اصلی ترین ماموریت بسیج اساتید ایجاد تحول در نظامات كشور است

asatid
ناظمی اردكانی در رادیو گفت وگو:

اصلی ترین ماموریت بسیج اساتید ایجاد تحول در نظامات كشور است

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بسیج یك امر است و برای ایجاد تحول در نظامات مستقر به وجود آمده است؛ اصلی ترین ماموریت بسیج اساتید نیز در این است كه در نظامات علمی، آموزشی و پژوهشی كشور تحول ایجاد نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دكتر مهدی ناظمی اردكانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در مصاحبه با برنامه «گفتگوی فرهنگی» رادیو گفت و گو در مورد نقش بسیج اساتید در مقابل انحرافات فرهنگی بیان كرد: بسیج اساتید از مرزهای هویتی پاسداری می‌كند. این مرزها كه شامل هویتها ایرانی، اسلامی و انقلابی است در حوزه نظر تحسین می‌شود. این مرزها آنقدر باید مورد توجه قرار گیرد تا شخصیتهایی مانند شهید چمران را در عرصه عمل مشاهده كنیم.

وی ضمن یادآوری شاخصه‌های برجسته شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران نخبه‌ای است كه ۲ گروه توده و نخبگان را به هم متصل كرده است. این شهید مرزهای هویتی روشنی را به ما نشان می‌دهد. این استاد دانشگاه و نخبه با توده‌های مستضعف همدل و همراه بود و همواره در رفع ظلم و ستم از سر مستضعفان در صحنه عمل تلاش كرد. شخصیت شهید چمران باید در اساتید امروزی نیز تكثیر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان كرد: دانشگاه‌هایی كه تمدن غرب را پشتیبانی می‌كنند و سازماندهی آنها تقلیدی و وارداتی است نمی‌توانند تمدن اسلامی را پشتیبانی كنند. بسیج اساتید با اعتقاد به ایمان و پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش است تا بر بخشی از دانشگاه‌ها كه سلطه نگاه تمدنی دیگری بر آنها حاكم است، تحول بخشد و هویتی به آنها ببخشد كه مصداق آن شهید چمران است.

ناظمی اردكانی در رادیو گفت و گو با تاكید بر امر بسیج اظهار كرد: بسیج یك امر و نهاد است و برای ایجاد تحول در نظامات مستقر به وجود آمده است. اصلی ترین ماموریت بسیج اساتید نیز در این است كه در نظامات علمی، آموزشی و پژوهشی كشور تحول ایجاد نماید. ایجاد تحول موجب مقاومت كسانی می‌شود كه در این محیط مشغول كار هستند و همچنین نظام متناظر با آنها به شدت از آنها پشتیبانی می‌كنند. لذا تحول در نظامات كار پیچیده‌ای است. بنابراین برای سنجش موفقیت بسیج اساتید باید میزان تحول در نظامات را سنجید.

وی همچنین اذعان كرد: بسیج اساتید مجموعه اساتید را متشكل و منسجم كرد و لذا آیین نامه ارتقایی قابلیت اجرا دارد كه اكثر اساتید آن را بپذیرند و از این جهت در این حوزه موفق بوده‌ایم. اساتید بسیجی باید پیشرو و پیش برنده باشند و پیش از همه تلاش كرده و سایر اساتید را در این مسیر همراه كنند كه در این حوزه نیز به موفقیتهایی دست یافته‌ایم.

این عضو هیئت علمی با بیان اینكه بسیج اساتید در این سالها هزار و ۲۰۰ بیانیه صادر كرده گفت: بسیاری از اساتید با بیانیه‌ها همراهمی كرده و سازگاری می‌كنند. البته همواره اقلیتی وجود دارند كه با بیانیه‌ها و مواضع مخالفند. كرسی‌های آزاداندیشی از اقدامات بسیج اساتید برای رفع اختلاف نظرهاست كه در این حوزه نیز موفقیت حاصل شده است. همچنین در حوزه جهاد تبیین نیز باری روی بر دوش اساتید و روحانیون قرار دارد از هر قشری سنگین تر است. بسیج اساتید حدود هزار نفر از اساتید را برای كار جهاد تبیین آموزش داده و آماده كرده تا كار تبیین را انجام دهند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.