقاومت خود را در پوشش، گروههای کوچک مقاومت انجام میدهد.

سه- عده ای نیز معتقدند عراق به ویژه جنوب عراق، دارای بافتی عشیره ای است. انسجام عشیره ای بسی مهمتر از سلسله مراتب مرسوم سازمانی و اداری است.

این گروه‌ها جوانان پاک نهاد شیعهای هستند که در عشیره و قبیله خود و تحت قیادت روسای قبائل، مبارزه و جهاد با آمریکا را وظیفه شرعی خود میدانند و لذا بر اساس عهد دینی و پیمان عشیرهای خود، فارغ از وابستگی به نهاد و سازمان خاص وارد عمل شدهاند.

چهار- نکته مهم و راهبردی اما؛ این است که پس از شهادت انسانساز و تاریخساز سرداران مقاومت در عراق که توسط تروریستهای آمریکایی و به دستور مستقیم ترامپ انجام شد، موجی از بیداری انقلابی و بصیرت سیاسی و دشمنشناسی در نسل جوان عراقی که دارای میانگین سِنّی ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، آغاز شده است. فعالان فرهنگی و سیاسی عراق که در کف میدان بوده و در مواجهه مستقیم با مردم و جوانان هستند بر این باورند که وجه مشترک این نسل بیدار شده، تنفر شدید از آمریکا، احساس انجام وظیفه برای انتقام سخت از آمریکا و اخراج آمریکاییها در عراق است.

آن شهادت بزرگ، ورق را برگرداند!

توضیح این که؛ پس از دخالت آمریکا در عراق و کمک او به سقوط صدام، بسیاری از مردم و نسل جوان عراق، نگاهشان به آمریکا مثبت بود. گذشت زمان و جنایات آمریکا در عراق و نقش او در تشکیل گروههای تکفیری ، چهره آمریکا برای این قشر از جوانان بیش از پیش آشنا کرد. آنان فهمیدند آنکه ایشان را از دست گرگی چون صدام نجات داده است، صیادی قاتل است که میخواهد سر از تنشان جدا کند و پوستشان را به یغما ببرد! واقعه شهادت سردار سلیمانی که حماقت راهبردیِ احمقهای درجه یک جهان بود، به این بصیرت سیاسی و انقلابی جوانان عراق عمق بخشید، اکنون عراق با صدها هزار جوان بیدار شده مواجه است که بسی فراگیرتر از حشد مقدس، دل به مقاومت و جهاد بستهاند وبرای اخراج آمریکا با هم عهد بستهاند.

اکنون انتقام سخت از آمریکا نه با موشکهای ایران به عینالاسد و الحریر که با راکتها و بمبهای کنار جادهای و کاتیوشاهای گروههای کوچک مقاومت در حال اجرا است. اینک هستههای جدید مقاومت در هر جا و هر مکان، در صدد زمینگیر کردن آمریکا در عراق هستند.

آمریکا میداند که باید روزی از عراق خارج شود اما میخواهد این خروج آبرومندانه باشد. گروه‌های مقاومت این را فهمیدهاند آنها میخواهند قصه‌ی " خروج" آمریکا به " اخراج" مذبوحانه و مفتضحانه او منجر شود. آمریکا باید بخش مهمی از انتقام سخت را در عراق و از دست عراقیهای انقلابی متحمل شود. آنچه امروزها آمریکا را در عراق فلج کرده و جابجایی و تجهیزات آنها را از نقطهای به نقطهای مشکل ساخته، نمونهای از همین انتقام سخت است.

نسلی درعراق در حال شکل گیری است که نمونههای بارز آن را در راهپیمایی امسال اربعین مشاهده میکنیم. راهپیمایی امسال اربعین در عراق، کاملا عراقی است. امپراطوری رسانهای استکبار وجود عکسهای بیشمار سرداران مقاومت را نمی تواند به ایرانیها و لبنانیها انتساب دهد. این روزها از بصره و جنوب عراق و هرجای این کشور که خطی از راهپیمایی مقدس اربعین حسینی تا کربلاکشیده شده است، تمثال و نام و یاد حاج قاسم به چشم میخورد.

آمریکا در مقابل این موج بصیرت انقلابی، چه خواهد کرد؟

چنانچه گفتیم، آمریکا برای آمدن به عراق و ماندن درآن هزاران میلیارد هزینه کرده و هزاران کشته و مجروح داده است. تعداد کشتههای سربازان تروریستهای آمریکا در عراق تا سال ۲۰۱۱ به چهارهزار و پانصدنفر میرسد.

اکنون پس از ده سال، قطعا این تعداد بیشتر شده و خواهد شد. پرداخت این هزینهها حکایت از آن دارد که آمریکا به راحتی از عراق دل نخواهد کَند. چرا که عراق، نقطه راهبردی حضورآمریکا در منطقه است. به عبارت روشنتر اگر آمریکا بتواند در عراق بماند جای پای خود را در منطقه محکمتر خواهد کرد اما خروج آمریکا در عراق، خروج دومینووار او ازغرب آسیا را رقم خواهد زد. بنابراین بعید نیست در هفتهها و ماههای آینده برای القاء احساس پیروزی به مردم و سربازان و هم‏پیمانان خود، دست به حملات و جنگ مقطعی بزند و اگر تا دیروز به شکل متناوب به پایگاه‌های حشد حمله میکرد اکنون دست به حملات گسترده بزند. همچنین تمام تلاش خود را برای استفاده از مهرههای نفوذی خود برای روز مبادا به کار گرفته و آنها را علنا به میدان مبارزه با مقاومت بیاورد. از حماقت احمقهای درجه یکی که سردمدار آمریکا هستند بعید نیست. اما نکته مهمتر این است که این اقدام تسریع کننده در اخراج و تکمیلکننده‌ی جورچین شکستهای راهبردی و تسریعکننده افول آمریکا از قلب جهان- غرب آسیا- خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.