شکل‌گیری نظم نوین و ضرورت طراحی سازوکارهای مورد نیاز

asatid
یادداشت روز:

شکل‌گیری نظم نوین و ضرورت طراحی سازوکارهای مورد نیاز

با حذف دلار آخرین میخ بر تابوت آمریکا کوبیده خواهد شد. زیرا در آمریکا این حجم از کالا و خدمات و ظرفیت اقتصادی برای بازگشت و هجوم‌ میلیاردها دلار پول بدون پشتوانه که توسط حکام آمریکا به چاپ رسیده و به دنیا سرازیر شده است وجود ندارد .

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)،  سید حسین آستانه پژوهشگر حوزه سیاسی در یادداشتی آورده است:

جنگ اوکراین ثابت نمود دست ابر قدرت غرب از هرگونه تمهید و برگ برنده‌ای خالیست. تلاش آمریکا درجهت ایجاد وحدت رویه با اروپا و تعدادی از مرتجعین منطقه به منظور اتخاذ تصمیم واحد در مقابل روسیه ، با شکست مواجه شده است.

برخی،  هنوز در  گذشته‌ها و قالب‌های پیشین ذهنی باقی مانده و بر این باورند که دنیا برسرانگشتان غرب ، همچنان در چرخش و نوسان و تغییر و جابجایی می‌باشد. غافل از اینکه نظم نوینی در جهان در حال شکل گیری‌ست که دنیای غرب را از کانون توجه و اثر گذاری بر مناسبات جهانی، به حاشیه رانده است. تاریخ مصرف راهبردها و تدابیر استراتژیست‌های غربی، به پایان رسیده و دوره شعبده بازی، تردستی و حاکمیت دلقک‌ها سپری شده است.

استراتژیست‌های غربی در تقابل با نگاه ابر استراتژیک انقلاب اسلامی در حال غرق شدن در گرداب خود محوری و غوغاسالاری و سقوط به ورطه نابودی و اضمحلال قرار گرفته‌اند. در این دوران، راهبردهای مورد نیاز در پیشبرد مناسبات جهانی، با نگاه ابر استراتژیک انقلاب اسلامی، فارغ از امواج هیجانی و نفسانی، در قالب تحلیل‌های دقیق و قابل فهم و تدابیر و برنامه‌های ضروری، گام به گام تبیین و تشریح می‌گردد، شکل‌گیری نظم نوین مستلزم طراحی ساز و کارهای مورد نیاز در ابعاد و زمینه‌های  مختلف است.

طراحی سازو کارهای مختلف، در ایجاد ارتباط مابین کشورها به منظور پیشبرد اهداف خرد و کلان بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد. از مهمترین ساز و کارها ، سازو کار مالی، پولی و اقتصادی است.

در اولویت برنامههای مورد نیاز در شکل‌گیری نظم نوین،  برنامه‌ریزی به منظور حذف دلار از چرخه اقتصادی می‌باشد. در این راستا  لازم است ارزهای دیگری در چرخه تبادل کالا وخدمات جایگزین دلار  شوند  تا نقش دلار در عرصه اقتصاد جهانی ،کاهش یافته و کم رنگ و بی اعتبار گردد.

برای عملیاتی شدن این امر مهم ضروریست، برنامه‌های  منسجم و هماهنگی  توسط کشورهای مختلف جهان با حضور و مشارکت اتاق‌های فکر و هیات های اندیشه ورز و جوانان انقلابی، تهیه گردد تا با ایجاد انسجام و یکپارچگی در مراودات اقتصادی، بدون  استفاده از دلار آمریکا، چرخ اقتصاد کشور ها درمسیر پیشرفت و توسعه، به حرکت خود ادامه دهد. 

 با حذف دلار آخرین میخ بر تابوت آمریکا کوبیده خواهد شد. زیرا در آمریکا این حجم از کالا و خدمات و ظرفیت اقتصادی برای بازگشت و هجوم‌ میلیاردها دلار پول بدون پشتوانه که توسط حکام آمریکا به چاپ رسیده و به دنیا سرازیر شده است وجود ندارد . 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.