نشست معرفتی و بصیرتی صادقین بسیج اساتید کشور برگزار شد

asatid
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد:

نشست معرفتی و بصیرتی صادقین بسیج اساتید کشور برگزار شد

دکتر علی مرادزاده : شست‌های معرفتی و بصیرتی صادقین به صورت هفتگی در مراکز بسیج اساتید استان‌ها و دفاتر هماهنگی برگزار می‌شود. این نشست‌ها با گفتگو و تبادل نظر پیرامون مسائل مهم اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اداره می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، نشست هفتگی صادقین پیرامون مسائل و مباحث معرفتی و بصیرتی سازمان بسیج اساتید برگزار شد.

صادقین


معاون تربیت واموزش سازمان بسیج اساتید کشور با بیان آنکه این نشست‌ها در چند سال اخیر به صورت منظم و مستمر هر هفته روزهای چهارشنبه و پس از قرائت زیارت عاشورا به مدت یک ساعت برگزار شده است، عنوان کرد: در نشست های صادقین مباحثی چون؛ معرفت دینی و معرفت شناسی دینی، جریان شناسی روشنفکری در ایران، معنویت و چالش های معنویت گرایی، آخرت گرایی و شبهات مربوط به آن، گفتمان مهدویت و نهضت انتظار، مسئله حجاب و عفاف، مسائل غزه و عملیات طوفان الاقصی، جهاد تبیین، تبیین بیانات مقام معظم رهبری و امثال آن مورد بحث قرار گرفته و در اغلب با گفتگو و تبادل نظر همراه بوده است.

وی افزود: در این هفته مباحثی از نهج البلاغه آغاز گردید و تلاش می شود از خطبه ها، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه استفاده شود. نهج البلاغه به اخ القرآن مشهور است و منشور حکمرانی اسلامی و نماد عدالت خواهی و اخلاق و معرفت دینی به شمار می‌رود. 

صادقین


مرادزاده سه دلیل بر اهمیت این اثر ماندگار از امیرالمؤمنین علی (ع) را چنین بیان کرد:1- نهج البلاغه قرائت امیرالمؤمنین از قرآن کریم و نوعی تفسیر از قرآن هست 2- نهج البلاغه منشور حکومت دینی و نظام سیاسی اسلام است 3- نهج البلاغه سخن کسی است که ولی امر بوده و اطاعتش واجب و مانند سخنان پیغمبر اکرم (ص) حجت بر انسان هستند.

در این نشست حکمت شماره 224 نهج البلاغه مورد بحث قرار گرفت و تشریح شد: امیرالمؤمنین در جملاتی کوتاه 7 خصلت کمال اخلاق اجتماعی را برشمرده است. 1- کثرت سکوت سبب ابهت و بزرگی فرد می شود 2- انصاف سبب زیاد شدن دوستان می گردد و اعتماد و اقبال اجتماعی را در پی خواهد داشت 3- بذل و بخشش؛ قدر و منزلت انسان را در پیشگاه خالق و مخلوق بالا می برد 4- با تواضع می توان نعمت الهی نازل شود.
گفتنی است نشست‌های معرفتی و بصیرتی صادقین به صورت هفتگی در مراکز بسیج اساتید استان‌ها و دفاتر هماهنگی برگزار می‌شود. این نشست‌ها با گفتگو و تبادل نظر پیرامون مسائل مهم اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اداره می شوند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.