فضای مجازی تغییر دهنده معماری حكمرانی در دنیا است/ پیام‌رسان‌ها زیست‌بوم رسانه‌ای را تغییر داده‌اند

asatid
نوری در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی:

فضای مجازی تغییر دهنده معماری حكمرانی در دنیا است/ پیام‌رسان‌ها زیست‌بوم رسانه‌ای را تغییر داده‌اند

معاون فضای مجازی صدا و سیما گفت: فضای مجازی در سراسر جهان برای حکمرانی مساله ایجاد کرده است و مدل های جدید حکمرانی به واسطه این فضا ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محویت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش اساتید دانشگاه ها در وقایع جامعه، گفت: اساتید دانشگاه ها باید بتوانند مدل های جدیدی با توجه به فضای ایجاد شده طراحی کنند.

وی افزود: مسئله فضای مجازی مسئله امنیتی و بسیار مهمی است که نیازمند ورود دانشگاه و مغز افزارها است؛ لذا حوزه و دانشگاه ماموریت مهمی در این خصوص دارند. 

 معاون فضای مجازی صدا و سیما با بیان اینکه فضای مجازی، معماری حكمرانی را در دنیا تغییر می‌دهد، تصریح کرد: فضای مجازی در همه جهان برای حکمرانی مساله ایجاد کرده است و مدل های جدید حکمرانی به واسطه این فضا ایجاد شده و مختص جامعه ایران نیست.


 نوری واقعی بودن و حقیقی بودن، جهانی بودن و گسترده بودن، دسترسی همیشگی، آزادی اطلاعات ، ارتباطات و گمنامی هویت و فردگرایی را از جمله ویژگی‌های فضای مجازی برشمرد و افزود: در فضای فیزیکی تا من دنبال ناهنجاری نروم پدید نمی‌آید اما در فضای مجازی این آسیب ناخواسته است.

وی با تاکید بر اینکه پیام‌رسان‌ها زیست‌بوم رسانه‌ای را تغییر داده‌اند، گفت: در حال حاضر ما نمی توانیم به پلتفرم ها حکمرانی کنیم.

معاون فضای مجازی صدا و سیما خاطرنشان کرد: به دلیل پاندومی کرونا بحث فضای مجازی اهمیت مضاعفی پیدا کرد و زندگی‌ مردم از عرصه فیزیکی به عرصه مجازی تغییر کرده است.

نوری آموزش، محتوای حرفه ای، زیست بوم بین الملل ، محتوای مردمی را از جمله زیست بوم های قلمرو فرهنگ و افکار عمومی در فضای مجازی برشمرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.