ایران در حال درخشش در عرصه جهانی است/ تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی با هوشمندی رهبر انقلاب به فرصت تبدیل شد

asatid
حجت‌الاسلام سعیدی:

ایران در حال درخشش در عرصه جهانی است/ تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی با هوشمندی رهبر انقلاب به فرصت تبدیل شد

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی در مشهد با اشاره به تحولات در عرصه قطب‌بندی بین المللی، اظهار کرد: شاهد تحولات در عرصه قطب‌بندی، از تک‌قطبی به چند قطبی هستیم. 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی که با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد، با اشاره به تحولات در عرصه قطب‌بندی بین المللی، اظهار کرد: شاهد تحولات در عرصه قطب‌بندی، از تک‌قطبی به چند قطبی هستیم. 

وی افزود: انقلاب صنعتی با تکیه بر علم و سرمایه داری، اروپا را محور قدرت در عرصه بین المللی کرد، اما در جنگ جهانی شاهد تغییر قدرت یعنی کاهش قدرت اروپا و افزایش قدرت آمریکا بودیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد جابجایی قدرت از آمریکا به شرق یعنی کشورهایی مانند چین، ایران و هند هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه ایران با تکیه بر محورهایی از جمله توان علمی، قدرت دفاعی و قدرت انرژی در حال درخشش در عرصه جهانی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی قدرت منطقه است و دنیا این را به خوبی می داند.

وی در ادامه به بیان متغیرهای قطب‌بندی‌ بین‌المللی پرداخت و افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و تبدیل شدن به تک قدرت جهانی برای حفظ این قدرت تلاش کرد جنگ را از اروپا به آسیا منتقل کند که شکل‌گیری اسرائیل سرآغاز این انتقال است، اما با آغاز جنگ روسیه و اکراین بار دیگر صحنه جنگ به محل اصلی خود بازگشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، همبستگی و تلاقی بین تحجر سیاسی و مذهبی را از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین الملل برشمرد و افزود: از دلایل موفقیت معاویه تلاقی بین تحجر مذهبی و سیاسی بود. متاسفانه امروز نیز شاهد تلاقی تحجر مذهبی و سیاسی هستیم که از آن موارد می‌توان به داعش، وهابی‌گری و  شیعه انگلیسی اشاره کرد و ضربه‌ای که جریان شیعه انگلیسی به وحدت مسلمانان وارد می کند کمتر از داعش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که احیای اندیشه موعودگرایی و جهانی‌گرایی از متغیرهای تحول در عرصه منطقه و بین‌الملل است، اظهار کرد: ما بر اساس ۱۰ آیه قرآن معتقدیم که سرانجام عالم توسط آخرین ذخیره اهل بیت شکل می گیرد. موضوعی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت بر روی آن کار می کنند.

وی با اشاره به عبور تدریجی بشر از نظام های موجود به سمت دین گرایی یا به سمت معنوی گرایی، گفت: متاسفانه هم دین بدلی وجود دارد و هم معنویت بدلی که شیعه انگلیسی خود نمونه بارز آن است. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه قدرت حاکمیت در ایران به خاطر حاکمیت اهل بیت علیم‌السلام است، تصریح کرد: امام خمینی (ره)بعد از ۱۵ قرن، در حالی اسلام همراه با قرآن و اهل بیت را به راس قدرت آوردند که عربستان و ترکیه مدعی حکمرانی اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به تغییر رویکرد آمریکا از راهبرد نظامی‌گری به بی‌ثبات‌سازی حول محور مطالبات سیاسی و اجتماعی، گفت: درگیر کردن کشورهای بزرگ در جنگ از جمله تلاش برای ایجاد درگیری میان ایران با افغانستان و آذربایجان، درگیر کردن کشورها مانند اوکراین و روسیه، چین با تایوان همچنین لیبی با مصر از دیگر راه های قدرت گرفتن آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا به شدت تلاش می‌کند ایران را با افغانستان، ترکیه و آذربايجان درگیر کند، گفت: خوشبختانه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری مانع این موضوع شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: با هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا، شاهد تبدیل شدن تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی به فرصت هستیم.
پایان پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.