فلسفه حجاب و عفاف و آثار و پیامدهای آن

asatid
معرفی کتاب؛

فلسفه حجاب و عفاف و آثار و پیامدهای آن

حجاب موجب استحکام خانواده و پیوند زناشویی می‌شود چراکه مرد یا زنی که به لحاظ بصری و لمسی از فردی غیر از همسر خود بهره نگرفته است نسبت به همسر خود علاقه بیشتری احساس می‌کند و همین علاقه و لذت بیشتری که به‌تبع آن می‌برد، به پایبندی بیشتر او به خانواده منجر می‌شود و همین بر روحیه زن و دلگرمی او به تلاش در محیط خانواده نیز اثر مستقیم می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، علی مرادزاده معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در  کتابی با عنوان «خاستگاه حجاب و بی حجابی» که توسط نشر ناد در 1402 منتشر شده، به موضوع  «فلسفه حجاب و عفاف و آثار و پیامدهای آن» پرداخته است. 

در بخشی از متن این کتاب آمده است: 

پوشش زن مسلمان در قرآن کریم و احادیث اسلامی به‌عنوان وظیفه‌ای حتمی و دارای فلسفه‌ی معقول و ارزنده معرفی شده است. زن مسلمان نیز با درک روشن آثار وجودی خود، پوشش اسلامی را با معرفت پذیرفته است و آن را نگهبان تقوا، عفت، حیا، نجابت، وقار، پاکی، ظرافت، فضیلت، صلابت، سلامت و متانت خود می‌داند.

فلسفه فردی حجاب عبارت است از: تضمین طهارت و پاکی نفس انسان‌ها، فلاح و رستگاری، سلامت و بهداشت روانی فرد، ارتقاء سطح منزلت و مقام انسانی زن، حجاب و عفاف زکات زیبایی زن است، تأمین و تضمین کرامت و شخصیت زن. پوشش و حجاب پرتوی از آفرينش الهي است كه فلسفه وجودي آن حفظ مقام و ساحت مادي و معنوي زن و مرد و زمینه‌ساز رشد و كمال آن‌ها تا مراتب عالي انسانيت است.

فلسفه خانوادگی حجاب: حجاب موجب استحکام خانواده و پیوند زناشویی می‌شود چراکه مرد یا زنی که به لحاظ بصری و لمسی از فردی غیر از همسر خود بهره نگرفته است نسبت به همسر خود علاقه بیشتری احساس می‌کند و همین علاقه و لذت بیشتری که به‌تبع آن می‌برد، به پایبندی بیشتر او به خانواده منجر می‌شود و همین بر روحیه زن و دلگرمی او به تلاش در محیط خانواده نیز اثر مستقیم می‌گذارد.

فلسفه اجتماعی و سیاسی حجاب: حجاب در ابعاد اجتماعی بسیار قابل تکریم و توجه است. حدود نگاه و حجاب و مسائل غریزی در چارچوب شرع مقدس تبیین شده و تخلف از آن حرام و نامشروع است و فلسفه‌ آن همان امنیت روانی، پاک‌دامنی، سلامت فرد، خانواده و سعادت جامعه‌ی بشری است و پاسداری از آن وظیفه‌ فردی و خانوادگی و حاکمیتی است و تخلف از آن موجب ناکامی، نگون‌بختی، فساد و تباهی فرد، خانواده و جامعه است.

علاقه‌مندان جهت ارتباط با نویسنده کتاب می‌توانند با این شماره 09122174822 تماس گیرند.

انتهای پیام/

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.