با تو بعد از تو

asatid
معرفی کتاب؛

با تو بعد از تو

کتاب "با تو بعد از تو" به قلم سید حسن مهدیخانی سروجهانی منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور،  کتاب "با تو بعد از تو"  به  قلم دکتر سید حسن مهدیخانی سروجهانی و به همت نشر " سباد" مرکز نشر سازمان بسیج اساتید کشور منتشر شد.

به عقیده نویسنده کتاب، دوست‌داشتن سردار حاج قاسم سلیمانی یک احساس درونی و عشق پاک است، اما نباید به دوست­داشتن او بسنده کرد، بلکه باید او را سرود؛ زیرا به برکت وجود ستارگان درخشانی چون او زندگی در این سیارۀ پررنج زیبا و آسان می‌شود؛ «سرباز سلیمانی» را باید تکثیر کرد و راه او را پیمود؛ ویژگی‌های «مکتب سلیمانی» را باید تبیین نمود و در فصل نخست انسانیت نگاشت.

کتاب با تو بعد از تو شامل یک پیشگفتار و دو فصل است: در فصل اول به ویژگی­های شخصیتی شهید سلیمانی و مؤلفه­های مکتب او پرداخته شده است؛ در فصل دوم، متن 57 دل­نوشته­ دانشجویی­ به­همراه تصاویر دست­خط­های دانشجویان آمده است.

اینکه ویژگی­های مکتب شهید سلیمانی چیست؟ و چه تاثیری در دانشجویان دارد؟ در این اثر، با معرفی و تبیین آموزه­های مکتب شهید سلیمانی بر اساس دل­نوشته­های دانشجویان دانشگاه بین­المللی امام خمینی (ره) به این پرسش­ها پاسخ داده می­شود. دانشجویان ضمن ابراز ارادت خالصانۀ به مقام والای حاج قاسم سلیمانی او را مجبوب دل­ها، مظهر شجاعت، مدافع حرم و قهرمان فراموش­نشدنی مقاومت معرفی کرده و مؤلفه­هایی مانند خودباوری، بیداری، ولایت­پذیری، دشمن­شناسی، ایثار، شهادت، ولایت­مداری، ساده­زیستی و ... را از آموزه­های مکتب شهید سلیمانی می­دانند.

در بخش­هایی از دل نوشته های دانشجویان چنین آمده است: «سردار، شما بودی که یاد دادی به ما تلاش را، انگیزه را و بزرگ بودن را... شما بودی که به ما یاد دادی بعد از هربار زمین خوردن برخیزیم و نگذاریم زمین به جاذبه­اش ببالد».

«با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، تفکر و راه او هرگز از بین نخواهد رفت» و «به حول قوۀ الهی کار او و راه او متوقف نمی­شود»؛ زیرا «با رفتنش دل­های بسیاری را بیدار کرد» «در هر خانه و سرزمین سردارهایی از جنس قاسم به پا خواسته­اند برای انتقام خون مردی پرآوازه از دیاری کویری». «من به عنوان یک دانشجو به عنوان کسی که قرار است آیندۀ این مرز و بوم را رقم بزنم به شما از صمیم قلب قول می­دهم که بدون هیچ چشم­داشتی و عاری از هرگونه کاستی راه شما را که همان سربلندی و حفظ میهن عزیزمان و زنده نگه داشتن عقاید اسلام است، ادامه دهم».

انتهای پیام/

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.