print

درخواست استادان دانشگاه‌ها و متخصصین حقوق از ملّت آمریکا:

 

پویش استرداد ترامپ، پمپئو و ژنرال مکنزی بخاطر ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دستیارانش

در جنایت سیزدهم دی ماه 98 و ژانویه 2020

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت محترم و گروه‌های مستقل و آزادیخواه  ایالات متحده آمریکا

سلام علیکم 

موضوع؛ درخواست استرداد جنایتکاران بینالمللی مسوول در ترور سپهبد شهید سلیمانی و دستیارانش

همانگونه که مطلعید، در بامداد روز جمعه سوم ژانویه دو هزار و بیست (3/1/2020)، مصادف با سیزدهم دی‏ماه سال هزار و سیصد و نود و هشت، (13/10/ 1398) سپهبد" قاسم سلیمانی"؛ فرمانده سپاه قدس که نزد ایرانیان، عراقی‌‏ها، سوری‌‏ها، لبنانی‏‌ها، افغان‌ها، شبه‌قاره و بسیاری از ملل و دول آزادیخواه در دیگر نقاط جهان با عنوان «قهرمان مبارزه با تروریسم» شناخته می‌شد، در حالی که مهمان دولت عراق[1] بود به همراه چهار نفر از دستیارانش به نام‌‏های حسین جعفری‌نیا، شهروز مظفری‌نیا، هادی طارمی و وحید زمانیان و همچنین «جمال جعفر محمدعلی» ملقب به «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد‌الشعبی عراق و نیز  همکاران ایشان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به وسیله حمله موشکی پهپادهای دولت کشور شما ترور و به شهادت رسیدند.

متعاقب این اقدام تروریستی بین‌المللی «رییس جمهور»[2]وقت  آمریکا «دونالد جان ترامپ»[3] و «وزیر دفاع[4]» این کشور  «مارک توماس اسپر»،[5] در مقابل چشم جهانیان اعتراف نمودند که این عمل جنایت‌کارانه با توطئه وزیر امور خارجه[6] آن کشور «مایکل ریچارد پومپئو»،[7]  معروف به«مایک پومپئو»، از طریق نیروهای تحت فرماندهی ژنرال «کِنِت فرنکلین«فرنک» مکنزی جونیور»،[8] معروف به «کِنِت. اف. مک‌کنزی»،[9] فرمانده مرکزی نیروهای دولت شما در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام)[10] و به دستور مستقیم وی صورت پذیرفته است. از آنجا که این جنایت تروریستی برخلاف تمامی کنوانسیونها و اسناد حقوق بینالملل و همچنین در مغایرت صریح با تمامی اصول و قواعد کلی مشترک نظام‌های حقوقی بین‌الملل است افراد یاد شده فوق مستوجب شدیدترین مجازات‌ها  میباشند.

با توجه به محورهای مهم فوق، ما استادان و مدرسان دانشگاه‌ها و نیز جمعی از متخصصین حقوق و وکلای دادگستری ایران به استناد اصول حاکم بر صلاحیت‌ها به ویژه اصل صلاحیت شخصی (یعنی صلاحیت مبتنی بر تابعیت بزه دیده) و همچنین با تذکر در باره  اصول حاکم بر تئوری مسوولیت فرماندهی (مسوولیت مقامات مافوق و زیر دستان وقوع جرم دریک کشور) که در ردیف موازین پذیرفته شده در اسناد بین‌المللی متعدد از زمان جنگ جهانی اول تا کنون بوده و ره‌آموز تشکیل قاعده آمره است خواستار تحویل آمرین ترور قهرمان ملی ملت کهن و متمدن ایران هستیم؛ قهرمانی که یکی از بزرگترین  سرمایه‌ها و شخصیت‌های تاریخ مبارزه علیه تروریسم جهانی و از خدمت‌گزاران راستین صلح قاره آسیا و به نحوی دیگر قاره‌های جهان و حتی سبب آرامش خود ملت آمریکا بوده است؛ از این رو و بر اساس قاعده مسلم حقوق بین‏‌الملل مبنی بر اینکه یا *«محاکمه کن و یا مسترد نما»*، از آزادیخواهان آمریکا انتظار دارد تمهیداتی فراهم نمایند تا برای ارج نهادن به خط مبارزه علیه جنایت‌کاران بین‌المللی، مرتکبین جنایت غیرقابل اغماض یادشده که اسامی آنها در بالا گردید جهت محاکمه و مجازات به کشور جمهوری اسلامی ایران مسترد شوند.

بدیهی است تحقق این خواسته علاوه بر فراهم نمودن زمینه مجازات ناقضین صلح و امنیت بین‏‌المللی، پاسخ مثبتی به رسالت بشری در راستای تامین صلح و امنیت جهانی است. در هرحال اطمینان میدهیم که مرتکبین این جنایت هولناک  در دادگاه نظام مترقی جمهوری اسلامی ایران شاهد محاکمه‌ای منصفانه و عادلانه خواهند بود.

به امید روزی که با تعقیب، محاکمه و مجازات افراد مورد درخواست، جامعه بین‏ المللی شاهد چنین جنایتی در سطح کره زمین نباشد.

باتشکر و سپاس

استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و متخصصین حقوق در ایران

رونوشت :

*رییس محترم مجمع عمومی پلیس بین‌الملل جهت آگاهی و اقدام

*ملت ها و دولت های آزادیخواه جهان جهت استحضار و همبستگی برای مبارزه با جنایت کاران بین المللی

"Soleimani was official guest of Iraq: Judiciary". Tehran Times. 2020-01-04. Retrieved 2020-01-20.[1]-

Donald John Trump.[2]-

متولد 14ژوئن ۱۹۴۶ میلادی

 Trump، Donald J. «pic.twitter.com/VXeKiVzpTf». @realDonaldTrump.[3]-

دریافت‌شده در ۳ژانویه۲۰۲۰میلادی

the U.S. Department of Defense.[4]- 

Mark Thomas Esper.[5]-

متولد 26آوریل ۱۹۶۴ میلادی

United States Department of State.[6]-

Michael Richard Pompeo.[7]-

ایشان متولد 30دسامبر۱۹۶3 میلادی و افسر بازنشسته ارتش آمریکا است که در ضمن وکیل و حقوقدان نیز می‎باشد.

General Kenneth Franklin "Frank" McKenzie Jr.[8]-

متولد 1957 میلادی

 Kenneth F. McKenzie, Jr.[9]-

 The United States Central Command (USCENTCOM or CENTCOM).[10]-

 

اساتید برای ثبت امضای خود و پیوستن به این پویش می‌توانند از طریق لینک زیر اقدام نمایند.

 

فرم امضای نامه