ضرورت حکمرانی علم و فناوری در کلیه عرصه های سیاستگذاری کشور

asatid
معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد؛

ضرورت حکمرانی علم و فناوری در کلیه عرصه های سیاستگذاری کشور

دکتر وحید آرایی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور : علم‌ و فناوری موتور اصلی توسعه در جهان امروز شناخته می ‌شود و اهمیت غیرقابل ‌انکار این موضوع بویژه اتصال ناگسستنی آن با سایر ساحت های جامعه موجب شد تا دولت ‌ها برنامه ‌های جدی را برای این بخش در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر وحید آرایی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور به مناسبت هفته پژوهش و فناوری گفت: علم‌ و فناوری موتور اصلی توسعه در جهان امروز شناخته می ‌شود و اهمیت غیرقابل ‌انکار این موضوع بویژه اتصال ناگسستنی آن با سایر ساحت های جامعه موجب شد تا دولت ‌ها برنامه ‌های جدی را برای این بخش در نظر بگیرند.  

دکتر آرایی عنوان کرد: حوزه علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین مسایل عمومی که بر جامعه و رقابت پذیری ملی تأثیر می گذارد، خود از مداخلات دولتی اعم از مستقیم و غیرمستقیم تأثیرپذیر است و در اینجاست که مفهوم حکمرانی به علت پرداختن به نقش ها و تعاملات نقش آفرینان که منجر به سیاستگذاری می شود، اهمیت مضاعفی پیدا می کند. 

عضو اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بروز تحول در حوزه¬ های حکمرانی و فناوری حاصل بروز تحول در چگونگی سیاستگذاری و تصمیم ¬گیری دولت ¬ها در اداره امور کشورهاست. به تناسب شکل¬ گیری این دو تحول بزرگ و پیچیده، عرصه¬‌های علمی و آموزش عالی نیز باید وارد این دو حوزه شود. 

دکتر آرایی تأکید کرد: حکمرانی و سیاستگذاری علم و فناوری باید به دنبال حل مسائل واقعی در ارتباط با جامعه، دولت و صنعت البته مبتنی بر متغیرهای بومی- فرهنگی باشد. چرا که با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه علم و فناوری در پیشرفت ملی و تأکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پیشرفت علم و فناوری کشور، موضوع حکمرانی در حوزه علم و فناوری اهمیت و ضرورت بیشتری می‌یابد.

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید بعنوان یک تشکل علمی فراگیر تلاش می کند تا به نظام آموزش عالی و حکمرانان کشور برای حل مسایل و پاسخگویی به نیازهای جامعه کمک علمی و سیاستی کند و در این راستا راهبرد تولید علم نافع اجتماعی در دستورکار جدی می باشد.

انتهای پیام/ 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.