اقتدار و شهادت‌طلبی دو شاخصه پلیس

asatid
یادداشت روز؛

اقتدار و شهادت‌طلبی دو شاخصه پلیس

معاونت تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور در یادداشتی به مناسبت هفته فراجا، به دو شاخصه مهم، اقتدار و شهادت‌طلبی پلیس پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، در این یادداشت آمده است:

یک ربع قرن از انتخاب نیمه مهرماه به عنوان «هفته فراجا» برای پاسداشت زحمات این نیروی امنیت‌ساز و نظم‌آفرین می‌گذرد. امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «مردم قانونمدار، پلیس خدمتگزار» از پانزدهم مهرماه آغاز شد و تا ۱۹ مهر ادامه دارد. در این هفته ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی و خدماتی اجرا شد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات سراسری قرآن کریم، نشست‌های تبیینی و بصیرتی، صبحگاه‌های مشترک در سراسر کشور، صدور گواهینامه‌های ارزان قیمت موتورسواران و تعویض اینترنتی پلاک خودرو اشاره کرد. بزرگداشت هفته فراجا در سال جاری در شرایطی برگزار می‌گردد که این نیرو به لحاظ نقش‌آفرینی و اجرای مأموریت در وضعیت بسیار متفاوتی نسبت به گذشته قرار دارد.

دو شاخصه برجسته و مهمی که قابلیت‌ها و توانایی‌های این نیروی زحمتکش را در مقابله با اغتشاشات از یک‌سو و مدیریت مراسم اربعین حسینی (ع) از سوی دیگر افزایش داده است، عبارت‌اند از:

صبوری مقتدرانه و اقدام پیشدستانه: ناظر به نخستین شاخصه، فراجا را باید در میزان مهارت، آبدیدگی و تبحر این نیرو برای تأمین امنیت کشور مشاهده کرد که نظم و ثبات کشورمان در شرایط فعلی را با کمترین هزینه برقرار کرده و این نتیجه آمادگی و اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی است. همه مردم کشورمان به خاطر دارند که سال گذشته هفته فراجا در چه شرایطی برگزار گردید و هرگز یاد و خاطره رشادت‌های دلیرمردان پلیس در سال گذشته از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

روز‌های سختی که هم در مقابل دشمن و معرض جنگ ترکیبی قرار داشتند و هم برای آسیب ندیدن مردم باید مرارت‌های زیادی را متحمل می‌شدند. از یک طرف در معرض ضرب و شتم، ترور و گلوله‌های عناصر گروهکی ضدانقلاب قرار داشتند و از طرف دیگر باید استخوان در گلو دشنام‌ها و رفتار‌های هنجارشکنانه عده‌ای فریب خورده را تحمل می‌کردند. این شرایط دشوار پلیس کشورمان را هم به لحاظ اقتدار در برخورد و هم در بردباری در برابرناملایمات چنان پخته و آبدیده کرد که قاطعانه می‌توان گفت امنیت کشور برای همیشه واکسینه شد.

نتیجه این پختگی و آمادگی را این روز‌ها می‌توان با تمام وجود احساس کرد. چراکه بر اساس مهندسی دشمن ملت ایران باید از آغاز مهرماه سال جاری شاهد شروع بی‌ثباتی، تخریب، ترور، بمب گذاری، کشته سازی، انفجارات در زیرساخت‌های خدماتی، التهاب خیابانی و ناآرامی دانشگاه‌ها و مدارس باشیم. اما آمادگی پلیس و اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی سبب شد تا هر گونه عملیات خرابکارانه و توطئه‌های دشمن برای موج سواری از اتفاقات غیرمترقبه و حادثه سازی‌های عمدی با ناکامی مواجه شد.

شجاعت عاقلانه و روحیه شهادت طلبانه: دومین وجه تمایز فراجا را می‌توان در افزایش روحیه شهادت طلبی این نیرو به وضوح مشاهده کرد. برای اثبات این مدعا کافی است به تعداد شهدای این نیرو در طول یک سال گذشته توجه شود که تقریبا هر هفته شاهد اخباری از عروج ملکوتی کادر و سربازان این نیرو در جای جای کشورمان هستیم. بازبودن در باغ شهادت برای فراجائیان نه تنها به جاودانگی و ارتقای روحیه آن‌ها در برقراری نظم و امنیت بلکه به اقتدار و محبوبیت اجتماعی این نیرو می‌افزاید.

این دو ویژگی مهم پلیس کشورمان سبب شده تا امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای امنیت‌سازی و نظم آفرینی به الگوی مناسبی برای سایر نیرو‌های مسلح کشور‌های دنیا به ویژه جهان اسلام درآید.

نمونه بارز الهام بخشی این نیرو را می‌توان در حال حاضر جریان عملیات غرورآفرین گروه‌های مبارز فلسطینی مشاهده کرد.

بدون شک طراحی و اجرای عملیات «طوفان الاقصی» که در کمال دقت، هوشیاری اطلاعاتی و آمادگی فوق العاده نیرو‌های مقاومت و گروه‌های جهادی محقق شد، به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم فلسطین تبدیل می‌شود که موازنه مظلومیت، تجاوز و کودک کشی، غصب و اشغال را به نفع مردم مظلوم و مقاوم فلسطین بر هم می‌زند. کسانی که تا دیروز با گستاخی به اشغال زمین و شهرک سازی، تخریب منازل و اماکن مقدسه، خونریزی و کودک کشی به عنوان یک عادت و سرگرمی نگاه می‌کردند، از امروز طعم موشک، وحشت و آوارگی را می‌چشند و اربابان آن‌ها که به شادی از درون و اشک تمساح از بیرون خو گرفته بودند، نتیجه سکوت و حمایت از ظلم و غصب را نشان می‌دهد.

معاونت تبیین و گفتمان سازی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.